    From: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Dla kolekcjonerów
    Date: Sat, 02 Jan 2010 23:06:46 +0100

    Użytkownik wiwany napisał:

> [...]
    > gdziekolwiek skutkuje brakiem informacji o tych 40 % abonentów. Co
    > więc mam tłumaczyć w kwestii społecznej "korzystniejności" sytuacji,
    > w której te 40 % abonentów z automatu w OBN i OSA jest ? Pomyśl
    > choćby w kontekście mijających Świąt ( złożenie życzeń ) i tego, jak
    > teraz abonenci zmieniają operatorów, niekoniecznie z zachowaniem
    > numeru. Lub inaczej- skoro prawo uznaje potrzebę istnienia OBN i OSA,
    > to niezamierzony brak 40 % bazy jest społecznie mniej korzystny niż
    > w sytuacji postulowanej tutaj nie tylko przeze mnie.
    Do tego miejsca nie widzę jakoś społecznej korzystności (składanie
    życzeń IMHO nie jest powodem, by zmieniać stan rzeczy).

    > Twoje pytanie dotyczy skali mikro i z całym szacunkiem - NIE WIEM
    > jaką korzyść odniesie ktokolwiek ze znalezienia Twojego numeru. Ale
    > w sytuacji, gdy nie przeszkadza Ci to, że w OSA byś był, ale akcesu
    > nie
    Mi akurat przeszkadza i obecny stan rzeczy mi odpowiada, ale chciałem
    poznać jakiś powód, dla którego mógłbym zmienić zdanie.

    > zgłosiłeś, więc Cie nie ma. Być może Ziuta, po 5 latach Cie szuka. I
    To insynuacje - jestem żonaty od niemal 9 lat i żadna Ziuta po 5 latach
    mnie nie szuka ;-).

    > zapłaci nie mało za połączenie ze 118 913 i się nie dowie.
    No, jest to jakiś sensowny powód - nienarażanie innych na niepotrzebne
    koszty (aczkolwiek bardziej szkodliwe z tego punktu widzenia jest IMHO
    przenoszenie numerów z W3 do Play :-)).

    Przemek