  • Data: 2009-12-09 06:18:07
    Temat: Re: Dioda laserowa z DVD-RW
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Pawel O'Pajak napisał:
    > Powitanko,

    > Czy chodzi o przejscie ze zwyklej emisji swiatla do akcji laserowej?

    > A na oko nie da sie stwierdzic? Nie mam zamiaru sprawdzac przy jakim I
    > wypali oko;-), ale czy nie mozna zaobserwowac przejscia do akcji
    > laserowej jakos bez miernika? Skoro najpierw jest plasko, to rozumiem,
    > ze dajac prad od powiedzmy 100mA stopniowo (plynnie) do x nie zauwaze
    > jakiegos naglego wzrostu jasnosci przy niewielkim wzroscie I?

    Przy odrobinie doświadczenia swiatlo lasera rozpoznaje się gołym okiem.
    Normalnej niespójne swiatło wygląda normalnie, tak jak przywykliśmy.
    Światło lasera daje takie charakterystyczne mienienie się wszystkiego co
    jest nim oświetlone - weż jakiś najtańszy wskażniczek laserowy i popatrz
    czym jego światło różni się od świata zwykłego LED-a.
    I teraz jeśli dioda laserowa świeci nie wykazując tej migotliwości
    światła to znaczy że raczej akcji laserowej nie ma - jak światło stanie
    się takie jak opisałem to niewątpliwie akcja laserowa została wzbudzona.

    --
    Darek