  • 21. Data: 2012-05-31 11:31:26
    Temat: Re: Deasemblowanie Z80, reanimacja multimetru.
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > To tylko muzeum ale szkoda aby leżało bez życia skazane na brak serwisu.

    Szkoda to czasu na reanimację takiego zabytku, zwłaszcza do celów
    użytkowych. To tak jakby obecnie wskrzesić Odrę 1305 do obliczeń zamiast
    PC-ta. Postęp w konstrukcjach przetworników ADC na przestrzeni 25 lat
    jest ogromny.

    Rozmiar kodu 24KB może sugerować, że źródło programu zostało napisane w
    C lub Pascalu np. pod CP/M i wtedy "leżysz". Napisałem trochę kodu pod
    8080 i całkiem sporo pod Z80, a także zajmowałem się deasemblacją, to
    mam pojęcie o czym piszę.
    Rzuć ten pomysł i zajmij się budowaniem konstrukcji od nowa, wyjdzie,
    taniej, szybciej i dokładniej niż reanimacja trupa. A zabytek to postaw
    na półce w muzeum, czyli tam gdzie jego miejsce.
    K.

  • 22. Data: 2012-05-31 11:55:08
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "John Smith" <d...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > PC-ta. Postęp w konstrukcjach przetworników ADC na przestrzeni 25 lat jest

    Jak działa - to taki mierniczek 0.02% z matematyką, statystyką się przydaje.
    Ja mam w firmie kilka systemowych kloców przy 563 będących promami
    kosmcznymi ale systematycznie (jeśli nie potrzebuje matematyki) używam
    zwykle Meratronika z nixi bo fajnie wygląda i w zasadzie przez ostatnie 5
    lat nie wymagał kalibracji.

> [...]
    > lub Pascalu np. pod CP/M i wtedy "leżysz". Napisałem trochę kodu pod 8080
    > i całkiem sporo pod Z80, a także zajmowałem się deasemblacją, to mam

    Ano kod ASM po starym kompilatorze C może być trudny do strawienia.

    > Rzuć ten pomysł i zajmij się budowaniem konstrukcji od nowa, wyjdzie,
    > taniej, szybciej i dokładniej niż reanimacja trupa. A zabytek to postaw na
    > półce w muzeum, czyli tam gdzie jego miejsce.

    Od nowa robił nie będę. Zostanie jako bibelot.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 23. Data: 2012-05-31 13:00:25
    Od: " nenik" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Od nowa robił nie będę. Zostanie jako bibelot.

    DataRescue.IDA.Pro.Advanced.v5.2.FIX-UNiQUE

  • 24. Data: 2012-05-31 15:44:07
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > Od nowa robił nie będę. Zostanie jako bibelot.

    Jak już nie można oderwać Ciebie od tego urządzenia, to
    zrób tabelę błędów wskazań na wszystkich zakresach. Wprowadź dane do
    Excela lub własnego programiku i masz zewnętrzną korekcję. :D
    Pozdrawiam,
    K.

  • 25. Data: 2012-05-31 23:30:43
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 30/05/2012 22:35, J.F. wrote:

    > No nie, az tak bardzo architektury i listy rozkazow nie zmienili :-)

    Asembler ladny. Jakos sie go tak 'przyjemnie' uzywalo. No i dolozyli
    odswiezanie DRAM, zeby nie bylo trzeba kombinowac.

    --
    Jerry1111

  • 26. Data: 2012-05-31 23:48:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

  • 27. Data: 2020-06-13 11:19:54
    Od: m...@g...com

    W dniu wtorek, 29 maja 2012 23:17:30 UTC+2 użytkownik Ukaniu napisał:
> [...]
    > raczej na kursie kustosza muzeum techniki.
    > Wtedy mam nadzieje zrozumiem jaką matematykę stosują i gdzie zapisali
    > korekcje. Na produkcji strojenie z tego co wiem polegało na przypięciu do
    > stanowiska z komupterem (Mazovia, potem PC) uruchomieniu programu
    > sterującego kalibrator i miernik po IEC625. Program coś liczył, i wypluwał
    > wsad do zaprogramowania...
    > W cywilizowanym świecie w miernikach były zwory i tryby kalibracji oraz dane
    > zapisywane w jakiejś pamięci SRAM czy EEPROM.
    > Dla zainteresowanych zdradzam - pacjent to V563 Meratronika - pierwszy i

    CZy może autor nie chce sprzedać tego multimetru ? Może czyta grupę ?

    Pozdrawiam

  • 28. Data: 2020-06-14 00:01:59
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    m...@g...com wrote:

    > CZy może autor nie chce sprzedać tego multimetru ? Może czyta grupę ?

    Spodziewałbym się, że w ciągu 8 lat rozwiązał już problem... w taki czy
    inny sposób.

    --
    Na sali wykladowej :
    Wykladowca pisze na tablicy, w pewnej chwili zabraklo miejsca. Lapie

  • 29. Data: 2020-06-14 00:23:25
    Od: m...@g...com

    OK, przepraszam

  • 30. Data: 2020-06-14 11:14:23
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu>

    On Sat, 13 Jun 2020 15:23:25 -0700 (PDT), m...@g...com
    <m...@g...com> wrote:

    > OK, przepraszam

    Człowiek, o którego pytasz, pojawia się (o ile to nie zbieżność
    nicków) na forum Trioda (www.forum-trioda.pl). Mają tam spory dział
    poświęcony starej elektronice, może znajdziesz swój miernik :-)

    --
    Artur Stachura