    From: Trybun <Y...@y...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Diesel, co mogło nawalić?
    Date: Fri, 10 Jan 2014 16:13:50 +0100

    W dniu 2014-01-10 14:00, Budzik pisze:

    > Błedne odczyty?
    > To znaczy to spalanie bierzesz skąd?
    > Obliczas ilosc km i wplane paliwo czy jakos z komputera?
    > A skoro ci odbijało, to jasne jest, ze pomiar na lwane paliwo jest
    > niewiarygodny.

    Błędny w sensie że mógł przekłamać że aż tyle tego paliwa weszło. Mało
    prawdopodobne, ale jednak możliwe.
    Obliczam wg wlanego paliwa i przejechanych na takim zatankowaniu
    kilometrach. Niczym innym nie mogę się sugerować bo wskaźnik ilości
    paliwa w tym aucie nie jest mierzony w litrach. A komputer pokładowy nie
    pokazuje chwilowego spalania, tylko ile kilometrów mogę zrobić przy
    jeździe z aktualną prędkością.

    > Oczywiście, ze to moze być przyczyna, ze silnik wiecej pali.

    Ale aż taką ilość przy tak małym silniku i tak delikatnym traktowaniu
    pedału gazu?

    > To i tak bardzo mało, skoro mówimy o jezdzie po miescie i to dodatkowo dośc
    > ostrym a nie eko.

    Jazda tak pół na pół miejska - poza miejska, no o co być może warte
    uwagi - Konin, Gniezno, Września czy Słupca nie są to miasta z gatunku
    Poznań, z tymi jego korkami.
    A co do skromności w apetycie na paliwo to sąsiad nie dawał wiary że
    moja Vectra 2.0L spala mniej o litr od jego Astry 1.6.. Ale było to
    faktem. Było bo często się zapominam że już od miesiąca tej Vectry już
    nie mam.