-
1. Data: 2018-09-11 17:58:37
Temat: Dieselgate - ostatni dzwonek
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
https://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/wiadomosci/tyl
ko-tydzień-na-zgłoszenie-roszczeń-z-tytułu-dieselgat
e/ar-BBN8sge
"Osobom, które kupiły samochód Volkswagen, Skoda, Seat, Audi lub
Porsche z rocznika 2008-2015 z silnikiem diesla, został zaledwie
tydzień na przystąpienie do pozwu zbiorowego przeciwko niemieckiemu
koncernowi VAG informuje Stowarzyszenie Osób Poszkodowanych Przez
Spółki Grupy Volkswagen AG
Do tej pory do StopVW zgłosiło się ponad 6 tysięcy osób. Organizacja
chce od Volkswagena 30.tys. złotych dla każdego poszkodowanego.
Podobne pozwy są składane w innych krajach.
18 września 2018 roku upływa termin przedawnienia roszczeń w tzw.
dieselgate."
Ale dlaczego akurat 18 wrzesnia ?
J.
-
2. Data: 2018-09-11 18:24:56
Temat: Dieselgate - ostatni dzwonek
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
A dlaczego nie do 18 wrzesnia? Termin tak samo dobry jak 17 albo 19 wrzesnia.
-
3. Data: 2018-09-11 18:29:45
Temat: Re: Dieselgate - ostatni dzwonek
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Tue, 11 Sep 2018 17:58:37 +0200, J.F.
> Ale dlaczego akurat 18 wrzesnia ?
Dla każdego poszkodowanego w PL? No bo umówmy się, właściciel samochodu
poszkodowany tym procederem nie był, tylko ten co za takim żużlem jechał po
drodze.
--
Pozdor
Myjk
-
4. Data: 2018-09-11 20:33:41
Temat: Re: Dieselgate - ostatni dzwonek
Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>
On Tue, 11 Sep 2018 18:29:45 +0200, Myjk wrote:
> Dla każdego poszkodowanego w PL? No bo umówmy się, właściciel samochodu
> poszkodowany tym procederem nie był
Jak nie był jak był. Kupił produkt wierząc że jest eko i w ogóle cacy, a
okazuje się że producent go oszukał.
Mateusz
-
5. Data: 2018-09-11 22:39:01
Temat: Re: Dieselgate - ostatni dzwonek
Od: t-1 <t...@t...pl>
W dniu 2018-09-11 o 20:33, Mateusz Viste pisze:
> On Tue, 11 Sep 2018 18:29:45 +0200, Myjk wrote:
>> Dla każdego poszkodowanego w PL? No bo umówmy się, właściciel samochodu
>> poszkodowany tym procederem nie był
>
> Jak nie był jak był. Kupił produkt wierząc że jest eko i w ogóle cacy, a
> okazuje się że producent go oszukał.
>
> Mateusz
>
Eco to nawet koń nie jest a co dopiero samochód.
A właściciel zyskał a nie stracił.
Gdyby producent spełniał wymagania normy narzuconej przez urzędników UE,
cena samochodu była by niewątpliwie dużo wyższa.
-
6. Data: 2018-09-12 08:30:49
Temat: Re: Dieselgate - ostatni dzwonek
Od: kk <k...@o...pl>
W dniu 2018-09-11 o 22:39, t-1 pisze:
> W dniu 2018-09-11 o 20:33, Mateusz Viste pisze:
>> On Tue, 11 Sep 2018 18:29:45 +0200, Myjk wrote:
>>> Dla każdego poszkodowanego w PL? No bo umówmy się, właściciel samochodu
>>> poszkodowany tym procederem nie był
>>
>> Jak nie był jak był. Kupił produkt wierząc że jest eko i w ogóle cacy, a
>> okazuje się że producent go oszukał.
>>
>> Mateusz
>>
>
> Eco to nawet koń nie jest a co dopiero samochód.
> A właściciel zyskał a nie stracił.
> Gdyby producent spełniał wymagania normy narzuconej przez urzędników UE,
> cena samochodu była by niewątpliwie dużo wyższa.
>
Niewątpliwie? Kto by kupił po takiej cenie? Cenę kształtują możliwości i
potrzeby kupujących. Nie można jej windować w górę. Można opuszczać. W
dalszym obiegu towar niepełnowartościowy będzie tańszy, czyli ktoś, kto
go kupił straci.
-
7. Data: 2018-09-12 08:37:10
Temat: Re: Dieselgate - ostatni dzwonek
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Tue, 11 Sep 2018 22:39:01 +0200, t-1
> Eco to nawet koń nie jest a co dopiero samochód.
> A właściciel zyskał a nie stracił.
> Gdyby producent spełniał wymagania normy narzuconej przez urzędników UE,
> cena samochodu była by niewątpliwie dużo wyższa.
Otóż to. Ale oczywiście kasy się nachapią "biedaczki co kupili produkt
niezgodny z umową" a faktycznie poszkodowani, bo podtruwani, zostaną na
lodzie.
--
Pozdor
Myjk
-
8. Data: 2018-09-12 09:01:19
Temat: Re: Dieselgate - ostatni dzwonek
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Wed, 12 Sep 2018 08:30:49 +0200, kk
> Niewątpliwie? Kto by kupił po takiej cenie?
Właśnie pewnie niewielu, stąd ten wałek. Co nie zmienia istoty rzeczy, że
najbardziej na tym cierpieli postronni a nie ci którzy zakupili TAŃSZY
towar bo zamiast inwestować w technologię poprawiającą emisję postanowiono
oszukać normy.
> Cenę kształtują możliwości i potrzeby kupujących. Nie można jej windować
> w górę. Można opuszczać. W dalszym obiegu towar niepełnowartościowy
> będzie tańszy, czyli ktoś, kto go kupił straci.
Popatrz na Toyotę. Ani szczególnie fajne te auta, ani specjalnie dobrych
osiągów nie mają (bo są własnie przeraźliwie zamulone przez normy, o czym
pisałem tutaj wielokrotnie przy okazji dieselgate) a i tak są liderem
sprzedaży w PL.
--
Pozdor
Myjk
-
9. Data: 2018-09-12 13:19:04
Temat: Re: Dieselgate - ostatni dzwonek
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:51e0a341-ec54-4ea0-9841-ebfb951ce630@go
oglegroups.com...
>A dlaczego nie do 18 wrzesnia? Termin tak samo dobry jak 17 albo 19
>wrzesnia.
Dobry, ale powinien z czegos wynikac.
A z czego ?
Koncowa data przystapienia do tego sporu zbiorowego ?
Bo normalnie to chyba powinno byc pare lat od daty sprzedazy ... choc
tu chyba mamy przypadek "sprzedawca wade celowo zatail" ...
J.
-
10. Data: 2018-09-12 13:41:01
Temat: Re: Dieselgate - ostatni dzwonek
Od: p...@g...com
3 lata temu wtedy w USA EPA odpalila newsa
Es gab aus Sicht des Konzerns keine konkreten Anhaltspunkte für eine Kursrelevanz der
Affäre, bis die US-Umweltbehörden am 18. September 2015 unerwartet mit ihren
Anschuldigungen an die Öffentlichkeit gingen.
https://www.epa.gov/sites/production/files/2015-10/d
ocuments/vw-nov-caa-09-18-15.pdf