    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Dekadowa drabinka rezystorowa
    Date: Mon, 13 Jun 2016 15:53:24 +0200
    <njkdb6$qqi$1@node2.news.atman.pl> <njlpvt$2ri$1@news.chmurka.net>
    <575e9088$0$22832$65785112@news.neostrada.pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" <dadoro@_wp_._com_> napisał w wiadomości
    news:575e9088$0$22832$65785112@news.neostrada.pl...

    > Hmmm... nie bardzo rozumiem takie podejście. Taka drabinka jest do
    > zrobienia dzielnika napięciowego i liczy się na ile ten podział odjeżdża
    > od tego, czego oczekujemy.

    Dla mnie to trochę tak jakbyś powiedział, że rezystor służy do zrobienia
    dzielnika więc jak ma napisane 1% to powinien mieć faktycznie 0,5% aby
    dzielnik wyszedł 1%.
    Według mnie nie jest nigdzie powiedziane, że drabinka ma być użyta tylko w
    układzie dzielnika i jak będzie zbudowana z elementów 0.5% to w jej
    parametrach napiszemy 1%.
    Poza tym pytający chyba też nie określił zastosowania. Napisał za to coś, że
    nie chce produkować multimetrów, czy coś podobnego.

    Naturalniejsze jest dla mnie rozumienie, że jak ktoś tak ogólnie mówi
    drabinka 1% to znaczy, że tolerancja elementów 1%. Nigdy nie używałem
    drabinki i nigdy nie wnikałem w jej specyfikacje, ale sądzę, że w karcie
    katalogowej musi być napisane, że specyfikowany jest podział, a jak nie jest
    to bym rozumiał, że to jest tolerancja wartości elementów.

    Jeśli przetwornik przetwarza np. 0..1V na 0..2048, a chcielibyśmy aby wynik
    2000 odpowiadał 2,20,200V na wejściu to drabinka 1,10,100 nie będzie użyta
    jako dzielnik tylko jako rezystor.
    P.G.