  • 11. Data: 2017-03-08 23:07:32
    Temat: Re: Diesle i smog
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Zenek Kapelinder w
    <news:d8a3bc9b-0f48-4ebc-9b04-4a901b12347a@googlegro
    ups.com>:

    > Sprawdzilem w dowodzie osobistym i nie mam cie tam wpisanego

    Kogutku, to, że nie ogarniasz iż zielone DO znikli jakiś czas temu świadczy
    o tobie bardzo źle.

    > Zwalnia mnie to

    Tak, demencja starcza zwalnia...

    --
    'Tom N'

  • 12. Data: 2017-03-08 23:27:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przyzwyczajony jestem do tego ze nigdy nie masz nic do powiedzenia. Jak dla mnie to
    mozesz udac sie na drzewo banany prostowac.

  • 13. Data: 2017-03-09 07:21:37
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > I teraz dwa fakty nalezy odnotować - wyprodukowanie samochodu kosztuje z
    > grubsza tyle energii ile spali on paliwa przez ok 200kkm, czyli jakieś 10
    > lat. Wyrzucanie 5 letniego samochodu jest ekologicznie
    > nieusprawiedliwione.
    >
    > Smog dziwnym trafem pojawia się w zimę (wiem inwersja) a ostatnio w
    > Warszawie pojawił się już zupełnie niepolitycznie w długi weekend, gdy
    > dizle pojechały do Zakopanego. Nie mówiąc już o tym, że największe
    > stężenie jest w nocy, gdy samochody śpią wraz z kierownikami.
    >
    > Shrek.

    Szczegoly sa niewazne, wazne sa slowa kluczowe : ekologia, dym, smog, dym z
    diesla. Politykom to wystarczy. Beda powtarzac to jak mantre az odpowiednia
    ustawa przejdzie. WYmiana klikuset milionow samochodow pod haslami smogu i
    ekologii to swietny interes nawet dla VW (w koncu benzyniaki tez robi). Wiec
    lobby zrobi wszystko. A przy okazji do wora wrzuci sie tez inne samochody
    np. 20 letnie z LPG, ktore z katalizatorem spelnialyby niewymyslona jeszcze
    norme Euro9.

  • 14. Data: 2017-03-09 07:31:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.03.2017 o 07:21, miumiu pisze:

> [...]
    > np. 20 letnie z LPG, ktore z katalizatorem spelnialyby niewymyslona jeszcze

    A tymczasem wystarczy uszczelnić przeglądy. A już minimum, to żeby
    policja reagowała na auta zostawiające chmurę spalin. Po prostu
    skierowanie na badania. A potem co 100 sprawdzić jeszcze raz, i skończy
    się przybijanie za 50 PLN w takich przypadkach.

    Shrek

  • 15. Data: 2017-03-09 07:32:22
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2017-03-08 o 10:56, J.F. pisze:
    > Afera ze smogiem bezposrednio wynika z unijnej dyrektywy, ktora zmusza
    > kraje do zapewnienia i monitorowania czystego powietrza.
    > Stacje monitorujace postawilismy, wyniki sa jakie sa, oprocz pozywki dla
    > dziennikarzy groza nam unijne kary.

    I rak płuc...

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 16. Data: 2017-03-09 07:52:17
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

> [...]
    > skierowanie na badania. A potem co 100 sprawdzić jeszcze raz, i skończy
    > się przybijanie za 50 PLN w takich przypadkach.

    Dokladnie, na moje oko co setny samochod osobowy z silnikiem diesla ma po
    prostu zrypany silnik i zostawia chmure mdlawego, siwego dymu. O Starach czy
    leciwych autobusach sciagnietych z niemieckiego szrotu juz nie wspomne,
    czasami nie wiadomo czy one tak dymia z wydechu czy sie po prostu palą.

  • 17. Data: 2017-03-09 08:45:42
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 9 marca 2017 07:52:22 UTC+1 użytkownik miumiu napisał:

> [...]
    > leciwych autobusach sciagnietych z niemieckiego szrotu juz nie wspomne,
    > czasami nie wiadomo czy one tak dymia z wydechu czy sie po prostu palą.

    Fajnie sie tak gada.
    primo diesel kopci. Nawet ten z dpf/fap jak dostanie po gazie to zakopci.
    Więc co? Zakazać!
    OK. Zakazujemy.
    Co teraz bedziemy robić z frakcją oleju napędowego z rafinerii?
    Polopiryne?
    Przecież ciężarówkom też zabronimy dizli. Czyż nie?

    Ja sie z Toba zgodze ze policja ma w nosie pilnowanie porządku albo moze są tak mili
    aby sie nie czepiać "zwyklych ludków". I tak naprawde nalezy zaczac od prostych spraw
    porządkujących typu ustawienie swiatel, mandatowanie piratów drogowych, wyłapywanie
    kopcicieli.

    Ale może jak sie stanie na skrzyzowaniu to tych swiateł źle ustawionych jest może
    mało a kopcicieli trzech na krzyż? I problem tak naprawde jest gdzie indziej?

  • 18. Data: 2017-03-09 08:53:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 9 Mar 2017 07:32:22 +0100, Mirek Ptak napisał(a):

    > I rak płuc...

    Mirku, ale to powietrze raczej nie jest bardziej zanieczyszczone niz
    10, 20 czy 30 lat temu.

    Wiec skad ta afera ?

    Diesli osobowych przybylo, diesle ciezarowkowe i autobusowe znacznie
    mniej kopca.

    J.

  • 19. Data: 2017-03-09 09:05:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.03.2017 o 08:45, s...@g...com pisze:

    > Ale może jak sie stanie na skrzyzowaniu to tych swiateł źle ustawionych jest może
    mało a kopcicieli trzech na krzyż?

    Jak trzech na krzyż, to jak wyłapią połowę to i tak mają zajęcie na cały
    dzień. Ale lepiej się zaczaić na jakimś mniej oczywistym ograniczeniu
    (choć znam jedno miejsce gdzie czają się regularnie i trzeba przyznać że
    robią dobrą robotę - wszyscy zwalniają na tym przejściu nawet jak ich
    nei ma;)

    > I problem tak naprawde jest gdzie indziej?

    Ze smogiem to akurat wiadomo gdzie jest problem i transport ma w nim
    stosunkowo mały udział. Ale grzech było by nie spróbować polobbować jak
    można.

    Shrek.

  • 20. Data: 2017-03-09 09:30:17
    Od: p...@g...com

    Australia właśnie oskarżyła Audi o manipulacje i przekroczenie norm ;-) jak wydoja z
    nich kase to Angole po Brexicie tez pewnie to zrobią a biedne matolki w UE nadal będą
    wierzyć w zapewnienia Króla Europy ze wszystko jest git ...