-
Date: Fri, 03 Sep 2010 09:33:43 +0200
From: Rychu <r...@a...pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.8) Gecko/20100802
Thunderbird/3.1.2
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Debil roku
References: <4c777bda$0$27023$65785112@news.neostrada.pl>
<4c78b6be$1@news.home.net.pl> <s...@d...wkurw.org>
<4...@n...home.net.pl> <s...@d...wkurw.org>
<i5g1ga$9ka$1@news.onet.pl> <h...@w...pl>
<i5ggsh$kin$1@news.onet.pl> <4c7c3386$1@news.home.net.pl>
<i5i840$9l9$1@news.onet.pl> <4c7cb522$1@news.home.net.pl>
<i5id90$mhp$1@news.onet.pl> <4c7cc098$1@news.home.net.pl>
<i5ihji$3g2$1@news.onet.pl> <4c7cf9d7$1@news.home.net.pl>
<i5jlg3$aij$1@news.onet.pl> <4c7e0df7$1@news.home.net.pl>
<i5lrtk$fgn$1@news.onet.pl> <4c7ec83a$1@news.home.net.pl>
<i5mi4e$lmg$1@news.onet.pl> <4c7f50cf$1@news.home.net.pl>
<i5oeut$8nj$1@news.onet.pl> <4c802bd7$1@news.home.net.pl>
<i5q322$37s$1@news.onet.pl>
In-Reply-To: <i5q322$37s$1@news.onet.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
NNTP-Posting-Host: 87.206.206.32
Message-ID: <4c80a4d7$1@news.home.net.pl>
X-Trace: news.home.net.pl 1283499223 87.206.206.32 (3 Sep 2010 09:33:43 +0200)
Organization: home.pl news server
Lines: 30
X-Authenticated-User: r...@a...pl
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net
.pl!not-for-mail
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2308339
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-09-03 08:02, Mirek Ptak pisze:
> To jeszcze napisz jak zrobic Aaltonena z wciśniętym w podłogę hamulcem
> to pozostanie nam tylko zastanowić się, czy ABS nie będzie na niektórych
> nawierzchniach lepszy od zablokowanych kół :)
Na mokrym asfalcie, gdzie przy 100% zablokowaniu kół współczynnik
tarcia spada o 35% i na lodzie gdzie spada o jakieś 60% na pewno
ABS, będzie lepszy. Na suchym spada jedynie o 5%, a w przypadku
śniegu lub żwiru może nawet wzrosnąć o około 30%. W tych przypadkach
jest szansa, że Aaltonenem będzie skuteczniej.
Co do wykonania tego manewru, to chyba jest jedyna niepewność,
która pozostała. Czyli ile z drogi hamowania trzeba poświęcić
na wykonanie tego manewru. Swoim autem tego robić nie będę, tym
bardziej, że mam nieodparte (złudne) wrażenie, że ono chce się
przewrócić na bok. Szukałem wielu filmików na YouTubie, niestety
każdy stara się zrobić tak, żeby po obrocie jechać dalej. :]
Najbliższy zadanemu przypadkowi jest taki filmik
<http://www.youtube.com/watch?v=YapCNF8yMLo>, jednak to dalej
za mało, bo nie ma próby normalnego zahamowania. Podobnie tutaj
<http://www.youtube.com/watch?v=K8fd2vEhJx4>. Poza tym to
nie były celowo wykonane manewry i chyba w większości przypadków
były wywołane przyspieszaniem, a nie hamowaniem.
--
Pozdrawiam
Rychu
W-wa | Panda VAN'05
oznakowana KR637** :)
Następne wpisy z tego wątku
- 03.09.10 10:07 Mirek Ptak
- 03.09.10 11:11 Yakhub
- 03.09.10 11:19 Jurand
- 03.09.10 11:21 Jurand
- 03.09.10 11:36 MichałG
- 03.09.10 17:17 Rychu
- 03.09.10 17:39 Jurand
- 03.09.10 18:16 Sebastian Kaliszewski
- 03.09.10 18:20 Sebastian Kaliszewski
- 03.09.10 18:23 Sebastian Kaliszewski
- 04.09.10 22:08 Adam Płaszczyca
- 06.09.10 09:50 Sebastian Kaliszewski
- 06.09.10 09:59 Sebastian Kaliszewski
- 06.09.10 10:45 Rychu
- 17.09.10 17:53 Jurand
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- Kol. sukces po polsku: booom na budowy dróg i autostrad - czyli "proste życie na kredycie"
- Nie chcieliście Izery to będziecie kupować XPeng
- Taka ciekawostka pożarowa :)
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
Najnowsze wątki
- 2025-08-06 Gdynia => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-08-06 Białystok => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-08-06 "[...] sejmowe wystąpienie posłanki Klaudii Jachiry, która zakończyła je słowami ,,Sława Ukrainie"."
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Panuje się 181 159,42 zł./mies. na posła w 2026r.
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Czy cos fi przechodzi przez trafo separujące?
- 2025-08-05 kajaki i promile
- 2025-08-05 Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- 2025-08-05 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-08-05 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-05 B2B i książka przychodów i rozchodów
- 2025-08-04 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML