  • Data: 2009-09-02 15:53:23
    Temat: Re: Dioda zamiast BC817 - jaka??
    Od: Konop <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dodam: całość dotyczy interfejsu JTAG dl ARMów... chodzi o to, że procki
    LPC mają możliwość programowania przez UART.. wówczas sygnałów DTR i RTS
    można użyć do resetowania procka i włączania bootloadera... wtedy jest
    wszystko automatycznie... no i ja w obu obwodach dałem tranzystory,
    które negują ten sygnał, a mają być takie tylko w jednym...

    > Napiecie w stanie niskim bedzie wyzsze, blizej 1V, moze nie sprawi
    > problemu, a moze sprawi.

    No jak mierzyłem to miernikiem (pomiar Uf diod) to wychodziło mniej
    ;)... 0,57V... no może Schottky to nie jest, ale wystarczyć powinno...

    > W stanie wysokim zacznie przewodzic jesli podasz zbyt wysokie napiecie -
    > ryzykowne jest wyzsze od zasilania, choc w sumie to bardziej skomplikowane.
    > Nie tego sie spodziewamy po OC.

    Nie ma takiego ryzyka... od strony kolektora może być max. 5V, podczas,
    gdy na bazie mam 5V lub 0V...
    Faktem jest, że jak podłączę niezasilonego JTAGA do urządzenia
    zasilanego, to się zreseci, a normalnie by go nie ruszło ;)...

    > Jesli ktos zrobi "sume na drucie" i wymusi stan niski na emiterze przy
    > wysokim na bazie - tranzystor bedzie spolaryzowany wstecznie, a zlacze
    > BE dziala jak zenerka juz przy dosc niskim napieciu rzedu 10V. Hm -
    > takie bylo w czasach PRL, ktos badal jak sie dzisiejsze tranzystory
    > zachowuja ?

    No OK, ale napięcie maksymalne jest 5V... takie mam od strony bazy... od
    kolektora będzie albo mniej, albo też 5V.

    Pozdrawiam
    Konop