  • 11. Data: 2010-10-01 15:28:37
    Temat: Re: Debica Frigo 2 w niemieckich testach.
    Od: Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org>

    W dniu 01.10.2010 13:17, Maciek pisze:
    > Twoja opinia nie daje nic poza informacja, ze jednym autem wykreciles
    > baczka drugim nie.
    > Na przyczepnosc nie sklada sie tylko opona ale rowniez szereg innych
    > czynnikow, stan opony, wiek, sprawne zawieszenie itd.

    Zgoda.

    > Jakbys testowal dwa _nowe_ komplety opon w tym samym rozmiarze i w tym
    > samym samochodzie, jadac dokladnie po tym samym torze i zakladajac, ze
    > warunki pogodowe sa takie same to co innego.

    No właśnie w amatorskich warunkach to zrobiłem. Pojechałem parę razy tym
    samym kawałkiem drogi dwoma podobnymi w kwestii rozstawu osi (Corsa B,
    Corsa C) sprawnymi autami na relatywnie niezużytych oponach (Dębice
    miały chyba wtedy drugi sezon, Daytony trzeci? -> sezon <7500km) i w
    moim teście Dębice się nie bronią. Jak ktoś ma możliwość, niech spróbuje
    na śniegu gwałtownie skręcić na Dębicach i po tym ew. się wybronić.

    > ...tylko zwaz, ze te opony to jest juz klasa premium i inny przedzial
    > cenowy. Pewnie warto je kupic jak ma sie kase ;-)

    Ja to tam nie rozumiem tej ,,klasy premium''. Ja akurat chcę gumę
    185/65R15. Pierwsze z brzegu internetowe opony: Dębica 169pln, UG7+
    230pln, czyli mniej niż 1/2 ceny więcej (~40%). Jakbym chciał 195/60R15
    to mam 186 do 262 (znowu ~+40%). Gdzie to ,,premium'' i inny przedział
    cenowy?

    S.

  • 12. Data: 2010-10-01 15:54:44
    Od: "Maciek" <k...@X...pl>

> [...]
    > Dębice się nie bronią. Jak ktoś ma możliwość, niech spróbuje na śniegu
    > gwałtownie skręcić na Dębicach i po tym ew. się wybronić.

    Nie ma tutaj o czym dyskutowac, relatywnie to nie oznacza - takie same
    warunki, mozna gdybac i do niczego sie nie dojdzie.

    > Ja to tam nie rozumiem tej ,,klasy premium''.

    Na przykladzie letnich.... Patrzac na wczesniejsze Fuldy Eco Control, ktore
    mialem i obecne Goodyeary Efficient Grip;) ktore mam Fuldy z roku na rok
    robily sie co raz bardziej sliskie. Co wcale nie oznacza ze ta opona byla
    zla i w nizszej klasie moge ja polecic. Goodyeary na razie sa z roku na rok
    takie same (leci im 3ci rok).

> [...]
    >169pln, UG7+ 230pln, czyli mniej niż 1/2 ceny więcej (~40%). Jakbym chciał
    >195/60R15 to mam 186 do 262 (znowu ~+40%). Gdzie to ,,premium'' i inny

    ...pomnoz wszystko razy 4, dla czesci osob jest to argument ~300zl miec albo
    nie miec. Po co komus doplacac do interesu jak np. jezdzac z normalnymi
    predkosciami po miescie nie zauwazy roznicy miedzy lepszymi na suchym czy
    mokrym, a na sniegu np. do wygrzebania sie z parkingu;) bedzie mial bardzo
    dobre opony.

    Ja wlasnie nie kupilem lepszych na zime bo do Frigo mam zaufanie w
    sytuacjach sniegowych a w korku to mi zwisa na czym stoje. Moge je rowniez
    pochwalic za przyczepnosc na trasach gorskich.

    Pozdrawiam
    Maciek

  • 13. Data: 2010-10-01 23:13:59
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Fri, 1 Oct 2010 06:51:08 +0000 (UTC), 666 napisał(a):

    > Zobaczcie metodykę niemieckcih "testów" ("dziwne", że zawsze wygrywają marki
    > niemieckie):

    Ciekawe co się zmieniło przez 4 lata bo tyle ma ten test.

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [Astra G '1,6 16V] [SY]

  • 14. Data: 2010-10-02 08:40:14
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    Użytkownik " 666" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > PS. dla niezorientowanych: wg niemieckiej szkolnej skali ocen im niższa
    > liczba, tym lepsza ocena, najlepsze jest 1 najgorsze 5 czyli odwrotnie niż
    > Polsce.

    Mam od zeszłej zimy te opony i jestem bardzo zadowolony. Z ostatnią polską
    zimą poradziły sobie bez najmniejszego problemu łącznie z jazdą w górach
    samochodem bez żadnego systemu kontroli trakcji. Nie odczułem, żeby były
    niebezpiecznie śliskie na mokrym asfalcie. W tym roku dokupuje dwie kolejne
    na tył. Uważam, że stosunek ceny do tego co oferują w zimę jest bardzo
    dobry. Zapewne do kraju gdzie jest zawsze odśnieżone i droga jest czysta nie
    będzie to najlepszy wybór, ale patrząc na ostatnią zimę to na polskie
    warunki ciężko o coś lepszego w tej cenie.

    --
    pozdrawiam
    kml