  • Data: 2010-10-22 08:40:20
    Temat: Re: Diesel zima
    Od: Grejon <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-10-21 21:52, Marcin pisze:
    > Witam
    >
    > Przede mna pierwsza zima z "klekotem". Wiem, ze paliwo na zime do diesla
    > powinno byc troche inne niz latem. Niektore stacje oferuja drozsze
    > paliwo zimowe. Pytanie czy warto za to doplacac czy kazdy diesel
    > sprzedawany w okresie zimowym na firmowych stacjach bedzie OK i nie
    > wytraci sie parafina podczas mrozow?

    Ja niedawno zrobiłem eksperyment - wlałem trochę ON do słoika i
    wsadziłem do zamrażarki na -20 oC. Po kilkunastu godzinach wyjąłem i...
    nic. Paliwo miało nadal taką samą konsystencję jak przed zamrożeniem,
    pojawiły się co prawda jakieś glutki, ale wg mnie to były zamarznięte
    kropelki wody, którą wcześniej wypłukałem słoik. Jak kogoś interesuje to
    paliwo pochodziło z Orlenu przy warszawskim Kercelaku.