  • 1. Data: 2017-03-08 10:37:59
    Temat: Diesle i smog
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    To juz wiadomo do czego jest potrzebna ta afera ze smogiem - żeby przepchnąć
    ustawę zmuszającą do zakupu nowego samochodu już za parę lat.

    http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/news-zakaz-
    wjazdu-dla-aut-z-silnikami-diesla-czy-polska-bedzie-
    na,nId,2349297

    Pzdr

  • 2. Data: 2017-03-08 10:56:54
    Temat: Re: Diesle i smog
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "miumiu" napisał w wiadomości
    >To juz wiadomo do czego jest potrzebna ta afera ze smogiem - żeby
    >przepchnąć ustawę zmuszającą do zakupu nowego samochodu już za parę
    >lat.

    Nowego polskiego elektrycznego, czy niemieckiej hybrydy ? :-)

    >http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/news-zakaz
    -wjazdu-dla-aut-z-silnikami-diesla-czy-polska-bedzie
    -na,nId,2349297

    Afera ze smogiem bezposrednio wynika z unijnej dyrektywy, ktora zmusza
    kraje do zapewnienia i monitorowania czystego powietrza.
    Stacje monitorujace postawilismy, wyniki sa jakie sa, oprocz pozywki
    dla dziennikarzy groza nam unijne kary.

    I "cos z tym trzeba zrobic".

    A o co chodzilo Unii ... u siebie te strefy ekologiczne dawniej
    zaczeli, lobby producentow samochodow ? Ale oni jakby duzo diesli
    robia ...

    J.

  • 3. Data: 2017-03-08 12:29:57
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2017-03-08 10:37, miumiu wrote:
    > To juz wiadomo do czego jest potrzebna ta afera ze smogiem - ?eby przepchn??
    > ustaw? zmuszaj?c? do zakupu nowego samochodu ju? za par? lat.
    >
    > http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/news-zakaz-
    wjazdu-dla-aut-z-silnikami-diesla-czy-polska-bedzie-
    na,nId,2349297

    Czy przeczytales w ogole co wrzuciles? Bo procz jakiegos nieokreslonego
    gdybania to tam nie ma nic konkretnego co by korespondowalo z tym co
    napisales.

    A "afera ze smogiem" jak narazie calkiem niezle prowadzi do tego ze
    zaczeto sie interesowac czym ludzie pala w piecach.

    --

    memento lorem ipsum

  • 4. Data: 2017-03-08 16:07:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pewno Elmer nie wiesz ze na Ziemi prawie miliard ludzi uzywa gowien zwierzat jako
    opalu. Gdyby przestawili sie na wegiel to w przeciagu roku calej ziemi grozila by
    katastrofa ekologiczna. Gdyby przestawili sie na spalanie drewna to do piecdziesieciu
    lat tam gdzie zyja zabraklo by drzew. Za zanieczyszczenie powietrza w miastach
    odpowiadaja przede wszystkim tereny podmiejskie z zabudowa jednorodzinna. Wedlug
    badan w Polsce to wlascicieli domkow najbardziej dotyka ubostwo energetyczne. Ponad
    60% domkow jednorodzinnych ( bez rolnikow) jest niedogrzanych z powodu braku kasy. To
    teoretycznie bogaci ludzie najwiecej zanieczyszczaja. Jak spadl snieg to w centrum
    lodzi wiele dni byl bialy. Przejezdzalem przez nowosolna, obrzeza lodzi, i tam lezal
    szaro czarny snieg. Tylko co w tej sytacji mozna zrobic? Wyslac patrole tam gdzie
    domki? Mozna ale nie wypada karac ludzi ktorzy pala byle czym bo nie maja kasy na
    normalny opal i nowoczesny kociol czy piec. Ze smogiem za bardzo nie wiadomo o co
    chodzi. A jak nie wiadomo o co chodzi to zapewne chodzi o pienidze jakie niemcy chca
    na nas zarobic.

  • 5. Data: 2017-03-08 17:39:48
    Od: p...@g...com

    A jak nie wiadomo o co chodzi to zapewne chodzi o pienidze jakie niemcy chca na nas
    zarobic.

    Nie popadaj w megalomanie :-) tu idzie o dymanie całej Europy ... 70% diesli
    sprzedawanych w UE jest made in germany i zupełnie przypadkowo lobbysci paraliżuja
    organy kontrolne Niemiec i Brukseli ? Dziś przesłuchania Merkel w sprawie dieselgate
    i zadziwiajacej nieudolności niemieckiego KBA tak więc coraz mniej ludzi daje się
    nabierać na te bajeczki i przypadkowe zbiegi okoliczności :-) akcja

  • 6. Data: 2017-03-08 18:24:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.03.2017 o 12:29, elmer radi radisson pisze:

> [...]
    >
    > A "afera ze smogiem" jak narazie calkiem niezle prowadzi do tego ze
    > zaczeto sie interesowac czym ludzie pala w piecach.

    No ale nie da się ukryć, że już niektórzy się przymierzają do
    wyciągnięcia kasy ze starych samochodów do tego stopnia żeby się
    opłacało bardziej nowy co pieć lat kupić.

    I teraz dwa fakty nalezy odnotować - wyprodukowanie samochodu kosztuje z
    grubsza tyle energii ile spali on paliwa przez ok 200kkm, czyli jakieś
    10 lat. Wyrzucanie 5 letniego samochodu jest ekologicznie
    nieusprawiedliwione.

    Smog dziwnym trafem pojawia się w zimę (wiem inwersja) a ostatnio w
    Warszawie pojawił się już zupełnie niepolitycznie w długi weekend, gdy
    dizle pojechały do Zakopanego. Nie mówiąc już o tym, że największe
    stężenie jest w nocy, gdy samochody śpią wraz z kierownikami.

    Shrek.

  • 7. Data: 2017-03-08 20:55:07
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2017-03-08 16:07, Zenek Kapelinder wrote:

    > Mozna ale nie wypada karac ludzi ktorzy pala byle czym bo nie maja kasy na normalny
    opal i nowoczesny kociol czy piec.

    Wlasciwie to calkiem ciekawe - wielokrotnie na tej grupie mozna bylo
    zauwazyc ze oczekujesz braku litosci w egzekwowaniu mandatow za
    przekroczenie predkosci. Tymczasem w przypadku syfu w powietrzu, ktory
    zabija rocznie wiecej ludzi niz wypadki samochodowe, jestes wyrozumialy.

    Ciekawe tez czy bylbys tak samo wyrozumialy gdybys byl truty przez
    sasiada palacego byle czym i kopcacego prosto w nos.

    --

    memento lorem ipsum

  • 8. Data: 2017-03-08 21:45:27
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W sumie masz racje. Jest takie powiedzonko ze jak sie ktos kogos lituje to niech go w
    dupe pocaluje. Jebac karami skorwysynow co mieszkaja w domkach i pala syfem. Gdzies
    czytalem ze w Lodzi spece od grzania wody sa w stanie podlaczyc kazdy wielorodzinny
    dom w miescie. W ta zime w srodmiesciu ze trzy razy wywachalem zapach palonego wegla
    i z dziesiec palonego drewna. Czegos takiego jak smog nie zaobserwowalem chociaz byly
    doniesienia o jakis przekroczeniach norm czystosci powietrza. Z ciekawosci
    praktycznie codziennie sprawdzam w necie jakie jest powietrze w srodmiesciu. I z trzy
    dni bylo przekroczenie na poziomie polowy tego co w Krakowie.

  • 9. Data: 2017-03-08 22:00:22
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Zenek Kapelinder w
    ups.com>:

    > W sumie masz racje. Jest takie powiedzonko ze jak sie ktos kogos lituje to
    > niech go w dupe pocaluje.

    Ciekawe, ale podaj jakieś źródło powiedzonka, byle nie siebie...

    > Jebac karami skorwysynow

    No i jak to zwykle u kogutka -- oczy wypadają...

    --
    'Tom N'

  • 10. Data: 2017-03-08 22:52:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Sprawdzilem w dowodzie osobistym i nie mam cie tam wpisanego. Zwalnia mnie to w
    wyjasnianiu czegokolwiek obcemu czlowiekowi. Jak nie pasuje co pisze to nie czytaj,
    przymusu nie ma.