-
Data: 2010-08-31 14:47:12
Temat: Re: Debil roku
Od: Rychu <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2010-08-31 10:56, Jurand pisze:
>
> Użytkownik "Rychu" <r...@a...pl> napisał w wiadomości
> news:4c7cc098$1@news.home.net.pl...
>> W dniu 2010-08-31 10:09, Jurand pisze:
>>>> http://img412.imageshack.us/img412/7596/30096974.jpg
>>>
>>> A skąd niby wziąłeś trajektorię ruchu drugiego samochodu, tą w kształcie
>>> S? Przecież samochód w czasie wykonywania Aaltonena OBRACA SIĘ wokół
>>> własnej osi, a nie jedzie wężykiem.
>>
>> Fakt, przeoczyłem opis. Ma to być bardzo uproszczony ruch jednego koła.
>
> No to też nie do końca jest zgodny z prawdą - koło nie skręci w mgnieniu
> oka o 90 stopni - pamiętaj, że mówimy o samochodzie, który jest
> rozpędzony. Im szybciej jedzie, tym mniejszy skręt wykonasz - na tyle
> duży, na ile pozwoli szybkość i przyczepność.
Nie skręci o 90 stopni, ale auto może np. wykonać trzy obroty na
30 metrowej drodze hamowania wydłużając drogę styku kół z nawierzchnią
o dobre 10 metrów przy 3 metrowym rozstawie osi.
Bardziej to zależy od auta i rozłożenia jego ciężaru niż od prędkości.
Prawda jest taka, że dobrze wyszkolony kierowca jest w stanie to zrobić
tak samo intuicyjnie, jak mniej wyszkolony wcisnąć hamulec w podłogę.
> Zbytnio chyba uprościłem rozumowanie - jedziesz prosto i hamujesz do
> oporu - maksymalnie wykorzystujesz siłę tarcia do wyhamowania samochodu,
> dodatkowo masz maksymalnie równomiernie rozłożoną siłę nacisku
> (najmniejszy wpływ na hamowanie poprzez różnice w nawierzchni pod kołami)
Dopiero co pisałeś, że "NIE ZMIENISZ WSPÓŁCZYNNIKA TARCIA". Teraz
już nagle zaczynasz brać pod uwagę minimalne zmiany przez różnicę
w nawierzchni. One są minimalne i przy jeździe po drodze asfaltowej
nie ma co ich brać po uwagę.
> Jeśli w momencie zauważenia przeszkody zaczniesz oprócz hamowania
> zmieniać kierunek jazdy - siła tarcia zostanie wykorzystana do
> wyhamowania oraz do utrzymania toru zadanego toru jazdy. W samej rzeczy
> więc
Siła tarcia jest wykorzystywana tylko do wyhamowania. Właśnie zmiana
toru jazdy zwykle jest powodowana przez nierównomierne siły nacisku.
Więc przy odpowiednim balansie jesteś w stanie obracać auto bez zmiany
siły hamowania. Nie bez powodu rozkład sił hamowania rozkłada się
zwykle z większą siłą na przodzie. Jednak to kolejne tematy z Teorii
Ruchu Pojazdów, których nie ma co teraz wyciągać.
--
Pozdrawiam
Rychu
W-wa | Panda VAN'05
oznakowana KR637** :)
Następne wpisy z tego wątku
- 31.08.10 15:32 Excite
- 31.08.10 15:59 Przemysław Bernat
- 31.08.10 16:07 Przemysław Bernat
- 31.08.10 16:19 krzysiek82
- 31.08.10 16:23 krzysiek82
- 31.08.10 21:36 Jurand
- 31.08.10 23:54 P_ablo
- 01.09.10 00:15 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 01.09.10 04:05 marjan
- 01.09.10 09:28 Jurand
- 01.09.10 09:48 krzysiek82
- 01.09.10 10:25 Rychu
- 01.09.10 10:28 Rychu
- 01.09.10 17:39 Jurand
- 01.09.10 20:42 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
Najnowsze wątki
- 2025-01-20 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-20 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-20 huta ruszyla
- 2025-01-20 piece wodorowe
- 2025-01-20 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-20 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-20 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-20 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-19 Test - nie czytać
- 2025-01-19 qqqq
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)