    From: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Detekcja zniszczonego narzędzia
    Date: Tue, 05 Jun 2012 22:53:41 +0200

    > Spotkałem się z pomiarem narzędzia na stole. Taki grzybek. Maszyna
    > najeżdża na niego i sprawdza.

    Sonda narzędziowa.

    NP:
    http://www.renishaw.com/en/ts27r-contact-tool-settin
    g-probe--6090
    Może być też Bloom-a, ale cenowo zabija :(

    > W sumie nie trzeba dodatkowego oprogramowania. Wystarczy napisać cykl najazdu, a
    sygnał z grzybka da
    > informację. Tylko to zabawa.

    Można teoretycznie napisać sobie samemu, ale zazwyczaj się kupuje wraz z
    sondą i osprzętem do jej podłączenia. Czasami frezarka wymaga
    dodatkowych opcji. Bywa drogo.

    > Co prawda spotkałem się obróbką trwającą kilka godzin, ale w 99% wystarcza pomiar
    narzędzia przed/po pobraniu.

    No tak, ale wiesz że mi nie o to chodzi?
    Narzędzie zawsze pomierzone przed użyciem (u mnie przed włożeniem do
    magazynu), inaczej nie ma jak przywołać przykładowo korekty jego długości.

    Miłego.
    Irek.N.