  • 21. Data: 2010-08-27 13:06:32
    Temat: Re: Debil roku
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 27 Aug 2010 11:30:29 +0200, Andrzej Lawa wrote:

    >Zwłaszcza w nocy, kiedy bokiem taka blokada będzie z daleka niewidoczna.

    Ale wiecie - on mial biala naczepe. I boczne swiatla gabarytowe.

    Debilem go mozna nazwac, bo zaiste nie wiadomo co chcial osiagnac - na
    prochach byl czy co?
    Ale czy aby na pewno on jest winien smierci tych osob, ktore wjechaly
    w nieruchoma przeszkode. Wszak mogl tam byc np korek i oba pasy
    zablokowane. I dwoch nierozsadnych ktorzy nie wlaczyli awaryjnych ..
    ale tez chyba nie ma takiego obowiazku.

    Miejsca nie kojarze - to jest za gorka, za zakretem ?
    Nie bylo widocznosci na kilometr ?

    A tak swoja droga to jak jedziecie na autostradzie - na krotkich czy
    dlugich swiatlach. Krotkie musze przyznac ze krotkie, a dlugie ..
    obawiam sie ze oslepiaja tych z przeciwka, mimo ze czesto sa przeslony
    ..

    J.

  • 22. Data: 2010-08-27 13:46:57
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    cj wrote:
    > tzw. kierowca zawodowy...

    kierowcy autobusow we Wroclawiu wymuszja pierwszenstwo prawostronne a tez niby
    zawodowi nie?

  • 23. Data: 2010-08-27 13:47:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.08.2010 13:06, J.F. pisze:

    > Ale wiecie - on mial biala naczepe. I boczne swiatla gabarytowe.

    Światła mijania mają ograniczony zasięg, a gabarytowe - nawet jeśli w
    ogóle działały - ledwo się żarzą i mogą udawać baaaaaaaaaaaaaardzo
    odległe światła tylne.

  • 24. Data: 2010-08-27 14:25:57
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 27 Aug 2010 12:40:13 +0200, Seba napisał(a):

    > A tak BTW to ciekawe jak się nasz wymiar sprawiedliwości spisze w tej
    > sytuacji - tutaj (jeżeli potwierdzi się teza z zawracaniem) prokurator
    > powinien mocno pomyśleć nad zakresem stawianych zarzutów dla tego
    > kierowcy (pozbawionego chyba mózgu).

    Jesli podciagna to pod umyslne spowodowanie katastrofy, to gnoj dostanie
    maksymalnie 10 lat panstwowych wczasow z 3 posilkami, lekarzem i
    Playstation. Po pieciu wyjdzie za dobre sprawowanie.

    --
    pozdrawiam,
    Maciek

  • 25. Data: 2010-08-27 14:52:37
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    marjan <m...@n...spam.student.agh.edu.pl> writes:

    > Swoją drogą patrząc na zdjęcia, to wąsko tam jak diabli. Kierowca albo
    > był faktycznie niespełna rozumu chcąc w takim miejscu zawracać (w
    > dodatku tak blisko możliwości legalnego zawrócenia, jak wynika z
    > artykułu), albo może po prostu wpadł w poślizg/zasnął/bawił się
    > radiem/whatever i go tak postawiło bokiem, a zanim zdążył się
    > naprostować i odjechać już ktoś w niego uderzył?

    Jesli zdjecie nie daje falszywego obrazu, to ja tam sobie w ogole nie
    wyobrazam zawrocenia tym wozem. Znaczy widze, ze ma juz szoferke
    przodem do tylu, ale nie widze, jak do tego doprowadzil. Nie ma
    miejsca. Chyba ze faktycznie go zarzucilo i obrocilo poslizgiem.

    MJ

  • 26. Data: 2010-08-27 15:00:39
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 27 Aug 2010 10:48:04 +0200, glang napisał(a):
    > http://kontakt24.tvn.pl/temat,zawracal-na-autostradz
    ie-doszlo-do-tragedii,15323.html
    > aż się w głowie nie mieści :(

    Jedno mnie zastanawia... patrząc na zdjęcia, nie widzę tam jakiejś totalej
    masakry typu samochód wbity pod naczepę aż do wysokości zagłówków. Przednia
    szyba wygląda na popękaną, ale jest nadal na swoim miejscu. Czyżby ów
    pasażer jechał bez zapiętych pasów? Oczywiście nijak nie umniejsza to winy
    debila zawracającego na autostradzie, ale co gdyby np. po prostu wpadł w
    poślizg i stanął bokiem?

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 27. Data: 2010-08-27 15:50:51
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 27 Aug 2010 14:52:37 +0200, Michal Jankowski wrote:
> [...]
    >przodem do tylu, ale nie widze, jak do tego doprowadzil. Nie ma
    >miejsca. Chyba ze faktycznie go zarzucilo i obrocilo poslizgiem.

    Polak potrafi :-)

    nie bardzo widze jak, bo po prawej tez barierka.
    Znalazl w niej jakas dziure, czy wykrecil ponad 90 stopni ze sie
    naczepa zaczela cofac ?
    Bo na recznym chyba nie zawracal ? :-)

    A tak swoja droga - nie widac dokladnie tego nissana, ale zdjecie
    sugeruje ze malo skrocony. I trafil chyba tez dosc bezpiecznie w kola.
    Czyzby naprawde bez pasow ?

    J.

  • 28. Data: 2010-08-27 16:43:41
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2010-08-27 13:06, J.F. pisze:
    > Miejsca nie kojarze - to jest za gorka, za zakretem ?

    Z opisu wynika, że to było 5 km przed zjazdem na Opole jadąc
    z Wrocławia, jeszcze przez MOP-em Rzędziwojowice, więc zawracał
    pewnie gdzieś w lesie za tym długim zakrętem w prawo na zjeździe
    z górki.

    > Nie bylo widocznosci na kilometr ?

    Kierowca Nissana mógł się na tym zjeździe rozpędzić do ~40 m/s,
    w końcu to było nad ranem zapewne przy minimalnym ruchu, a jak wyjechał
    na prostą i zobaczył przed sobą naczepę w poprzek jezdni, to już nie
    miał szansy na zatrzymanie się. Zapewne udało mu się trochę wyhamować
    przed zderzeniem i dlatego auto nie jest totalnie zmasakrowane.

    > A tak swoja droga to jak jedziecie na autostradzie - na krotkich czy
    > dlugich swiatlach. Krotkie musze przyznac ze krotkie, a dlugie ..
    > obawiam sie ze oslepiaja tych z przeciwka, mimo ze czesto sa przeslony

    Długie światła na pewno oślepiają tirmanów jadących z
    naprzeciwka, osobówki są trochę zasłaniane przez bariery energochłonne
    na pasie zieleni. Ale co to w zasadzie za różnica, czy przez
    oświetlony odcinek przejeżdżasz w sekundę czy dwie, i tak jest za mało
    czasu na zatrzymanie się przed nieruchomą przeszkodą. Być może
    rozwiązaniem jest noktowizja, ekrany LCD i kamery kosztują teraz
    grosze, do tego jakiś 100-watowy promiennik podczerwieni zamontowany
    w grillu...

    T.

  • 29. Data: 2010-08-27 17:24:55
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-08-27 11:39, Agent pisze:
    > No to ja Ci życzę takiego TIRa na drodze.
    Czyli jak się jakiś kretyn trafi na drodze, to też uważasz, że cały
    naród jest coś nieteges i nie należy go trawić? :->
    Maciek

  • 30. Data: 2010-08-27 17:25:41
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-08-27 11:18, krzysiek82 pisze:
    > odezwał się typowy kretyn :)
    Widzę, że ten kretyn z tira i ty to jeden naród, ale mnie już w to nie
    mieszaj :->

    Maciek