-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!plix.pl!newsf
eed1.plix.pl!goblin1!goblin2!goblin.stu.neva.ru!feeder3.cambriumusenet.nl!feed.
tweaknews.nl!postnews.google.com!news1.google.com!border1.nntp.dca.giganews.com
!nntp.giganews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrad
a.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada
.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Mon, 06 Sep 2010 09:50:44 +0200
From: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (X11/20100411)
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Debil roku
References: <4c777bda$0$27023$65785112@news.neostrada.pl>
<4c78b6be$1@news.home.net.pl> <s...@d...wkurw.org>
<4...@n...home.net.pl> <s...@d...wkurw.org>
<i5g1ga$9ka$1@news.onet.pl> <h...@w...pl>
<i5ggsh$kin$1@news.onet.pl> <4c7c3386$1@news.home.net.pl>
<i5i840$9l9$1@news.onet.pl> <4c7cb522$1@news.home.net.pl>
<i5id90$mhp$1@news.onet.pl> <4c7cc098$1@news.home.net.pl>
<i5ihji$3g2$1@news.onet.pl> <4c7cf9d7$1@news.home.net.pl>
<i5jlg3$aij$1@news.onet.pl> <4c7e0df7$1@news.home.net.pl>
In-Reply-To: <4c7e0df7$1@news.home.net.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Message-ID: <t...@b...softax.pl>
Lines: 40
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.18.189.42
X-Trace: 1283760001 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 22792 83.18.189.42:37997
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2308695
[ ukryj nagłówki ]Rychu wrote:
> Pewnie w szkole też tak z kumplami gadałeś o tym co fizyk mówił.
> Sorry, ale nie mogłem się powstrzymać. Choćby dlatego, że powołujesz
> się bez przerwy, na zasadę zachowania pędu. Spróbuj sobie policzyć
> pęd samochodu ważącego tonę hamującego prosto i pęd takiego który
> obraca się wokół własnej osi (załóżmy 100 razy na sekundę) przy
> prędkości 72 km/h ;) Dla ułatwienia powiem Ci, że w drugim przypadku
> wyjdzie 20 000 kg*m/s. Teraz, krótko. Zmiana pędu to siła razy czas.
> Jeżeli w przypadku Althonena siła jest większa załóżmy o połowę,
Siła większa? Że co?
> to czas hamowania będzie krótszy o 1/3. Jeżeli czas hamowania
> z tej samej prędkości jest mniejszy o 1/3, to jego droga hamowania
> też będzie o ok. 1/3 krótsza. Jeżeli to dalej do Ciebie nie dociera,
> to ja już nie widzę dalszej możliwości tłumaczenia. Chyba musiałbyś
> to po prostu zobaczyć, żeby uwierzyć.
Zakręciłeś się we własnym (błędnym zresztą, o czym niżej) tłumaczeniu.
Wg twojego tłumaczenia to droga jest większa a nie siła.
A dlaczego to tłumaczenie jest błędne? Bo nie uwzględnia, że podczas
obrotów pojazdu wokół środka masy koła poruszają się z większą
prędkością niż ten środek masy (suma wektorów). Uwzględnij ten fakt w
swoich obliczeniach.
A co do praw fizyki, ich rozumienia itp, to kręcenie pojazdem ma
generalnie sens, jeśli chcesz wyjechać z manewru z określoną niezerową
prędkością o innym kierunku niż początkowa.
Acha, rozważanie pojazdu jak bryły sztywnej podpartej na czterech
punktach o idelanym tarciu żadnych Aaltonenów nie wyjaśni.
pzdr
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
Następne wpisy z tego wątku
- 06.09.10 09:59 Sebastian Kaliszewski
- 06.09.10 10:45 Rychu
- 17.09.10 17:53 Jurand
- 19.09.10 03:15 Krzysiek Kielczewski
- 19.09.10 11:20 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=