  • 21. Data: 2017-03-09 09:50:06
    Temat: Re: Diesle i smog
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.03.2017 o 09:30, p...@g...com pisze:
    > Australia właśnie oskarżyła Audi o manipulacje i przekroczenie norm ;-)

    Ale przecież nikt rozsądny nie wierzy w to, że tylko VW kombinował przy
    testach.

    > a biedne matolki w UE nadal będą wierzyć w zapewnienia Króla Europy ze wszystko
    jest git ...

    Git może i nie, ale ani gorzej ani specjalnie lepiej niż wcześniej. I
    dalej to nie disle nawet ze zniemczonym oprogramowaniem są głównym
    problemem jeśli chodzi o smog.

    A tak naprawdę, to coś z olejem napędowym trzeba robić - przecież do
    rzeki go nie spuścisz, więc nagonka na dizle jest bez sensu. Znaczy ma
    sens, ale nie taki jak w mediach mówią;)

    Shrek.

  • 22. Data: 2017-03-09 10:01:13
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, March 9, 2017 at 9:50:09 AM UTC+1, Shrek wrote:

    > A tak naprawdę, to coś z olejem napędowym trzeba robić - przecież do
    > rzeki go nie spuścisz, więc nagonka na dizle jest bez sensu. Znaczy ma
    > sens, ale nie taki jak w mediach mówią;)

    Olej opalowy to to samo... zrobi sie elektrownie i problem bedzie z glowy...

    WS

  • 23. Data: 2017-03-09 10:13:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.03.2017 o 10:01, WS pisze:

    > Olej opalowy to to samo... zrobi sie elektrownie i problem bedzie z glowy...

    Elektrownie na paliwa kopalne - bój się łunii;) Choć rzeczywiście
    najpierw wymiana wszystkich disli na benzynę, i wybudowanie mnóstwa
    elektrowni na olej, następnie ich pozamykanie i podwyżka benzyny (bo nie
    ma co robić z ropą) oraz prądu bo elektrownie na dizle pozamykali zanim
    się zwróciły w momencie jak właśnie przeszliśmy na elektyki, tylko
    pozornie wydaje się bez sensu. Przecież ktoś jednak na tych głupich
    krokach zarobi grubą kasę;)

    Shrek

  • 24. Data: 2017-03-09 11:03:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Ale przecież nikt rozsądny nie wierzy w to, że tylko VW kombinował
    >przy testach.

    Ja tam mysle, ze jak sie mleko rozlalo, to ktos przetestowal i inne
    marki.
    I nie wykryl az takiego przekroczenia.

> [...]

    >rzeki go nie spuścisz, więc nagonka na dizle jest bez sensu. Znaczy
    >ma sens, ale nie taki jak w mediach mówią;)

    W Europie chyba i tak za duzo diesli. A ciezarowki przeciez zostana.
    To sie proporcje zuzycia zmienia, cracking w rafineriach moze
    przestawia na benzyne.

    A nadmiar ON ... do piecow jako OO. Zamiast wegla.

    A wegiel do produkcji sztucznej benzyny :-)

    J.

  • 25. Data: 2017-03-09 12:00:02
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik elmer radi radisson
    r...@s...spam.wireland.org ...

    > Wlasciwie to calkiem ciekawe - wielokrotnie na tej grupie mozna bylo
    > zauwazyc ze oczekujesz braku litosci w egzekwowaniu mandatow za
    > przekroczenie predkosci. Tymczasem w przypadku syfu w powietrzu, ktory
    > zabija rocznie wiecej ludzi niz wypadki samochodowe, jestes
    > wyrozumialy.
    >
    > Ciekawe tez czy bylbys tak samo wyrozumialy gdybys byl truty przez
    > sasiada palacego byle czym i kopcacego prosto w nos.

    Cały Zenek :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napiecie

  • 26. Data: 2017-03-09 13:27:33
    Od: p...@g...com

    Trzeba dobrze się rozglądać żeby nie dać się wydymac cwanym ptysiom ... autoryzowani
    niemieccy handlarze juz wycofują się z obrotu autami E5, floty dostały info żeby brać
    diesle tylko na krótki termin, ADAC zaleca rozwagę przy kupnie nowego auta wiec
    pytanie brzmi tylko kiedy ? Obstawiam ze nie prędzej niż po wyborach w Niemczech
    wtedy okaże się że diesel jest be i fe i dłużej tak nie może być :-)

  • 27. Data: 2017-03-09 14:08:51
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-03-08 o 10:37, miumiu pisze:
    > To juz wiadomo do czego jest potrzebna ta afera ze smogiem - ?eby przepchn?ae
    > ustawe zmuszaj?c? do zakupu nowego samochodu ju? za pare lat.

    Nikt nie jest w stanie mnie zmusić do kupienia nowego samochodu, ani
    nawet nowej pary skarpet, ani nawet kila kartofli. Jak mam chęć do
    kupuję. Akurat za parę lat planuję zakup nowego samochodu.

  • 28. Data: 2017-03-09 14:11:24
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-03-09 o 08:53, J.F. pisze:

    > Mirku, ale to powietrze raczej nie jest bardziej zanieczyszczone niz
    > 10, 20 czy 30 lat temu.
    >
    > Wiec skad ta afera ?

    Stąd, że 10-20-30 lat temu było niedobrze. Ludzie umierali i umierają na
    raka. Coraz więcej dzieci ma raka. I po to zostały wprowadzone normy,
    żeby było lepiej. A nie jest. Bo idiota jeden z drugim, żeby
    zaoszczędzić parę groszy truje cały świat w koło.

  • 29. Data: 2017-03-09 14:18:49
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-03-09 o 07:21, miumiu pisze:

    > Szczegoly sa niewazne, wazne sa slowa kluczowe : ekologia, dym, smog, dym z
    > diesla. Politykom to wystarczy. Beda powtarzac to jak mantre az odpowiednia
    > ustawa przejdzie. WYmiana klikuset milionow samochodow pod haslami smogu i
    > ekologii to swietny interes nawet dla VW (w koncu benzyniaki tez robi). Wiec
    > lobby zrobi wszystko. A przy okazji do wora wrzuci sie tez inne samochody
    > np. 20 letnie z LPG, ktore z katalizatorem spelnialyby niewymyslona jeszcze
    > norme Euro9.

    Proponuję abyś wziął szauf, wpiął jeden koniec w rurę wydechową swojego
    diesla, a drugi koniec wsadź do kabiny i zapierdalaj.

  • 30. Data: 2017-03-09 16:13:38
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-03-09 o 09:50, Shrek pisze:

> [...]
    > rzeki go nie spuścisz, więc nagonka na dizle jest bez sensu. Znaczy ma
    > sens, ale nie taki jak w mediach mówią;)

    Zrobi się to co w USA. Zabójcze normy eko tylko dla osobówek a reszta
    jak dotychczas. Wszak ten smog i tak z czego innego.