eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaDlaczefo trabant nie zrobił kariery?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 45

  • 31. Data: 2015-02-15 21:02:59
    Temat: Re: Dlaczefo trabant nie zrobił kariery?
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2015-02-15 o 20:54, WM pisze:
    > W dniu 2015-02-15 o 19:54, J.F. pisze:
    >
    >> Wlokna weglowe za drogie, a szkoda, bo wtedy by sie
    >> elektrownie ucieszyly :-)
    >
    > Byly i drewniane nadwozia np: DKW (dykta klej woda :).
    > Tu jej efektowna proba wytrzymalosciowa :)
    > http://www.autounion.pl/index.php/hist/66-dykta-klej
    -i-woda.html

    Nawet opony i zawieszenie się nie ugięły :)


    --
    P. Jankisz
    O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
    tylu idiotów" Stanisław Lem


  • 32. Data: 2015-02-15 21:05:16
    Temat: Re: Dlaczefo trabant nie zrobił kariery?
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2015-02-15 o 19:20, Konrad Anikiel pisze:
    > Napisz kiedyś jakiś program takich testów, pojedź szerokim gestem, wymień wszystkie
    mechanizmy zniszczenia jakie Ci fantazja podpowie, wypisz takie metody badań które to
    wszystko pokryją i znajdź źródło finansowania tego.

    I jeszcze nieograniczony czas na badania.

    --
    P. Jankisz
    O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
    tylu idiotów" Stanisław Lem


  • 33. Data: 2015-02-15 21:43:53
    Temat: Re: Dlaczefo trabant nie zrobił kariery?
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Volvo to dosyć szczególny przypadek. Tamta Szwecja była dość egzotycznym krajem, w
    dużym stopniu zamkniętym. Do dzisiaj wiele ciężarówek ze Szwecji jest ścigana w
    Trójmieście przez policję kiedy się tylko pojawią, bo przekraczają dopuszczalne u nas
    wymiary. Volvo w jakimś momencie tak się wygrubasiło, że te przepisy zaczęło samo
    pisać, dla siebie i dla konkurencji. To była forma walki rynkowej (w Skandynawii są
    takie kwiatki), pisali te przepisy tak żeby sobie nie szkodzić, a konkurencji
    podnosić koszty. Podwyższenie bezpieczeństwa produktu było tak trochę efektem
    ubocznym tego procederu.


  • 34. Data: 2015-02-15 21:50:10
    Temat: Re: Dlaczefo trabant nie zrobił kariery?
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    A propos Volvo i plastikowych pojazdów: kto wie, jaka firma wypuściła na rynek
    pierwszy plastikowy rower seryjnie produkowany? Widziałem jeden egzemplarz, powiem
    tylko tyle: Ikea swoich projektantów nie bierze z Volvo :-)


  • 35. Data: 2015-02-15 22:24:23
    Temat: Re: Dlaczefo trabant nie zrobił kariery?
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 15.02.2015 21:02, PeJot wrote:
    > W dniu 2015-02-15 o 20:54, WM pisze:
    >> W dniu 2015-02-15 o 19:54, J.F. pisze:
    >>
    >>> Wlokna weglowe za drogie, a szkoda, bo wtedy by sie
    >>> elektrownie ucieszyly :-)
    >>
    >> Byly i drewniane nadwozia np: DKW (dykta klej woda :).
    >> Tu jej efektowna proba wytrzymalosciowa :)
    >> http://www.autounion.pl/index.php/hist/66-dykta-klej
    -i-woda.html
    >
    > Nawet opony i zawieszenie się nie ugięły :)

    Czytanie ma przeszłość:

    "Dekawka _podparta_ na _klockach_, z ułożoną na dachu specjalnie
    przygotowaną płyta drewnianą wytrzymywała obciążeni a 20 ludzi
    (dane z ww. publikacji - chociaż zdjęcia wskazują na liczbę 32
    osób - przyp. SBG) nie wykazując w nadwoziu odkształceń."

    pzdr
    bartekltg





  • 36. Data: 2015-02-15 22:32:11
    Temat: Re: Dlaczefo trabant nie zrobił kariery?
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Jako ciekawostkę trzeba wspomnieć o pierwszym wydrukowanym aucie.
    https://www.youtube.com/watch?v=aMQJkkchTi4

    Robert


  • 37. Data: 2015-02-15 22:49:07
    Temat: Re: Dlaczefo trabant nie zrobił kariery?
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 15 lutego 2015 22:33:12 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
    > Jako ciekawostkę trzeba wspomnieć o pierwszym wydrukowanym aucie.
    > https://www.youtube.com/watch?v=aMQJkkchTi4
    >
    > Robert

    Wahacze, teleskopy, silnik tez wydrukowali? Czy tylko karoserię. Bo jak wydrukowali
    wszystko łącznie z łożyskami w kołach to faktycznie samochód jest wydrukowany.


  • 38. Data: 2015-02-15 22:53:56
    Temat: Re: Dlaczefo trabant nie zrobił kariery?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Feb 2015 22:24:23 +0100, bartekltg napisał(a):
    > On 15.02.2015 21:02, PeJot wrote:
    >>>> Wlokna weglowe za drogie, a szkoda, bo wtedy by sie
    >>>> elektrownie ucieszyly :-)
    >>> Byly i drewniane nadwozia np: DKW (dykta klej woda :).
    >>> Tu jej efektowna proba wytrzymalosciowa :)
    >>> http://www.autounion.pl/index.php/hist/66-dykta-klej
    -i-woda.html
    >>
    >> Nawet opony i zawieszenie się nie ugięły :)
    >
    > Czytanie ma przeszłość:
    > "Dekawka _podparta_ na _klockach_, z ułożoną na dachu specjalnie
    > przygotowaną płyta drewnianą wytrzymywała obciążeni a 20 ludzi
    > (dane z ww. publikacji - chociaż zdjęcia wskazują na liczbę 32
    > osób - przyp. SBG) nie wykazując w nadwoziu odkształceń."

    Efektowne ... ale czy chronilo w razie dachowania ?
    Wtedy te ~2t moze byc za malo.

    No i czy to dykta, czy pod dachem konstrukcja stalowa ?

    No bo co by nie mowic - troche wlokna weglowego bardzo dobrze chroni
    kierowce
    https://www.youtube.com/watch?v=P2FtNUDKLcM
    https://www.youtube.com/watch?v=u1j48CPf2P4


    J.


  • 39. Data: 2015-02-16 05:27:47
    Temat: Re: Dlaczefo trabant nie zrobił kariery?
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-02-15 o 22:53, J.F. pisze:

    > Efektowne ... ale czy chronilo w razie dachowania ?
    > Wtedy te ~2t moze byc za malo.

    Facet w kabinie ma troche niewyrazna mine ;)
    Jednak sporo ryzykowal, gdzie było BHP? ;)

    >
    > No i czy to dykta, czy pod dachem konstrukcja stalowa ?
    >
    > No bo co by nie mowic - troche wlokna weglowego bardzo dobrze chroni
    > kierowce

    Drewno to tez kompozyt ;)

    WM


  • 40. Data: 2015-02-16 11:35:33
    Temat: Re: Dlaczefo trabant nie zrobił kariery?
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "WM" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:54e0f9a5$0$2178$65785112@news.neostrada.pl...
    >W dniu 2015-02-15 o 19:54, J.F. pisze:
    >
    >> Wlokna weglowe za drogie, a szkoda, bo wtedy by sie
    >> elektrownie ucieszyly :-)
    >
    > Byly i drewniane nadwozia np: DKW (dykta klej woda :).
    > Tu jej efektowna proba wytrzymalosciowa :)
    > http://www.autounion.pl/index.php/hist/66-dykta-klej
    -i-woda.html
    >


    Podpis pod ostatnim zdjęciem na tej stronie:
    "Kierowca tego pojazdu przejechał nim 72000 km do naprawy głównej (Foto:
    Motor Nr 21 z 1953 r.)."

    Ciekawe na ile km była wtedy dawana gwarancja?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: