  • Data: 2013-06-24 17:00:54
    Temat: Re: Decyzja zapadła...(mikrokontrolery ST)
    Od: brak <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Monday, June 24, 2013 10:52:50 AM UTC+2, shg wrote:

    > Poczytaj erraty i dokumentację zanim zaczniesz cokolwiek projektować.
    Od tego nalezy zawsze rozpoczac prace.

    > Nie wiem jak w tym MikroC, ale do gcc w internetach proponują toolchain Code
    Sourcery, standardowa biblioteka C (newlib) jest tam tragiczna jeżeli chodzi o
    rozmiar kodu, wygląda jakby była kompilowana z -O3 i dodatkowymi "przyśpieszaczami",
    w niektórych funkcjach (podstawowych, typu memcpy, strlen) pętle porozwijane są na 16
    iteracji, operacje na floatach też jakoś dziwnie spuchnięte. Od jakiegoś czasu noszę
    się z zamiarem przekompilowania tego z -Os i wyłączonymi turbo optymalizacjami, chyba
    że ktoś zna jakąś zastępczą bibliotekę.

    Czas najwyzszy zapoznac sie z RTOS-ami, np.
    eCos -> http://ecos.sourceware.org/
    (system jest "wysoce" konfigurowalny i aby uzyc funkcji printf nie trzeba
    linkowac calej biblioteki newlib)
    ChibiOS -> http://www.chibios.org/dokuwiki/doku.php
    itd.