-
151. Data: 2019-10-12 22:22:22
Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello J.F.,
Saturday, October 12, 2019, 7:19:25 PM, you wrote:
>>>>>>Na optymalnym to bez sensu, powinno być na najwyższym.
>>>>>>Optymalny oznacza redukcję - do tego nie służy badanie elastyczności.
>>>>> Ale 60 nie bede jechal na 6-tce ... hm, a moze i bede ...
>>>> Przejedź się Alfą 1.4 trupo-benzina - zdziwisz się przy jakiej
>>>> prędkości żąda 6-tki.
>>> Przy jakiej ?
>> poniżj 60 km/h...
>>>> A jeszcze bardziej się zdziwisz, jak depniesz
>>>> gaz na tej 6-tce a tu No Va. Pomimo rzekomo 170 KM.
>>> To akurat mnie nie zdziwi :-)
>> Ale boli... Lanos się zdecydowanie lepiej zbierał na najwyższym biegu
>> z 60 km/h.
> Ale lanos nie mial 6 biegow :-)
Może to i lepiej.
> No i predkosc maksymalna mial nizsza ...
Ale po co mi szybciej? Nie ma gdzie jechać szybciej.
> wiec przestac sie gapic na wyswietlacz ? :-)
> Czy po prostu nie rezygnowac z dobrych nawykow i redukcja przed
> wyprzedzaniem :-)
Dobre nawyki za słabe - trzeba mocniej redukować :(
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
152. Data: 2019-10-12 22:24:35
Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello 'TomN',
Saturday, October 12, 2019, 7:31:23 PM, you wrote:
> RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>:
>>>> żąda 6-tki.
>> Wyświetlacz.
> Oj, naciśnij do podłogi gaz, to się wyświetlaczu zmieni, i nawet na 4 nie
> będzie "sugerował"!
Już nic nie będzie sugerował - zakrztusi się i przejdzie w tryb
awaryjny na dwóch garach :P
>> Ale boli... Lanos się zdecydowanie lepiej zbierał na najwyższym biegu
>> z 60 km/h.
> Pokaż przełożenia koreanca i włocha na najwyższym biegu :)
Nie chce mi się szukać. Ale wierz mi - osiągi są żenujące :(
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
153. Data: 2019-10-12 22:25:21
Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello J.F.,
Saturday, October 12, 2019, 10:07:15 PM, you wrote:
>>>>>> A jeszcze bardziej się zdziwisz, jak depniesz
>>>>>> gaz na tej 6-tce a tu No Va. Pomimo rzekomo 170 KM.
>>>>> To akurat mnie nie zdziwi :-)
>>>> Ale boli... Lanos się zdecydowanie lepiej zbierał na najwyższym biegu
>>>> z 60 km/h.
>>> Ale lanos nie mial 6 biegow :-)
>>> No i predkosc maksymalna mial nizsza ... wiec przestac sie gapic na
>>> wyswietlacz ? :-)
>>> Czy po prostu nie rezygnowac z dobrych nawykow i redukcja przed
>>> wyprzedzaniem :-)
>> O ile biegów?
> Jadac 60 to chyba gdzies o trzy.
Albo i cztery - można się pogubić.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
154. Data: 2019-10-12 23:31:55
Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 12.10.2019 o 21:38, kk pisze:
>> Czy po prostu nie rezygnowac z dobrych nawykow i redukcja przed
>> wyprzedzaniem :-)
>
> O ile biegów?
Ja zwykle redukowałem o dwa.
--
Shrek
-
155. Data: 2019-10-13 00:47:26
Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 12 Oct 2019 22:22:22 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
> Hello J.F.,
>>>>> Przejedź się Alfą 1.4 trupo-benzina - zdziwisz się przy jakiej
>>>>> prędkości żąda 6-tki.
>>>> Przy jakiej ?
>>> poniżj 60 km/h...
>>>>> A jeszcze bardziej się zdziwisz, jak depniesz
>>>>> gaz na tej 6-tce a tu No Va. Pomimo rzekomo 170 KM.
>>>> To akurat mnie nie zdziwi :-)
>>> Ale boli... Lanos się zdecydowanie lepiej zbierał na najwyższym biegu
>>> z 60 km/h.
>> Ale lanos nie mial 6 biegow :-)
>
> Może to i lepiej.
>
>> No i predkosc maksymalna mial nizsza ...
> Ale po co mi szybciej? Nie ma gdzie jechać szybciej.
Nie chodzi o to ze nie ma gdzie, tylko ze lanos jak mial vmax ok 180,
i to bylo na maksymalnych obrotach, to jadac 60 bylo 1/3 tych obrotow.
Powiedzmy 2000.
A ze Alfa pojedzie sporo szybciej, to w niej wyjdzie 1/4 - powiedzmy
1500.
A to spora roznica dla benzyniaka.
>> wiec przestac sie gapic na wyswietlacz ? :-)
>> Czy po prostu nie rezygnowac z dobrych nawykow i redukcja przed
>> wyprzedzaniem :-)
>
> Dobre nawyki za słabe - trzeba mocniej redukować :(
Albo nie jezdzic 60 na 6-tym biegu :-)
J.
-
156. Data: 2019-10-14 08:31:20
Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
On 2019-10-10 20:13, Cavallino wrote:
> Ja ostatnio byłem w ciężkim szoku jak jeździ 1.0 TSI w całkiem sporym
> Kamiq'u.
> 0-100 w 9,9 i Vmax ponad 190.
> I naprawdę toto jedzie jak na taką pojemność i moc 115 KM.
Miałem przez tydzień Octavię z takim silnikiem. Też byłem zaskoczony, że
to jakoś jeździ (nie zachwycony jakby co ;) ), ale kultura pracy była
tragiczna - zwłaszcza uruchamianie silnika przez system Start-Stop.
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++