eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDiesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
  • Data: 2019-10-07 20:53:30
    Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2019-10-07 o 18:52, Czarek pisze:
    >
    >
    > W dniu 07.10.2019 o 12:18, Adam pisze:
    >> W dniu 2019-10-06 o 21:47, Czarek pisze:
    >>>
    >>>
    >>> W dniu 05.10.2019 o 23:28, s...@g...com pisze:
    >>>> Albo po prostu uruchomienie silnika zdalnie. Klika sie na pilocie i
    >>>> auto sie samo uruchomi i zagrzeje.
    >>>
    >>> W Polsce i większości (wszystkich?) państw UE i nie tylko UE, sposób
    >>> prawnie niedozwolony na obszarze zabudowanym chyba, że wystarczy ci
    >>> czas poniżej 1 min.
    >>>
    >>>
    >>
    >> Nie dotyczy.
    >>
    >
    > Tak tylko sobie uważasz. Dotyczy. Uruchom silnik, zawołaj/poczekaj na
    > patrol, jeśli ci zaproponują mandat to odmów i podaj swoje "racje" w
    > sądzie (pod warunkiem że nie jesteś z "jedynej słusznej" prawej i
    > spariwiedliwej partyjki)

    Ale ja jestem kilkadziesiąt czy kilkaset metrów dalej.
    Albo w ogóle jestem w innym mieście, a silnik włącza timer.
    Albo (jak na Alasce czy w innej Finlandii) samochód co jakiś czas włącza
    silnik wg wskazań termometru.

    Inaczej: nie ma mnie przy aucie.
    To komu dadzą mandat? Zegarowi, czy przedstawicielowi Webasto? ;)

    To jest fabryczne wyposażenie aut produkowanych na kraje podbiegunowe.

    >
    >> Art. 60.2.3
    >> "pozostawiania pracującego silnika podczas postoju na obszarze
    >> zabudowanym; nie dotyczy to pojazdu wykonującego czynności na drodze;"
    >>
    >> Silnik sam się włącza, nikt go nie "pozostawia podczas postoju"
    >>
    >
    > Sam się nie włączył, ty go włączyłeś pilotem. A to czy sam czy nie sam
    > nie ma znaczenia - nie wykonujesz "czynności na drodze"

    Jeszcze raz: ja mogę siedzieć paręset metrów dalej i pić poranną kawę.

    >
    >
    >> Art. 60.2.1
    >> "oddalania się od pojazdu, gdy silnik jest w ruchu;"
    >>
    >> Nikt się nie oddala od takiego pojazdu. Nawet nikt do niego nie
    >> podchodzi.
    >
    > Zwykłe cwaniaczkowanie nie mające żadnego uzasadnienia.
    >

    Jeszcze raz: fabryczne wyposażenie.

    Uzasadnienie:
    1/ Przed wyruszeniem w trasę silnik nagrzany. Nic tak nie zużywa
    silnika, jak jazda na zimnym. Było to we wszystkich starych podręcznikach.
    2/ Komfort kierowcy - wchodzi się do już wstępnie podgrzapojazdu.

    Zresztą może to być niekoniecznie fabryczne wyposażenie - są alarmy
    samochodowe 2-way umożliwiające m.in. podgląd temperatury w aucie,
    zdalne uruchomienie silnika, podejrzenie, która strefa alarmu została
    naruszona, włączenie świateł, itp.
    Mój pilot do alarmu ma deklarowany zasięg ok. 2 km. Nowsze modele mogą
    działać korzystając z 2G/3G itp - więc zasięg teoretycznie nieograniczony.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: