    From: doktorski <d...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Deauville 700 - dual cbs
    Date: Tue, 22 Sep 2009 05:24:06 -0700 (PDT)

    On 22 Wrz, 12:43, Jozef S <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Czy ktos z szacownego grona spotkal sie z przypadkiem ciaglego tarcia na
    > jednej tarczy hamulcowej.
    Ciaglego czy przez jakis czas po kazdym hamowaniu?

    > Na moje ucho nie wraca dokladnie jeden z tloczkow w zacisku.
    Ktory zacisk? Nie chce mi sie guglac jakie zaciski/tarcze ma devilka
    ale pamietaj, ze po hamowaniu klocki/tloczki musza zostac odsuniete
    "silami natury" czyli poprzez wibracje tarcz/zaciskow. Przez pewien
    czas po kazdym hamowaniu klocki maja prawo sie slizgac po tarczy ale
    bez zauwazalnego efektu hamowania. Jezeli masz jakies obawy to:
    1. zgas motocykl. nacisnij podejrzany hamulec, pusc klamke, przetocz
    motocykl i porownaj dzwiek ze wszystkich zasickow - najczesciej
    slyszalny jest delikatny szmery slizgania sie klockow po tarczach.
    jesl wszystkie zaciski brzmia podobnie to nie masz sie czym martwic.

    2. nacisnij podejrzany hamulec. podnies podejrzane kolo do gory.
    zweryfikuj czy opor obrotu kola nie jest zbyt duzy.

    > Mialem
    > wczesniej VFR z Dual CBS i tamze przy jednym zacisku w przednim kole
    > byla pompa hamulcowa i generalnie caly uklad pracowal bardzo ladnie,
    Pompa hamulcowa przy zacisku? Czlowiek sie uczy cale zycie...

    > Oczywiscie opinia "mechanika" byla po rozebraniu i zlozeniu zacisku
    > hamulcowego.
    Opisywane objawy moga wystepowac kiedy np. masz za duzo plynu
    hamulcowego w zbiorniczku lub kiedy zacisk jest zabrudzony/zuzyty. Z
    tego co piszesz ogladal to mechanik wiec sadze, ze ww. potencjalne
    przyczyny wyeliminowal. Moze to typtak?

    pzdr, dr
    K12S/525