eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDebil rokuRe: Debil roku
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!plix.pl!newsf
    eed1.plix.pl!goblin1!goblin2!goblin.stu.neva.ru!feeder3.cambriumusenet.nl!feed.
    tweaknews.nl!postnews.google.com!news1.google.com!border1.nntp.dca.giganews.com
    !nntp.giganews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrad
    a.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada
    .pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Mon, 06 Sep 2010 09:50:44 +0200
    From: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (X11/20100411)
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Debil roku
    References: <4c777bda$0$27023$65785112@news.neostrada.pl>
    <4c78b6be$1@news.home.net.pl> <s...@d...wkurw.org>
    <4...@n...home.net.pl> <s...@d...wkurw.org>
    <i5g1ga$9ka$1@news.onet.pl> <h...@w...pl>
    <i5ggsh$kin$1@news.onet.pl> <4c7c3386$1@news.home.net.pl>
    <i5i840$9l9$1@news.onet.pl> <4c7cb522$1@news.home.net.pl>
    <i5id90$mhp$1@news.onet.pl> <4c7cc098$1@news.home.net.pl>
    <i5ihji$3g2$1@news.onet.pl> <4c7cf9d7$1@news.home.net.pl>
    <i5jlg3$aij$1@news.onet.pl> <4c7e0df7$1@news.home.net.pl>
    In-Reply-To: <4c7e0df7$1@news.home.net.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Message-ID: <t...@b...softax.pl>
    Lines: 40
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.18.189.42
    X-Trace: 1283760001 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 22792 83.18.189.42:37997
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2308695
    [ ukryj nagłówki ]

    Rychu wrote:
    > Pewnie w szkole też tak z kumplami gadałeś o tym co fizyk mówił.
    > Sorry, ale nie mogłem się powstrzymać. Choćby dlatego, że powołujesz
    > się bez przerwy, na zasadę zachowania pędu. Spróbuj sobie policzyć
    > pęd samochodu ważącego tonę hamującego prosto i pęd takiego który
    > obraca się wokół własnej osi (załóżmy 100 razy na sekundę) przy
    > prędkości 72 km/h ;) Dla ułatwienia powiem Ci, że w drugim przypadku
    > wyjdzie 20 000 kg*m/s. Teraz, krótko. Zmiana pędu to siła razy czas.
    > Jeżeli w przypadku Althonena siła jest większa załóżmy o połowę,

    Siła większa? Że co?

    > to czas hamowania będzie krótszy o 1/3. Jeżeli czas hamowania
    > z tej samej prędkości jest mniejszy o 1/3, to jego droga hamowania
    > też będzie o ok. 1/3 krótsza. Jeżeli to dalej do Ciebie nie dociera,
    > to ja już nie widzę dalszej możliwości tłumaczenia. Chyba musiałbyś
    > to po prostu zobaczyć, żeby uwierzyć.

    Zakręciłeś się we własnym (błędnym zresztą, o czym niżej) tłumaczeniu.
    Wg twojego tłumaczenia to droga jest większa a nie siła.

    A dlaczego to tłumaczenie jest błędne? Bo nie uwzględnia, że podczas
    obrotów pojazdu wokół środka masy koła poruszają się z większą
    prędkością niż ten środek masy (suma wektorów). Uwzględnij ten fakt w
    swoich obliczeniach.


    A co do praw fizyki, ich rozumienia itp, to kręcenie pojazdem ma
    generalnie sens, jeśli chcesz wyjechać z manewru z określoną niezerową
    prędkością o innym kierunku niż początkowa.

    Acha, rozważanie pojazdu jak bryły sztywnej podpartej na czterech
    punktach o idelanym tarciu żadnych Aaltonenów nie wyjaśni.

    pzdr
    \SK
    --
    "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
    --
    http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: