  • 31. Data: 2015-12-22 20:32:59
    Temat: Re: Dioda Schottky'ego R.I.P.
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    > Hello Dariusz,
    > Bez przesady. TO220 rzeczywiście ma tendencję do wyginania taba ale
    > nie TO247.

    Niemniej jednak struktura jest w trochę innym miejscu. Powiedzmy, że
    jest spora różnica między TO220 a TO247 ze względu na ugięcie, niemniej
    jednak najlepsze jest dociśnięcie obudowy we właściwym miejscu. A
    zasadzie tylko texas trochę mnie rozbawił swoją obudową TO247 - tam
    rzeczywiście można złapać śrubkami (!) i powinno być OK.

    > Kapton to izolacyjna, ale wymaga również pasty silikonowej.

    Czyli jednak? Dzięki :)

    Pozdrawiam

    DD

  • 32. Data: 2015-12-22 20:40:26
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    > Hello Dariusz,
    > TO247 można spokojnie śrubką - to nie problem. Problemem jest za mały
    > radiator i to z blachy :(

    Że śrubką można to tak - chciałem tylko zwrócić uwagę na problem.
    Skoro Piotr twierdzi, że samą diodę mógł spokojnie dotknąć, to przecież
    miała max 50 stopni, chociaż pytanie czego właściwie dotykał? No bo
    przez tworzywo sztuczne to za dużo ciepła się nie przenosi, to i dotknąć
    można. Jaki on tam miał radiator to ja nie wiem - widywałem w
    zasilaczach różniste, niektóre całkiem porządne, ale rzeczywiście bez
    wymuszenia obiegu powietrza to może być mowa o paru watach. Ja się jakoś
    zasugerowałem, że chodzi o radiator od proca, nie od zasilacza.

    Pozdrawiam

    DD

  • 33. Data: 2015-12-22 21:09:26
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    [...]
    > Kapton to izolacyjna, ale wymaga również pasty silikonowej.

    Podlinkowana podkładka to nie jest po prostu kapton. Smarując ją
    silikonem, albo czymkolwiek innym, zniszczysz jej znakomite właściwości
    przewodzenia ciepła. Przeczytaj to:

    http://www.hala-tec.de/fileadmin/user_upload/datenbl
    aetter-en/E_HALA_TPC-S-KA.pdf

    Pozdrawiam,
    P.P.

  • 34. Data: 2015-12-22 21:16:30
    Od: Bartolomeo <n...@n...com>

    W dniu 2015-12-22 o 11:46, Piotr Wyderski pisze:
    > Z podkładkami pod tranzystorami spotkałem się w życiu wielokrotnie,
    > a że potrzebowałem izolacji, to pogrzebałem w TME i zdecydowałem się
    > na taką. Przekonało mnie 0,15K/W i dobry producent.

    te 0,15K/W to ona ma ale w wersji TO-3 o czym zapomnieli w TME napisać.
    http://tnij.org/iwxqqvq

  • 35. Data: 2015-12-22 21:42:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >silikonem, albo czymkolwiek innym, zniszczysz jej znakomite
    >właściwości przewodzenia ciepła. Przeczytaj to:

    Ha - czyli juz posmarowana :-)

    Hm - z przeliczenia mi wychodzi 150kV/mm - chyba znakomity wynik ... o
    ile mozna to tak przeskalowac.

    J.

  • 36. Data: 2015-12-22 22:15:14
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Dariusz Dorochowicz wrote:

    > Że śrubką można to tak - chciałem tylko zwrócić uwagę na problem.
    > Skoro Piotr twierdzi, że samą diodę mógł spokojnie dotknąć

    Z tym "spokojnie" to nie przesadzajmy, to nie było przyjemne
    ciepło. Ale poparzyć się od samego dotknięcia też się nie dało.

    > chociaż pytanie czego właściwie dotykał?

    Czego tylko chciałem. :-)

    > Jaki on tam miał radiator to ja nie wiem

    Zamykając wątek blachy:

    http://postimg.org/image/i3buimx9r/

    Pozdrawiam, Piotr

  • 37. Data: 2015-12-22 22:17:59
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Dariusz,

    Tuesday, December 22, 2015, 8:32:59 PM, you wrote:

> [...]
    > zasadzie tylko texas trochę mnie rozbawił swoją obudową TO247 - tam
    > rzeczywiście można złapać śrubkami (!) i powinno być OK.

    Kapton kaptonowi nierówny. Te podkładki nie wymagają pasty.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 38. Data: 2015-12-22 22:19:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Paweł,

    Tuesday, December 22, 2015, 9:09:26 PM, you wrote:

    > Podlinkowana podkładka to nie jest po prostu kapton. Smarując ją
    > silikonem, albo czymkolwiek innym, zniszczysz jej znakomite właściwości
> [...]

    Wiem. Kapton kaptonowi nie równy. Link do podkładki był daleko dalej
    niż post na który odpowiadałem.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 39. Data: 2015-12-22 22:34:17
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    > Pisałeś o diodzie 30A...

    Napisałem "2x30A/150V"

    > Jasne - zadbałeś o soft-start?

    Transformatora, czy żarówki? Transformator ma termistor.
    Żarówki nie mają, bo (a) nie miałem czasu, (b) nie włączam
    na raz wszystkich, a maksymalna gałąź ma 105W. Przy najgorszych
    założeniach (9x mniejsza rezystancja zimnego włókna) daje to
    szarpnięcie ~80A. Co to dla diody 60A? A i to tylko w teorii,
    bo klucze sterujące mają wbudowane zabezpieczenie nadprądowe
    17A.

    > I nie zdarzały się ponowne włączenia na gorącym termistorze?

    Termistor jest na pierwotnym, a na wtórnym obwody nie mają (jeszcze)
    niezależnych softstartów, bo nie miałem czasu zrobić sterownika.

    > Swoją drogą - po co prostowałeś zasilanie dla halogenów?

    Bo mam 16 obwodów, a łatwiej sterować każdym z nich jednym
    MOSFETem niż dwoma, i to z izolowanym driverem w konfiguracji
    przekaźnika SSR. Uznałem, że ma sens wyprostować zasilanie
    raz a dobrze, a potem korzystać z wynikającego z tego uproszczenia
    pozostałej części układu. Zasilam tym też taśmy LED na 12V.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 40. Data: 2015-12-23 10:06:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >Termistor jest na pierwotnym, a na wtórnym obwody nie mają (jeszcze)
    >niezależnych softstartów, bo nie miałem czasu zrobić sterownika.

    Jest jeszcze wersja, ze nastapilo krotkie wylaczenie pradu. Zarowki
    zdazyly ostygnac, a termistor nie ..

    J.