eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDebil rokuRe: Debil roku
  • Data: 2010-08-31 14:47:12
    Temat: Re: Debil roku
    Od: Rychu <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2010-08-31 10:56, Jurand pisze:
    >
    > Użytkownik "Rychu" <r...@a...pl> napisał w wiadomości
    > news:4c7cc098$1@news.home.net.pl...
    >> W dniu 2010-08-31 10:09, Jurand pisze:
    >>>> http://img412.imageshack.us/img412/7596/30096974.jpg
    >>>
    >>> A skąd niby wziąłeś trajektorię ruchu drugiego samochodu, tą w kształcie
    >>> S? Przecież samochód w czasie wykonywania Aaltonena OBRACA SIĘ wokół
    >>> własnej osi, a nie jedzie wężykiem.
    >>
    >> Fakt, przeoczyłem opis. Ma to być bardzo uproszczony ruch jednego koła.
    >
    > No to też nie do końca jest zgodny z prawdą - koło nie skręci w mgnieniu
    > oka o 90 stopni - pamiętaj, że mówimy o samochodzie, który jest
    > rozpędzony. Im szybciej jedzie, tym mniejszy skręt wykonasz - na tyle
    > duży, na ile pozwoli szybkość i przyczepność.

    Nie skręci o 90 stopni, ale auto może np. wykonać trzy obroty na
    30 metrowej drodze hamowania wydłużając drogę styku kół z nawierzchnią
    o dobre 10 metrów przy 3 metrowym rozstawie osi.

    Bardziej to zależy od auta i rozłożenia jego ciężaru niż od prędkości.
    Prawda jest taka, że dobrze wyszkolony kierowca jest w stanie to zrobić
    tak samo intuicyjnie, jak mniej wyszkolony wcisnąć hamulec w podłogę.

    > Zbytnio chyba uprościłem rozumowanie - jedziesz prosto i hamujesz do
    > oporu - maksymalnie wykorzystujesz siłę tarcia do wyhamowania samochodu,
    > dodatkowo masz maksymalnie równomiernie rozłożoną siłę nacisku
    > (najmniejszy wpływ na hamowanie poprzez różnice w nawierzchni pod kołami)

    Dopiero co pisałeś, że "NIE ZMIENISZ WSPÓŁCZYNNIKA TARCIA". Teraz
    już nagle zaczynasz brać pod uwagę minimalne zmiany przez różnicę
    w nawierzchni. One są minimalne i przy jeździe po drodze asfaltowej
    nie ma co ich brać po uwagę.

    > Jeśli w momencie zauważenia przeszkody zaczniesz oprócz hamowania
    > zmieniać kierunek jazdy - siła tarcia zostanie wykorzystana do
    > wyhamowania oraz do utrzymania toru zadanego toru jazdy. W samej rzeczy
    > więc

    Siła tarcia jest wykorzystywana tylko do wyhamowania. Właśnie zmiana
    toru jazdy zwykle jest powodowana przez nierównomierne siły nacisku.
    Więc przy odpowiednim balansie jesteś w stanie obracać auto bez zmiany
    siły hamowania. Nie bez powodu rozkład sił hamowania rozkłada się
    zwykle z większą siłą na przodzie. Jednak to kolejne tematy z Teorii
    Ruchu Pojazdów, których nie ma co teraz wyciągać.

    --
    Pozdrawiam
    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: