eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDemontaż czujnika ABSRe: Demontaż czujnika ABS
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.task.gda.pl
    !news.mm.pl!not-for-mail
    From: Karolek <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Demontaż czujnika ABS
    Date: Sun, 28 Feb 2010 19:17:34 +0100
    Organization: Multimedia Polska SA
    Lines: 67
    Message-ID: <hmec3m$7vl$1@news.mm.pl>
    References: <hm6jb3$1bl$1@news.onet.pl> <hm9iar$sud$1@news.task.gda.pl>
    <hmac2b$25lq$2@news.mm.pl> <1...@o...org.pl>
    <hmdand$2pom$1@news.mm.pl> <hmdjqi$pro$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <hmdo06$1024$1@news.mm.pl> <hme94q$ifc$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: host-81-190-86-247.gdynia.mm.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.mm.pl 1267381174 8181 81.190.86.247 (28 Feb 2010 18:19:34 GMT)
    X-Complaints-To: a...@m...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 28 Feb 2010 18:19:34 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
    In-Reply-To: <hme94q$ifc$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2259768
    [ ukryj nagłówki ]

    Tomasz Pyra pisze:
    > Karolek pisze:
    >
    >> No i dochodzimy do etapu, ze czlowiek diagnozujacy te systemy to juz
    >> najlepiej, aby byl inzynier elektronik, bo i technik moze byc za
    >> slaby, a koszt jego pracy przy diagnozowaniu problemu przekroczy koszt
    >> czujnika :>
    >
    > Nie musiałby to być wcale diagnosta.
    > W tym właśnie siła ASO, że będąc serwisem autoryzowanym wystarczy żeby
    > inżynier elektronik zrobił to raz, globalnie, ze strony producenta auta.
    > Opracował procedurę i być może jakieś narzędzia którymi już punkt po
    > punkcie każdy mechanik sprawdzi i bez żadnego myślenia stwierdzi co jest
    > przyczyną.

    Ta, ale takie fiaty/alfy i inne potrafia miec w jednym modelu kilka
    systemow ABS (np taka multipla), zdziwilbys sie ile niby drobnych roznic
    jest.
    Same systemy wychodza co rusz to nowe, zanim by wprowadzili przyrzady,
    przeszkolili odpowiednio mechanikow, to by sie okazalo, ze to juz nie
    aktualne w sumie jest, a sama zabawa z tym wszystkim nie jest oplacalna
    (w koncu przyrzady, szkolenia kosztuja, a za dwa lata i tak juz bedzie
    nowy system do ktorego trzeba miec nowe przyrzady i procedury).
    I pewnie gdyby sie to oplacalo to by wprowadzali taki sprzet i
    procedury. Widac sie nie oplaca, zreszta mozna latwo to policzyc i
    faktycznie sie nie oplaca.

    >
    > Nie wiem jak wygląda ta zwrotnica z przyległościami, ale wydaje mi się
    > że odpowiednio ukształtowana, cienka karta magnetyczna, odpowiednio
    > namagnesowana, możliwa do wciśnięcia między czujnik a tarczę powinna
    > wystarczyć do rozwiązania zagadki czujnik czy tarcza (w połączeniu z
    > urządzeniem odczytującym impulsy).
    >

    Nie wlozysz.
    To jest tak, ze w zwrotnicy jest lozysko, obok pierscienia
    uszczelniajacego z pierscieniem magnetycznym wewnatrz, jest czujnik
    wsadzony przez otwor w zwrotnicy, a dalej wchodzi przegub i zamyka od
    drugiej strony ta przestrzen tak, ze nic tam nie wlozysz.

    > Bo to właśnie "Ziutek" z własnego warsztatu musi w takich wypadkach coś
    > wymyślać, w dodatku często bez dostępu do danych takich jak rodzaj
    > czujnika czy zasada działania całości. I jakby u "Ziutka" powiedzieli że
    > nie wiedzą i muszą strzelać to to jest jeszcze ok - bo fakt że w typowym
    > warsztacie pewnie nikt oscyloskopu nie ma.
    >

    I taki ziutek wymienia tak jak ASO czujnik, a potem lozysko.
    A jak trafisz na ziutka co nie wie z czym ma do czynienia to sa akcje
    typu przyjechal klient wymienic lozysko, ziutek wymienil, klient
    pojechal i nagle przestal dzialac ABS :> Ziutek sie zarzeka, ze ABSu nie
    ruszal.
    Klient jedzie do ASO, bo mysli ze to po prostu zbieg okolicznosci, w
    serwisie nic nie powie, ze mu ziutek lozysko wymienil i tam nie wiedza,
    ze ziutek kupil lozysko bez pierscienia magnetycznego, albo zamontowal
    lozysko odwrotnie.
    Takie przypadki tez sie trafiaja i wez tu takie cos poprawnie zdiagnozuj :>

    > Natomiast jeżeli ASO nie daje rady czegoś takie stwierdzić to jest już
    > dziadostwo - albo samego serwisu który sobie narzędzi nie zorganizował,
    > albo nawet producenta który takich narzędzi nie przygotował zrzucając
    > myślenie na serwisantów.

    Moze wykalkulowali, ze sie nie oplaca.
    --
    Karolek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: