    From: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Dlaczego ATmega128 przekłamuje?
    Date: Fri, 16 Oct 2009 13:32:50 +0200

    > Przepraszam, że się odzywam w temacie na którym się kompletnie nie znam.
    > Na temat flag w postaci bitów w bajtach w AVR omawianych w kursie C na
    > AVR w EP usłyszałem przed kilku laty mniej więcej taką wypowiedź:
    > "Jak można podawać takie przykłady! Przecież trzeba znać maszynę, na
    > której program będzie chodził. Widać, że ktoś bezmyślnie przepisał
    > przykład z 51 na AVR. Potem ludzie tak napiszą i mamy to co mamy."
    > Z tego co pamiętam to chodziło o to, że przestawienie bitu w bajcie na
    > AVR wymaga więcej niż jednego rozkazu. No i w przykładzie przyjście
> [...]

    AVR ma pewne wydzielone obszary pamieci na ktorych dzialaja instrukcje
    umozliwiajace atomowe ustawienie lub wyzerowanie bitu, tylko, ze nie
    mozna tego zrobic w SRAM, tylko w niektorych rejestrach IO. Niektore
    AVRy maja w tej przestrzeni rejestry, ktore nie maja zadnej funkcji,
    poza wlasnie przechowywaniem flag. Wiec da sie to zrobic atomowo, tyle,
    ze to juz nie jest standardowe C.

    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.