-
31. Data: 2020-02-24 09:22:19
Temat: Re: Disel plus LPG
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2020-02-23 o 21:59, Budzik pisze:
> Użytkownik T. k...@i...pl ...
>
>> https://gazeo.pl/lpg/kalkulator-lpg-diesel.html
>> Tu jest więcej informacji:
>> https://gazeo.pl/informacje.html
>
> A cos nie bedacego reklamą?
>
Google Ci zamknęli?
Ps. Kiedyś Stag robił takie instalacje. Nie siedzę w tym, nie wiem,
poszukaj.
T.
-
32. Data: 2020-02-24 10:54:58
Temat: Re: Disel plus LPG
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 2020-02-24 o 08:05, cef pisze:
> W dniu 2020-02-24 o 06:59, Budzik pisze:
>> Użytkownik Shrek ...@w...pl ...
>>
>>>> Nie wiem o co Ci chodzi z zakazem wjazdu do garaży ani z
>>>> upierdliwością przy tankowaniu.
>>>
>>> Do wielu jest zakaz. Ni tankowanie dwóch paliw zamiast jednego jest
>>> troszkę upiardliwe.
>>
>> Nie jest, bo bene tankujesz sporadycznie.
>> Upierdliwe jest natomiast to ze na zbiorniku robisz 300km zamiast 700 czy
>> 800.
>> Pomijam juz moje ducato którym spokojnie robie 1,5kkm...
>
> Hmmm, ja tu czegoś chyba nie rozumiem.
No nie rozumiesz :) sporadycznie się tankuje benzynę, 2-3 razy do roku,
częściej za to gaz, bo zbiornik mniejszy.
Przy ropie +lpg wg proporcji z filmu i tak częściej będzie sie tankowało
ropę niż gaz, bo tego gazu idzie niewiele.
Wg mnie skórka niewarta wyprawki.
--
Janusz
-
33. Data: 2020-02-24 11:00:53
Temat: Re: Disel plus LPG
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 2020-02-22 o 11:23, pueblo pisze:
> Jak ktoś nie śledzi kanału, to Profesor Chris zrobił eksperymenta. Mało
> wad, dużo zalet.
> https://www.youtube.com/watch?v=cfWpe6zyvdM
>
Jeśli chodzi o ekologię to ok, ale oszczędności żadne, na dodatek
nie można zwiększyć ilości gazu ze względu na samozapłon więc możliwości
zaoszczędzenia na ON sa kiepskie, lepiej już płynny gaz mieszać z ON i
wtryskiwać
do cylindra podobnie jak w benzyniakach z bezpośrednim wtryskiem.
Tyle że przy cenie przeróbki i zużyciu ON robi się to opłacalne tylko
dla dużych przebiegów rocznych, dla zwykłych dojazdów o pracy szkoda
sobie tym głowę zawracać.
--
Janusz
-
34. Data: 2020-02-24 11:08:07
Temat: Re: Disel plus LPG
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2020-02-24 o 10:54, Janusz pisze:
> W dniu 2020-02-24 o 08:05, cef pisze:
>> W dniu 2020-02-24 o 06:59, Budzik pisze:
>>> Użytkownik Shrek ...@w...pl ...
>>>
>>>>> Nie wiem o co Ci chodzi z zakazem wjazdu do garaży ani z
>>>>> upierdliwością przy tankowaniu.
>>>>
>>>> Do wielu jest zakaz. Ni tankowanie dwóch paliw zamiast jednego jest
>>>> troszkę upiardliwe.
>>>
>>> Nie jest, bo bene tankujesz sporadycznie.
>>> Upierdliwe jest natomiast to ze na zbiorniku robisz 300km zamiast 700
>>> czy
>>> 800.
>>> Pomijam juz moje ducato którym spokojnie robie 1,5kkm...
>>
>> Hmmm, ja tu czegoś chyba nie rozumiem.
> No nie rozumiesz :) sporadycznie się tankuje benzynę, 2-3 razy do roku,
> częściej za to gaz, bo zbiornik mniejszy.
> Przy ropie +lpg wg proporcji z filmu i tak częściej będzie sie tankowało
> ropę niż gaz, bo tego gazu idzie niewiele.
> Wg mnie skórka niewarta wyprawki.
>
Aaaa, OK - wszystko jasne. W sumie raptem kilka razy tankowałem LPG
- dla mnie i tak nigdy się gaz nie opłacał, więc nie myślałem w
kategoriach
użytkownika.
-
35. Data: 2020-02-24 11:10:20
Temat: Re: Disel plus LPG
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2020-02-23 o 21:05, Shrek pisze:
> W dniu 23.02.2020 o 20:58, Adam pisze:
>
>> Przecież dizel jest sporo efektywniejszy od benzyny.
>
> Sporo - tak. Niemal dwukrotnie nie.
>
>
>> Ponadto instalacji gazowej do dizla nie można porównywać z instalacją
>> generacji II do gaźnika.
>> Spalanie ON/LPG nie powinno się znacznie różnić.
>
> Pisałem o LPG we benzynie. I tak - będzie większe niż PB, bo w
> przeliczeniu na litry LPG jest mniej więcej 20% (a w zasadzie punktów
> procentowcych) mniej kaloryczne niż PB. I o tyle więcej LPG niż PB ma
> palić dobrze wyregulowana instalacacja, niezależnie od generacji.
>
> Co do LPG w dizlu od profesora to jest jeszcze inaczej - mianowicie pali
> 80%ON i 20%LPG, co czyni ją bez sensu ekonomicznego. Taka ciekawostka,
> jak większość "śmiesznych" projektów profesora;)
>
W takim razie to nie diezel przerobiony na LPG (wtedy silnik jest tylko
i wyłącznie jednopaliwowy: LPG), lecz instalacja dająca dostrysk LPG do ON.
Teraz jasne.
--
Pozdrawiam.
Adam
-
36. Data: 2020-02-24 12:47:54
Temat: Re: Disel plus LPG
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2020-02-24 o 11:00, Janusz pisze:
> W dniu 2020-02-22 o 11:23, pueblo pisze:
>> Jak ktoś nie śledzi kanału, to Profesor Chris zrobił eksperymenta. Mało
>> wad, dużo zalet.
>> https://www.youtube.com/watch?v=cfWpe6zyvdM
>>
> Jeśli chodzi o ekologię to ok, ale oszczędności żadne, na dodatek
> nie można zwiększyć ilości gazu ze względu na samozapłon więc możliwości
> zaoszczędzenia na ON sa kiepskie, lepiej już płynny gaz mieszać z ON i
> wtryskiwać
> do cylindra podobnie jak w benzyniakach z bezpośrednim wtryskiem.
> Tyle że przy cenie przeróbki i zużyciu ON robi się to opłacalne tylko
> dla dużych przebiegów rocznych, dla zwykłych dojazdów o pracy szkoda
> sobie tym głowę zawracać.
>
Jeśli mówimy o np. ciągniku siodłowym to oszczędności w ciągu 10 lat
wynoszą ok. 150 tys. zł. Dla dostawczaków - odpowiednio mniej. Dla osoby
prywatnej to raczej gra nie warta zachodu, chyba że dla jakiegoś
przedstawiciela handlowego jeżdżącego 100 tys. km rocznie - zawsze na
hamburgera zaoszczędzi... :-)
T.
-
37. Data: 2020-02-24 12:59:56
Temat: Re: Disel plus LPG
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Janusz j...@o...pl ...
> Przy ropie +lpg wg proporcji z filmu i tak częściej będzie sie
> tankowało ropę niż gaz, bo tego gazu idzie niewiele.
> Wg mnie skórka niewarta wyprawki.
Zakładajac ze masz zbiornik około 100 litrów ON i do tego dołozysz
zbiornik 30-40 litrów gazu to przy kazdym tankowaniu bedziesz tankował
jedno i drugie do pełna skoro zuzywa w proporcji 4:1
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Początek i koniec zawsze są jednością."
Frank Herbert
-
38. Data: 2020-02-24 13:59:56
Temat: Re: Disel plus LPG
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik T. k...@i...pl ...
> Jeśli mówimy o np. ciągniku siodłowym to oszczędności w ciągu 10 lat
> wynoszą ok. 150 tys. zł.
Pod warunkiem ze nie wpłynie to w zadnym stopniu na awaryjnosc samochodu.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)
-
39. Data: 2020-02-24 14:46:57
Temat: Re: Disel plus LPG
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 2020-02-24 o 12:59, Budzik pisze:
> Użytkownik Janusz j...@o...pl ...
>
>> Przy ropie +lpg wg proporcji z filmu i tak częściej będzie sie
>> tankowało ropę niż gaz, bo tego gazu idzie niewiele.
>> Wg mnie skórka niewarta wyprawki.
>
> Zakładajac ze masz zbiornik około 100 litrów ON i do tego dołozysz
> zbiornik 30-40 litrów gazu to przy kazdym tankowaniu bedziesz tankował
> jedno i drugie do pełna skoro zuzywa w proporcji 4:1
>
Ale takie zbiorniki to bus lub ciężarówka :) to raz dwa wątpię czy uda
się uzyskać 1:4 zw względu na samozapłon a przy mniejszych proporcjach
gazu pójdzie dużo mniej czyli
częściej będziesz ON tankował, zresztą nie rozumiem problemów z
tankowaniem jak już go ktoś tutaj podniósł, najczęściej dystrybutory są
obok siebie i nawet auta nie trzeba
ruszać żeby zatankować gaz + ON lub benzynę, więc to takie szukanie
dziury w całym wg mnie.
--
Janusz
-
40. Data: 2020-02-24 14:51:08
Temat: Re: Disel plus LPG
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 2020-02-24 o 12:47, T. pisze:
> W dniu 2020-02-24 o 11:00, Janusz pisze:
>> W dniu 2020-02-22 o 11:23, pueblo pisze:
>>> Jak ktoś nie śledzi kanału, to Profesor Chris zrobił eksperymenta. Mało
>>> wad, dużo zalet.
>>> https://www.youtube.com/watch?v=cfWpe6zyvdM
>>>
>> Jeśli chodzi o ekologię to ok, ale oszczędności żadne, na dodatek
>> nie można zwiększyć ilości gazu ze względu na samozapłon więc możliwości
>> zaoszczędzenia na ON sa kiepskie, lepiej już płynny gaz mieszać z ON i
>> wtryskiwać
>> do cylindra podobnie jak w benzyniakach z bezpośrednim wtryskiem.
>> Tyle że przy cenie przeróbki i zużyciu ON robi się to opłacalne tylko
>> dla dużych przebiegów rocznych, dla zwykłych dojazdów o pracy szkoda
>> sobie tym głowę zawracać.
>>
>
> Jeśli mówimy o np. ciągniku siodłowym to oszczędności w ciągu 10 lat
> wynoszą ok. 150 tys. zł.
Dla nas maluczkich to dużo, pytanie jaki to procent kosztów eksploatacji
ciężarówki i czy gra warta świeczki ze względu na dodatkowy osprzęt,
obsługę i opłaty.
No i ewentualne szybsze zużycie silnika.
Dla dostawczaków - odpowiednio mniej. Dla osoby
> prywatnej to raczej gra nie warta zachodu, chyba że dla jakiegoś
> przedstawiciela handlowego jeżdżącego 100 tys. km rocznie - zawsze na
> hamburgera zaoszczędzi... :-)
To samo napisałem :)
--
Janusz