  • 31. Data: 2017-03-09 18:33:03
    Temat: Re: Diesle i smog
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:o9rrf8$pe3$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2017-03-09 o 09:50, Shrek pisze:

    >Zrobi się to co w USA. Zabójcze normy eko tylko dla osobówek a reszta
    >jak dotychczas. Wszak ten smog i tak z czego innego.

    No i ... w srodkowej czesci Wroclawia ciezarowke juz trudno spotkac.
    Wystarczy zrobic obwodnice ...

    J.

  • 32. Data: 2017-03-09 18:42:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.03.2017 o 18:33, J.F. pisze:

    > No i ... w srodkowej czesci Wroclawia ciezarowke juz trudno spotkac.
    > Wystarczy zrobic obwodnice ...

    Ale przecież nie chodzi o ten nieszczęsny smog. Więc ciężarówki nic do
    tego nie mają.

    Shrek

  • 33. Data: 2017-03-09 18:50:11
    Od: p...@g...com

    wątpliwe bo wygaszenie np TDI mocno uderza w przewage niemieckich koncernów ... 70%
    diesli na europejskim rynku pochodzi z Niemiec i nagle co ? Czym odzyskać przewagę i
    rynek czyli kasę ?
    Infrastruktury nie ma, barany pardon konsumenci nie kupują żałosnych elektryków więc
    co robić ? Na razie wszyscy będą uciekać w benzynę ale tam Niemcy nie mają już takiej
    przewagi więc należy spodziewać się kolejnych rewelacji na polu ekologii ;-)

  • 34. Data: 2017-03-09 18:56:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
> [...]
    >ale tam Niemcy nie >mają już takiej przewagi więc należy spodziewać
    >się kolejnych rewelacji na polu ekologii ;-)

    A jaki % benzyniakow pochodzi z Niemiec/niemieckich firm ?

    Bo Niemcy to jednak duzy producent samochodow na europejskim rynku i
    kto wie czy nie 70% ...

    Tylko tu im Toyota moze nabruzdzic, bo hybrydy ma dopracowane, a
    Niemcy wcale :-)

    J.

  • 35. Data: 2017-03-09 19:25:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Ale przecież nie chodzi o ten nieszczęsny smog. Więc ciężarówki nic
    >do tego nie mają.

    Ale wytlumacz ludziom, ze maja zakaz poruszania sie swoim dieslem po
    miescie, jesli oni widza autobusy z ktorych czarny dym leci.
    A ci ludzie to wyborcy :-)

    J.

  • 36. Data: 2017-03-09 19:44:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.03.2017 o 19:25, J.F. pisze:

    > Ale wytlumacz ludziom, ze maja zakaz poruszania sie swoim dieslem po
    > miescie, jesli oni widza autobusy z ktorych czarny dym leci.
    > A ci ludzie to wyborcy :-)

    Raczej nie będzie zakazu. Chyba że unia nakaże, a wtedy logika to z tym
    nic wspólnego mieć nie będzie.

    Shrek

  • 37. Data: 2017-03-09 19:52:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Raczej nie będzie zakazu.

    No, jesli chcemy "podejmowac dzialania", to cos trzeba zrobic.
    Moze plakietki, moze zakaz wjazdu do centrum, moze wyzsze oplaty.

    Nie powiesz przeciez wyborcom, ze ten smog to nie z winy diesli, nie
    wiesz z czyjej winy, wiec nic nie zrobisz :-)

    >Chyba że unia nakaże, a wtedy logika to z tym nic wspólnego mieć nie
    >będzie.

    W Unii sytuacja podobna, ale swiadomosc ekologiczna niby wieksza.
    Tylko skad te diesle ? :-)

    J.

  • 38. Data: 2017-03-09 20:01:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.03.2017 o 19:52, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > Nie powiesz przeciez wyborcom, ze ten smog to nie z winy diesli, nie
    > wiesz z czyjej winy, wiec nic nie zrobisz :-)

    Ale co - chcesz im powiedzieć że to z ich tdików i muszą zapłacić? Choć
    kto wie - podobno Polacy popierają kradzież z OFE i nowy abonament, więc
    CHGW - może i będa popierać zakaz wjazdu dizli. W końcu nic tak nie
    cieszy wyborcy jak krzywda drugiego wyborcy. Może się opłacić

  • 39. Data: 2017-03-09 20:38:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Ale co - chcesz im powiedzieć że to z ich tdików i muszą zapłacić?

    Chcesz im powiedziec, ze cos robisz.
    Wiec patrzysz sie na samochod, na komin, na podworko i mowisz ze
    ograniczysz diesle, albo ze ograniczysz spalanie wegla.

    Albo jestes doswiadczonym politykiem i mowisz, ze podejmiesz szeroko
    zakrojone dzialania.
    I smieci - ogrzewania smieciami nikt nie popiera :-)

> [...]
    >abonament, więc CHGW - może i będa popierać zakaz wjazdu dizli. W
    >końcu nic tak nie cieszy wyborcy jak krzywda drugiego wyborcy. Może

    No ale widzisz - zaczelo sie w Berlinie.
    Przeciez nie dlatego, ze zachodnim zaczely trabanty smierdziec :-)

  • 40. Data: 2017-03-09 20:58:32
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2017 o 08:45 <s...@g...com> pisze:

    > Fajnie sie tak gada.
    > primo diesel kopci. Nawet ten z dpf/fap jak dostanie po gazie to zakopci.

    Sam się zdziwiłem, ale nie każdy kopci. Mój HDI mimo, że ma już ponad
    250kkm przebiegu, rury wydechu w środku ma lśniące. Ani razu nie widziałem
    za nim czarnego "bąka". FAP od nowości jeszcze nie myty/wymieniany. Raz
    dolewałem dodatek do fapa.

    TG