  • 41. Data: 2011-02-17 23:58:40
    Temat: Re: Demontaz LPG
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-02-16 22:13, J.F. pisze:

    > Ale trzeba ? W dowodzie "LPG" jest, w samochodzie instalacja jest,

    z tego co zrozumialem, to wlasnie kolega usunal LPG i pobral
    zaswiadczenie od diagnosty, zeby wykreslic z dowodu, wiec w dowodzie nie
    ma. po zamontowaniu reduktora spowrotem w magiczny sposob pojawia sie
    LPG niewbite w dowod -> taniej przyszle przeglady u "slepego" diagnosty
    i nie trzeba pilnowac terminow homologacji

    > Owszem, jest jeszcze masa innych papierkow, ale nie bardzo wiem czy
    > wymagane. Zwyczaju kontrolowania ich z rzeczywistoscia chyba tez nie
    > ma, a i mozliwosci ograniczone, bo czesci slabo oznaczone.
    >
    > J.

    Kiedys chcialem kupic taki samochod z instalacja niewbita w DR.
    Chcialem, zeby wszystko bylo legal i chcialem to zalatwic zeby wbic w
    dowod - zaden zaklad gazowniczy nie chcial mi wystawic jakiegostam
    zaswiadczenia (nie pamietam dokladnie jakiego, bo to z 4 lata temu bylo)
    potrzebnego do przegladu. W koncu sobie ten samochod odpuscilem

    --
    venioo
    GG:198909

  • 42. Data: 2011-02-18 15:13:51
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:ijg6ml$6qh$1@inews.gazeta.pl...

    > Opary benzyny też są cięższe od powietrza i nie mniej szkodliwe od oparów
    > LPG.
    > W przypadku takich zakazów nie wiadomo o co chodzi bo są wytworem chorej
    > wyobraźni głupich ludzi. Normalnie jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o
    > kasę. A z gazem i parkingami nie idzie o kasę. O nic nie idzie. Podwójna
    > głupota.

    ale opary benzyny nie znajdują się pod ciśnieniem i otwarcie lub
    nieszczelność korka zbiornika paliwa nie powoduje że cała benzyna zamieni
    się w parę i wydostanie się ze zbiornika powodując zagrozenie dla obiektu a
    z gazem stanie się tak jak najbardziej. Nie wiem jaka zawartość oparów
    benzyny w powietrzu stanowi zagrożenie wybuchowe ale dla gazu LPG jest to
    zawartość od 1,5% czyli bardzo niewiele. Te przepisy to dmuchanie na zimne i
    unikanie efektu skali a nie uprzykrzanie życia ludziom. Dotyczą tylko
    przestrzeni podziemnych na parkningach wielopoziomowych auta z LPG moga
    parkować na kondygnacjach od poziomu "0" w górę nie mogą tylko na
    odziemnych, więc o co w ogóle chodzi..... Poza tym LPG nie jest aż tak
    bardzo szkodliwy - fajnie narkotycznie działa powodując odurzenie - wiadomo
    do pewnego momentu ale w normalnych warunkach i przy jego cechach trudno się
    otruć - łatwiej wylecieć w powietrze....
    --
    Jackare

  • 43. Data: 2011-02-23 18:52:24
    Od: ALGI <a...@N...o2.pl>

    Dnia Wed, 16 Feb 2011 10:01:19 +0100, LEPEK napisał(a):

    > Tu nie chodzi o wybuchowość jako taką. Chodzi o to, że LPG jest cięższy
    > od powietrza i w razie nieszczelności instalacji gaz nie ulatuje do
    > wentylacji grawitacyjnej, tylko zalega przy ziemi. Przy odpowiednio
    > dużej hali garażowej nie mam problemu - problem jest w małym garażu,
    > szczególnie z kanałem: można z takiego kanału nie wyjść :/

    A co powiecie o nowym budynku z 2010 roku (czyli podchodzi pod
    znowelizowane przepisy od 2009 roku) gdzie jest garaż podziemny, do tego
    wentylacja mechaniczna i czujniki LPG przy posadzce? A nad bramą "ZAKAZ
    WJAZDU POJAZDOM Z INSTALACJĄ LPG"

    Widzimisię?
    Jak z tym walczyć?