  • Data: 2012-06-04 22:19:32
    Temat: Re: Detekcja zniszczonego narzędzia
    Od: "Desoft" <N...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Najlepiej pomiar narzędzia przeprowadzać w magazynie narzędzi (jest czas
    > na to)

    Zawsze przed włożeniem do magazynu. Wszystko czym maszyna dysponuje musi
    być jej znane, inaczej.... inaczej nic nie ma sensu :)

    Spotkałem i tak i tak.

    > Nie wiem czy dobrze zrozumiałem... chcesz wiedzieć że narzędzie się
    > złamało zaraz po tym fakcie?

    W trakcie frezowania. Przed frezowaniem frez jest sprawny.

    > Czegoś takiego nie widziałem. Zawsze maszyny mierzą narzędzie przed
    > pobraniem z magazynu (ewentualnie po oddaniu).

    Kiedy ma być mierzone narzędzie decyduje operator lub kod NC.
    Oczywiście można napisać kod programu tak, aby po każdym cyklu mierzył,
    można nawet frezowanie przerywać, ale to zabawa jest, a żaden znany mi
    CAM nie oferuje takiej funkcjonalności.

    Spotkałem się z pomiarem narzędzia na stole. Taki grzybek. Maszyna najeżdża
    na niego i sprawdza. W sumie nie trzeba dodatkowego oprogramowania.
    Wystarczy napisać cykl najazdu, a sygnał z grzybka da informację. Tylko to
    zabawa. Co prawda spotkałem się obróbką trwającą kilka godzin, ale w 99%
    wystarcza pomiar narzędzia przed/po pobraniu.

    --
    Desoft