  • Data: 2009-10-16 09:49:29
    Temat: Re: Dlaczego ATmega128 przekłamuje?
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "T.M.F." <t...@n...mp.pl> napisał w wiadomości
    news:hb4gsl$bd$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Przejrzyj liste instrukcji AVR i nie bedziesz mial zludzen. Mozesz
    > zadeklarowac zmienna bool, mozesz wykorzystac pola bitowe, ale to ciagle
    > bedzie tlumaczone na operacje na bitach typu ustawianie, zerowanie itd.

    Przepraszam, że się odzywam w temacie na którym się kompletnie nie znam. Na
    temat flag w postaci bitów w bajtach w AVR omawianych w kursie C na AVR w EP
    usłyszałem przed kilku laty mniej więcej taką wypowiedź:
    "Jak można podawać takie przykłady! Przecież trzeba znać maszynę, na której
    program będzie chodził. Widać, że ktoś bezmyślnie przepisał przykład z 51 na
    AVR. Potem ludzie tak napiszą i mamy to co mamy."
    Z tego co pamiętam to chodziło o to, że przestawienie bitu w bajcie na AVR
    wymaga więcej niż jednego rozkazu. No i w przykładzie przyjście przerwania
    miedzy tymi rozkazami prowadziło do błędu.
    Liczę na to, że ktoś piszący na AVR wypowie się na ten temat (bo nawet nie
    jestem pewien, czy te pretensje były uzasadnione).
    Z przebiegu wątku wygląda, że jego autor być może powstawia flagi do bajtów
    co być może doprowadzi do nowych błędów.
    No i chęć zapobiegnięcia temu skłoniła mnie do tej dość mętnej wypowiedzi.
    P.G.