  • Data: 2009-12-08 22:09:34
    Temat: Re: Dioda laserowa z DVD-RW
    Od: "nenik" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Oczywiscie napedzilem ja, zachowujac
    > wszelkie srodki ostroznosci, ze zrodla pradowego max pradem spotykanym w
    > opisach, czyli 350mA.

    proponuje poczytac noty katalogowe takiej lub podobnej diody
    bedzie tam podany max. prad ciagly jak i impulsowy przy roznym wspolczynniku
    wypelnienia , nie przypominam sobie aby w nagrywarkach dvd montowano diody
    wytrzymujace 350mA

    300mA * 3,3V = 1W przy pracy ciaglej ( pi*dzrwi)

    glowy nie dam ale przy pracy impulsowej takie diody osiagaly nie wiecej jak
    300mW (PWM w/g noty katalogowej 20%) , przy pracy ciaglej 1/3 tego , mowa o
    diodach z nagrywarek x16

    >Na filmikach widac jak taki laserek zapala
    > zapalke, albo przepala czarny plastik. A u mnie niestety nie, temp.
    > zmierzona przy swieceniu na termopare wzrosla o 1 oC.

    termopara nie absorbuje promieniowania , tylko w 95% je odbija
    dlatego trzeba pomazac czarnym markerem przedmiot oswietlany

    >Oczywiscie dioda
    > jest chlodzona (wcisnieta w dziure w bloku miedzianym + pasta),
    > przeprowadzilem proby z roznymi kolimatorami - wiazka jest spojna, a
    > efektu brak. Czy ktos moze podac konkretne sprawdzone modele nagrywarek,
    > z ktorych diody pozwalaja cokolwiek podgrzac promieniem?
    > A moze cos zle robie? W nagrywarce byla tez druga dioda laserowa, ale IR
    > do CD.

    ja popedzalem swoja max 100mA i przepalala gabke grubosci 1cm w 1sek.

    do grawerowania w czarnym plastiku wystarczylo kilkadziesiat mA ,
    niestety promien nie byl w stanie przepalic na wylot czarnego plastiku od dyskietki