    From: Maciek <m...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Dialog i tracone połączenie (adsl) - trochę OT
    Date: Thu, 18 Mar 2010 21:30:47 +0100

    Użytkownik m napisał:
    > Internet traci sie znacznie częściej, mimo, że dioda ADSL na routerze
    > świeci. Traci się zawsze gdy jest rozmowa przez telefon.
    > "Pomoc techniczna"? Strata czasu. Miglance techniczni, którzy byli na
    > miejscu stwierdzili, zę mam za daleko do centrali i tak się będzie dziać.
    > Wieczorem prędkość internetu maleje. Za duzo ludzi przy komputerach ?

    Ujmę to tak - sąsiedzi wracają do domów, otwierają swoje IPTV (TV przez
    internet) albo ciągną z internetu wielkie pliki i gwałtownie rośnie
    transmisja po kablu. Naraz na kilku sąsiednich parach rośnie ruch i
    zaczyna się jazda. To nawet nie muszą być Twoi sąsiedzi w bloku, tylko w
    kablu :-) Wzajemnie się zakłócają - tu cudów nie ma - kable mają swoje
    określone parametry i nie da się nimi puścić więcej, niż na to
    pozwalają. Jeżeli byłbyś sam ze swoją transmisją w wszyscy wokoło tylko
    dzwonili, to miałbyś dużą prędkość. Jak wzrosła popularność usług
    wymagających naprawdę dużych prędkości, to takie problemy będą coraz
    częstsze.
    Maciek