  • Data: 2018-05-01 11:03:21
    Temat: Re: Debugowanie systemu na 8080
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 1 May 2018 10:02:41 +0200, Atlantis napisał(a):

    > Na razie nie używam przerwań. Wszystkie linie związane z ich obsługą
    > wiszą w powietrzu, to ponoć nie powinno jednak przeszkadzać, o ile w
    > kodzie nie włączę obsługi przerwań...

    NMI to niemaskowalne.
    A wiszacy w powietrzu MOS to nie jest najlepszy pomysl.
    W kazdym badz razie te 20ms sugeruje jakies zaklocene z sieci ... albo
    celowo doprowadzone przerwanie, np od generatora wideo.

    > Wielce mało prawdopodobne. Już parę razy zdążyłem sprawdzić połączenia
    > miernikiem i za każdym razem wychodzi mi ten sam wynik. Szyna danych
    > "wychodzi" z pinów DBx UCY74S428, szyna adresowa jest podłączona do
    > procesora przez dwie sztuki UCY74S412, pracujące jako bufory.

    Tylko wiesz - wystarczy kiepska karta katalogowa i juz np D5 wg
    programatora trafi na D4 w procesorze.
    NOP to akurat 00h, wiec bedzie wykonywany, ale inne rozkazy moga sie
    zmienic.
    Pozostaja tez zwarcia.

    Z dobrym oscyloskopem/analizatorem mozna zobaczyc co na nozkach
    procesora jest ... tylko proponuje prostszy program, np
    NOP
    NOP
    JMP 2 ; czyli do samego siebie

    > Teraz i tak nie pracuje na maksymalnej prędkości. Do UCY74S424
    > podłączony jest obecnie kwarc 12 MHz. Czyli wychodzi na to, że CPU
    > pracuje z prędkością około 1,3 MHz.

    Powinno wystarczyc.

    I to widac na oscyloskopie ?

    o ile pamietam tam sie uzywalo kwarca 9MHz pracujacego na overtonie
    ... to moze ten 12 wzbudzil sie na 36 :-)

    O ile pamietam, to 8080 jest statyczny - mozesz przyciskiem generowac
    kolejne takty i sprawdzac cykl po cyklu co sie dzieje :-)

    J.