-
Data: 2020-09-15 18:16:08
Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
Od: K <n...@e...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 15/09/2020 16:22, JDX wrote:
> On 2020-09-15 10:28, K wrote:
> [...]
>> Poza tym, np w UK podatek drogowy uzalezniony od emisji spalin jest
>> wyzszy na benzyniaki niz na diesle. Co bys wybral, turbo benzyne z
>> podatkiem ?200 rocznie czy blue eco green super turbo efficient diesla z
>> podatkiem ?30 za rok? (kolezanka ma takiego hyundaia i30 1.8d z 2013)
> Turbo diesel czy turbo benzyna? Wybór jest chyba oczywisty. :-D A tak
> poważniej to o ile ten dizel jest droższy w zakupie od porównywalnej
> benzyny i po ilu latach niższy o 170 GBP podatek to zamortyzuje? 15? 20?
> :-D A eksploatacja (DPF-y, koła dwumasowe czy inne dizlowskie pierdoły)
> o ile droższa? A na dodatek jeśli taki dizel będzie ujeżdzany na
> krótkich dystansach (kilka km z rana i po połudnu do/z roboty) to
> ,,legendarne" niższe spalanie dizla można między legendy włożyć bo wielce
> prawdopodobne, że będzie palił więcej niż porównywalna benzyna.
>
>
Wybor nie jest oczywisty i wiele ludzi na wysokosc podatku wlasnie tutaj
patrzy bo ten z uplywem czasu tylko rosnie, mnie to akurat ryba bo dla
mnie samochod ponizej 150KM nie jedzie. Na przykladzie Insigni, turbo
diesel (174KM) jest w zakupie o ?2k tanszy od turbo benzyny (200KM),
roznica w spalaniu 4.7/100 vs. 7.6/100 wg producenta co wiadomo, ze mija
sie lekko z prawda. Dwumase mialem juz w benzynowych Vectrze C i Signum
z 2006 roku, a teraz to jest wrecz standard w benzynowych i trzeba miec
dwie lewe nogi zeby zajechac dwumase. Na moim przykladzie legendarne
niskie spalanie dizla wyglada nastepujaco: W Signum 2.2 Direct: dojazd
do pracy, pelny bak (~55l) zalany w niedziele starczal do piatku. W
Insigni ten sam bak starczal mi na ponad dwa tygodnie. Starczal, bo
teraz auto wiecej stoi niz jezdzi i gdybym wiedzial, ze nastapi pandemia
to bym bral oczywiscie turbo benzyne.
>> Nie wiem jak w USA, moze tam tez sa tego typu rozwiazania.Tam osobówkami w dizlu
to chyba tylko jakieś lamusy jeżdżą. :-)
Jak nie maja podatku drogowego uzaleznionego od emisji spalin i tania
benzyne to co sie dziwic.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.09.20 18:17 K
- 15.09.20 18:44 Poldek
- 15.09.20 19:18 RadoslawF
- 15.09.20 19:50 Poldek
- 15.09.20 19:57 K
- 15.09.20 19:58 K
- 16.09.20 00:03 RadoslawF
- 16.09.20 07:41 Poldek
- 16.09.20 07:53 Poldek
- 16.09.20 08:21 Przemek Jedrzejczak
- 16.09.20 08:55 RoMan Mandziejewicz
- 16.09.20 10:25 K
- 16.09.20 10:27 RadoslawF
- 16.09.20 11:14 collie
- 16.09.20 11:29 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-10-03 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=
- 2024-10-03 Blokowanie informacji - test
- 2024-10-02 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-10-02 Katowice => QA Engineer <=
- 2024-10-02 Gdynia => Data Scientist <=
- 2024-10-02 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP HANA Developer (Middle) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP S/4HANA FI/CO Senior Consultant <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior SAP HANA Developers <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-10-01 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-10-02 GODZINA ZERO #48 - KRZYSZTOF STANOWSKI I ZBIGNIEW KAPIŃSKI PREZES IZBY KARNEJ SĄDU NAJWYŻSZEGO