-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.task.gda.pl
!news.mm.pl!not-for-mail
From: Karolek <d...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Demontaż czujnika ABS
Date: Sun, 28 Feb 2010 19:17:34 +0100
Organization: Multimedia Polska SA
Lines: 67
Message-ID: <hmec3m$7vl$1@news.mm.pl>
References: <hm6jb3$1bl$1@news.onet.pl> <hm9iar$sud$1@news.task.gda.pl>
<hmac2b$25lq$2@news.mm.pl> <1...@o...org.pl>
<hmdand$2pom$1@news.mm.pl> <hmdjqi$pro$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<hmdo06$1024$1@news.mm.pl> <hme94q$ifc$1@nemesis.news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: host-81-190-86-247.gdynia.mm.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.mm.pl 1267381174 8181 81.190.86.247 (28 Feb 2010 18:19:34 GMT)
X-Complaints-To: a...@m...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 28 Feb 2010 18:19:34 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
In-Reply-To: <hme94q$ifc$1@nemesis.news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2259768
[ ukryj nagłówki ]Tomasz Pyra pisze:
> Karolek pisze:
>
>> No i dochodzimy do etapu, ze czlowiek diagnozujacy te systemy to juz
>> najlepiej, aby byl inzynier elektronik, bo i technik moze byc za
>> slaby, a koszt jego pracy przy diagnozowaniu problemu przekroczy koszt
>> czujnika :>
>
> Nie musiałby to być wcale diagnosta.
> W tym właśnie siła ASO, że będąc serwisem autoryzowanym wystarczy żeby
> inżynier elektronik zrobił to raz, globalnie, ze strony producenta auta.
> Opracował procedurę i być może jakieś narzędzia którymi już punkt po
> punkcie każdy mechanik sprawdzi i bez żadnego myślenia stwierdzi co jest
> przyczyną.
Ta, ale takie fiaty/alfy i inne potrafia miec w jednym modelu kilka
systemow ABS (np taka multipla), zdziwilbys sie ile niby drobnych roznic
jest.
Same systemy wychodza co rusz to nowe, zanim by wprowadzili przyrzady,
przeszkolili odpowiednio mechanikow, to by sie okazalo, ze to juz nie
aktualne w sumie jest, a sama zabawa z tym wszystkim nie jest oplacalna
(w koncu przyrzady, szkolenia kosztuja, a za dwa lata i tak juz bedzie
nowy system do ktorego trzeba miec nowe przyrzady i procedury).
I pewnie gdyby sie to oplacalo to by wprowadzali taki sprzet i
procedury. Widac sie nie oplaca, zreszta mozna latwo to policzyc i
faktycznie sie nie oplaca.
>
> Nie wiem jak wygląda ta zwrotnica z przyległościami, ale wydaje mi się
> że odpowiednio ukształtowana, cienka karta magnetyczna, odpowiednio
> namagnesowana, możliwa do wciśnięcia między czujnik a tarczę powinna
> wystarczyć do rozwiązania zagadki czujnik czy tarcza (w połączeniu z
> urządzeniem odczytującym impulsy).
>
Nie wlozysz.
To jest tak, ze w zwrotnicy jest lozysko, obok pierscienia
uszczelniajacego z pierscieniem magnetycznym wewnatrz, jest czujnik
wsadzony przez otwor w zwrotnicy, a dalej wchodzi przegub i zamyka od
drugiej strony ta przestrzen tak, ze nic tam nie wlozysz.
> Bo to właśnie "Ziutek" z własnego warsztatu musi w takich wypadkach coś
> wymyślać, w dodatku często bez dostępu do danych takich jak rodzaj
> czujnika czy zasada działania całości. I jakby u "Ziutka" powiedzieli że
> nie wiedzą i muszą strzelać to to jest jeszcze ok - bo fakt że w typowym
> warsztacie pewnie nikt oscyloskopu nie ma.
>
I taki ziutek wymienia tak jak ASO czujnik, a potem lozysko.
A jak trafisz na ziutka co nie wie z czym ma do czynienia to sa akcje
typu przyjechal klient wymienic lozysko, ziutek wymienil, klient
pojechal i nagle przestal dzialac ABS :> Ziutek sie zarzeka, ze ABSu nie
ruszal.
Klient jedzie do ASO, bo mysli ze to po prostu zbieg okolicznosci, w
serwisie nic nie powie, ze mu ziutek lozysko wymienil i tam nie wiedza,
ze ziutek kupil lozysko bez pierscienia magnetycznego, albo zamontowal
lozysko odwrotnie.
Takie przypadki tez sie trafiaja i wez tu takie cos poprawnie zdiagnozuj :>
> Natomiast jeżeli ASO nie daje rady czegoś takie stwierdzić to jest już
> dziadostwo - albo samego serwisu który sobie narzędzi nie zorganizował,
> albo nawet producenta który takich narzędzi nie przygotował zrzucając
> myślenie na serwisantów.
Moze wykalkulowali, ze sie nie oplaca.
--
Karolek
Następne wpisy z tego wątku
- 28.02.10 21:01 Tomasz Pyra
- 28.02.10 21:26 Karolek
- 01.03.10 00:33 Adam Płaszczyca
- 01.03.10 00:33 Adam Płaszczyca
- 01.03.10 00:36 Adam Płaszczyca
- 01.03.10 07:01 Karolek
- 01.03.10 07:00 Karolek
- 01.03.10 07:07 Karolek
- 01.03.10 10:19 Krzysztof Szmergiel
- 01.03.10 10:12 Krzysztof Szmergiel
- 01.03.10 14:28 Karolek
- 01.03.10 14:29 Karolek
- 01.03.10 22:55 Adam Płaszczyca
- 01.03.10 22:55 Adam Płaszczyca
- 01.03.10 22:59 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
Najnowsze wątki
- 2025-01-26 Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- 2025-01-24 Elektryfikacja w ODWROCIE
- 2025-01-25 AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- 2025-01-24 stalowe bezpieczniki
- 2025-01-23 Zenek Kapelinder - ?
- 2025-01-25 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-01-25 Lublin => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-01-24 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-24 Białystok => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-24 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-24 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-24 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-01-24 Kraków => Key Account Manager <=
- 2025-01-24 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-24 Wróblewo => Specjalista ds. Analiz Finansowych <=