  • 1. Data: 2011-03-23 12:52:00
    Temat: Dlaczego...
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    ...ludzie robią tak złe zdjęcia towarów na sprzedaż?

    http://allegro.pl/stare-radio-lampowe-i1524866788.ht
    ml

    Czy istnieje tak zły współczesny aparat, którym nie dałoby się zrobić
    lepszych zdjęć przy odrobinie wysiłku?

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 2. Data: 2011-03-23 13:18:16
    Temat: Re: Dlaczego...
    Od: "Andy Niemczuk" <l...@v...de>

    "Jan Rudziński" <j...@g...pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
    ml

    > Czy istnieje tak zły współczesny aparat, którym nie dałoby się zrobić

    A co ma aparat do kretynizmu członia zamieszczającego takie "zdjęcia"?
    Słowem kluczowym jest właśnie "wysiłek".

    Andy

  • 3. Data: 2011-03-23 13:20:39
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Jan Rudziński napisał(a):
> [...]
    ml

    > Czy istnieje tak zły współczesny aparat, którym nie dałoby się zrobić

    Raczej powinieneś zapytać:
    - Czemu ludzie często nie chcą włożyć nawet odrobiny wysiłku w to, co robią?

    Przecież tu nie aparat jest problemem, tylko jego użytkownik.
    Poza tym mam wrażenie, że akurat w tym przypadku minimalny wysiłek został jednak
    włożony: ktoś pomyślał o tym, żeby
    wyłączyć flesza. A że robił kompaktem i bez statywu, to zdjęcia wyszły poruszone.
    --
    Mirek

  • 4. Data: 2011-03-23 13:30:54
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Andy Niemczuk napisał(a):

    ml

    > A co ma aparat do kretynizmu członia zamieszczającego takie "zdjęcia"?

    Żeby on jeden. W tym dziale chyba większość zdjęć jest taka. A są
    znacznie gorsze.

  • 5. Data: 2011-03-23 19:42:35
    Od: " ." <n...@m...pl>

    Użytkownik "Jan Rudziński" <j...@g...pl> napisał w wiadomości grup

    zobacz zdjęcia w dziale konsole - psp
    tragedia

  • 6. Data: 2011-03-23 19:58:49
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-23 13:52, Jan Rudziński pisze:
> [...]
    ml

    > Czy istnieje tak zły współczesny aparat, którym nie dałoby się zrobić

    Widziałem gorsze. Nawet takie nieczytelne, że jedynie widać co to
    takiego, a nie sposób ocenić stanu tego przedmiotu. I chyba o to chodzi
    sprzedającym zamieszczającym tak słabe zdjęcia, bo po nich nawet laik
    pozna, że zdjęcie jest jakościowo złe.
    Z ciekawości, do autora jednej z aukcji przyozdobionej znacznie gorszymi
    zdjęciami niż tu zaprezentowane (bardzo duże poruszenie), wysłałem
    prośbę o lepsze zdjęcia na maila - do tej pory(2 tygodnie) nie
    doczekałem się maila.
    Zastanawia mnie, po co te osoby korzystają z opcji zamieszczenia
    zdjęcia? Może po to, żeby odbić prawdopodobną reklamację
    tekstem:"przecież zamieściłem zdjęcie przedmiotu na aukcji!"?

  • 7. Data: 2011-03-24 07:17:57
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Wed, 23 Mar 2011 13:52:00 +0100, Jan Rudziński wrote:
> [...]
    ml

    > Czy istnieje tak zły współczesny aparat, którym nie dałoby się zrobić

    Daje się zauwazyc, ze jeszcze nie widziales syfnych zdjec na allegro... ;)

    A powody są IMO dwa:
    1. Ludzie, w tym sprzedawca, są przyzwyczajeni, są takie zdjecia ,,są OK''.
    2. Nie chce się lepiej.

    Punktowi 2 sam ulegam, jak dla mnie zdjecie na allegro ma byc ,,good
    enough'' i ani kawalka lepiej. :-)

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 8. Data: 2011-03-24 08:21:25
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 24.03.2011 08:17, Michal Tyrala wrote:

> [...]
    > 2. Nie chce się lepiej.
    >
    > Punktowi 2 sam ulegam, jak dla mnie zdjecie na allegro ma byc ,,good

    Po pierwsze, jeśli sprzedajesz coś od 1 zł, a nie jesteś fotografem to
    nie będziesz zamawiał profesjonalnej sesji produktowej. Nie wymagajmy,
    żeby handlarz na allegro robił doskonałe zdjęcia.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 9. Data: 2011-03-24 12:20:23
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Thu, 24 Mar 2011 09:21:25 +0100, b...@n...pl wrote:

    > Po pierwsze, jeśli sprzedajesz coś od 1 zł, a nie jesteś fotografem to
    > nie będziesz zamawiał profesjonalnej sesji produktowej. Nie wymagajmy,
    > żeby handlarz na allegro robił doskonałe zdjęcia.

    Powtorze się: Daje się zauwazyc, ze jeszcze nie widziales syfnych zdjec
    na allegro... ;)

    Te z przykladu Janka są jeszcze dosc ok, ale nierzadko są w aukcji
    jakies strzaly z komorki z ktorych nie do konca wiadomo co jest
    przedmiotem sprzedazy...

  • 10. Data: 2011-03-24 13:00:37
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Thu, 24 Mar 2011 12:20:23 +0000, Michal Tyrala napisał(a):

    > Te z przykladu Janka są jeszcze dosc ok, ale nierzadko są w aukcji
    > jakies strzaly z komorki z ktorych nie do konca wiadomo co jest
    > przedmiotem sprzedazy...

    bywa że w ten sposób sprzedający maskują wady produktu, byle ściągnąć
    klienta do siebie. Wypatrzyłem parę lat temu fajne auto w komisie 300 km
    ode mnie. Miałem jechać, ale że kolega miał tam w weekend po drodze jadąc
    do rodziców, wyręczył mnie w wstępnych oględzinach... No i okazało się,
    że zdjęcia były nieostre, bo samochód który w rozmowie telefonicznej miał
    być "funkiel nówka jeżdżony przez statecznego starszego pana znajomego
    właściciela komisu" był totalnym szrotem porysowanym i poklejonym
    silikonem (czarnym), że nawet nie warto było wsiadać aby obejrzeć go od
    środka, czy maski podnosić, a facetowi zależało prawdopodobnie, aby
    klienta ściągnąć do siebie (mimo, że mówiłem, iż mam do niego 300 km), bo
    może coś wybierze... Podziękowałem koledze za oględziny i poleciłem
    przekazać tamtemu sprzedawcy, że gdybym przejechał te 300 km to za tego
    szrota w zęby by dostał....

    Tym niemniej większość zdjęć na allegro jest tak słaba ze względu na to,
    że sprzedający po prostu nie potrafią zrobić lepszych.... Osobiście
    kiedyś handlowałem na allegro kosmetykami i miałem zdjęcia, które ode
    mnie chciał brać plastyk producenta, ale wiem, ile zachodu wymagało ich
    wykonanie - oświetlenie, tło, aranżacja, obróbka w komputerze... Dla
    przeciętnego sprzedawcy z allegro nie mającego nic wspólnego z fotografią
    to naprawdę nie jest proste...

    --
    pzdr
    meping