  • 1. Data: 2010-06-11 08:00:54
    Temat: Deponowanie kodu programu
    Od: Seweryn Habdank-Wojewódzki <h...@g...com>

    Witam,

    Czy znacie firmy (w Europie lub USA), ktore jak bank, zajmuja sie
    profesjonalnym deponowanie kodu programu wraz z binariami, np. na
    wypadek konfliktu z prawem lub bankructwa lub innego wydazenia, ktore
    moze spoowodowac przerwanie
    utrzymania. Ciekawa opcja bylaby, aby mozna bylo dopuscic "code
    inspection" ale przez niezaleznego eksperta, tak
    aby czesci objete NDA nie przeciekly (w rozsadnym zakresie).

    Pozdrawiam,

    --
    |\/\/| Seweryn Habdank-Wojewódzki
    \/\/

  • 2. Data: 2010-06-11 08:42:06
    Temat: Re: Deponowanie kodu programu
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <"spook[mad"@hatter].op.pl>

    Dnia 11-06-2010 o 10:00:54 Seweryn Habdank-Wojewódzki <h...@g...com>
    napisał(a):

> [...]
    > profesjonalnym deponowanie kodu programu wraz z binariami, np. na
    > wypadek konfliktu z prawem lub bankructwa lub innego wydazenia, ktore

    Biuro notarialne?

    Pozdrawiam -- Spook.

  • 3. Data: 2010-06-11 11:22:37
    Od: Seweryn Habdank-Wojewódzki <h...@g...com>

    Witam,

    > Biuro notarialne?

    Nie bardzo - jesli tak to nie samo.

    1. Jesli klient wymaga 10 lat np. trzymanie takiej kopii, to biuro
    notarialne nie poswiadczy, ktory nosnik wytrzyma 10 lat.
    2. Biuro notarialne nie ma stosownego sejfu, servera, whatever -
    klient nie dostaje kodu do reki, jesli nie wymaga tego sytuacja
    prawna.
    3. Biuro notarialne (ot takie pierwsze lepsze) nie ma procedur - w
    rezultabie skrytka w banku jest lepsza, bo tam maja przynajmniej
    procedure i sejf.

    Cos, ala escrow, ale wybiegajace daleko w przyszlosc + obostrzenia
    prawnicze, kto ma dostep do kodu.

    Pozdrawiam,
    Seweryn.

  • 4. Data: 2010-06-19 10:43:06
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2010-06-11 13:22, Seweryn Habdank-Wojewódzki pisze:
> [...]
    > procedure i sejf.
    >
    > Cos, ala escrow, ale wybiegajace daleko w przyszlosc + obostrzenia

    Zaszyfrować, zdeponować klucz w biurze notarialnym, a przechowywaniem
    zaszyfrowanych danych zająć się samodzielnie? Choćby rozproszyć po kilku
    e-dyskach, kontach pocztowych potraktowanych jako backup itp. Gdzieś
    kopia powinna się utrzymać.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 5. Data: 2010-06-19 12:30:47
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 11/06/2010 12:22, Seweryn Habdank-Wojewódzki wrote:
    > Nie bardzo - jesli tak to nie samo.

    http://www.google.co.uk/search?q=source+code+escrow+
    services

    już na pierwszej stronie jest kilka firm

    B.

  • 6. Data: 2010-06-19 12:34:01
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 11/06/2010 12:22, Seweryn Habdank-Wojewódzki wrote:
    > Cos, ala escrow, ale wybiegajace daleko w przyszlosc + obostrzenia
    > prawnicze, kto ma dostep do kodu.

    linki do escrow już Ci podałem, ale może przekażesz klientowi kod i już,
    z odpowiednimi klauzulami w umowie? Ja tak robiłem - jeżeli aplikacje
    były na zamówienie.

    B.

  • 7. Data: 2010-06-22 16:22:47
    Od: Seweryn Habdank-Wojewódzki <h...@g...com>

    Witam,

    > linki do escrow już Ci podałem, ale może przekażesz klientowi kod i już,
    > z odpowiednimi klauzulami w umowie? Ja tak robiłem - jeżeli aplikacje
    > były na zamówienie.

    Oba sa sensowne.

    Dzieki.

    Pozdrawiam,