  • Data: 2020-09-15 18:16:08
    Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
    Od: K <n...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 15/09/2020 16:22, JDX wrote:
> [...]
    > Turbo diesel czy turbo benzyna? Wybór jest chyba oczywisty. :-D A tak
    > poważniej to o ile ten dizel jest droższy w zakupie od porównywalnej
    > benzyny i po ilu latach niższy o 170 GBP podatek to zamortyzuje? 15? 20?
    > :-D A eksploatacja (DPF-y, koła dwumasowe czy inne dizlowskie pierdoły)
    > o ile droższa? A na dodatek jeśli taki dizel będzie ujeżdzany na
    > krótkich dystansach (kilka km z rana i po połudnu do/z roboty) to
    > ,,legendarne" niższe spalanie dizla można między legendy włożyć bo wielce
    > prawdopodobne, że będzie palił więcej niż porównywalna benzyna.

    Wybor nie jest oczywisty i wiele ludzi na wysokosc podatku wlasnie tutaj
    patrzy bo ten z uplywem czasu tylko rosnie, mnie to akurat ryba bo dla
    mnie samochod ponizej 150KM nie jedzie. Na przykladzie Insigni, turbo
    diesel (174KM) jest w zakupie o ?2k tanszy od turbo benzyny (200KM),
    roznica w spalaniu 4.7/100 vs. 7.6/100 wg producenta co wiadomo, ze mija
    sie lekko z prawda. Dwumase mialem juz w benzynowych Vectrze C i Signum
    z 2006 roku, a teraz to jest wrecz standard w benzynowych i trzeba miec
    dwie lewe nogi zeby zajechac dwumase. Na moim przykladzie legendarne
    niskie spalanie dizla wyglada nastepujaco: W Signum 2.2 Direct: dojazd
    do pracy, pelny bak (~55l) zalany w niedziele starczal do piatku. W
    Insigni ten sam bak starczal mi na ponad dwa tygodnie. Starczal, bo
    teraz auto wiecej stoi niz jezdzi i gdybym wiedzial, ze nastapi pandemia
    to bym bral oczywiscie turbo benzyne.

    to chyba tylko jakieś lamusy jeżdżą. :-)

    Jak nie maja podatku drogowego uzaleznionego od emisji spalin i tania
    benzyne to co sie dziwic.