  • 11. Data: 2023-07-07 19:23:17
    Temat: Re: Darmowe autostrady, płatne autostrady
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 05.07.2023 o 17:54, nadir pisze:

    > Co kamper? Mieści się w 17-tu koniach?

    Odwrotnie.

  • 12. Data: 2023-07-07 19:39:15
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 06.07.2023 o 09:13, J.F pisze:

    > Wybierasz płatna autostrade, to płacisz, proste.

    Ale ja jestem za bezpłatnymi drogami. Chyba po coś te podatki płacimy.
    To, że jeden z drugim frajerem chce płacić mi nie pomaga.

    > A jak nie placisz, to sie cieszysz, a nie narzekasz :-)

    Na razie aby nie płacić to muszę analizować co te poj..y wymyliły.

    > W weekendy ona bezplatna, bo kolejki byly za dlugie, i UOKiK powinien
    > kare nałozyc :-)

    Przecież było, że dlatego by ludziom dobrze się żyło a nie jakieś korki.
    No i tak się właśnie dobrze mi żyje, że za ...ja nie wiem co gdzie kiedy
    jest płatne darmowe. Dalej masz kolejny artykuł, więc nie jest tak, że
    tylko mi. Może na d...e siedzisz i se lubisz analizy robić i pieprzyć
    jak to fajnie jest. Ale jak ruszysz d..sko to się będziesz zastanawiał
    tak, jak my.

    > O ile pamietam, to jest autostrada półprywatna - wybudowana w ramach
    > koncesji na prywatne, za prywatny kredyt, ale pieniadze z biletow
    > zbiera dla GDDKiA.
    > GD płaci im umowioną kwote raty za wybudowanie, za bieżącą obsluge
    > i za zbieranie pieniedzy z biletow. No i tu rzad/GD moze sie wykazac
    > dobrym sercem i stwierdzic, ze dzis pieniedzy nie bierzemy.
    > Na dłuzej to troche trudniejsze do dogadania, szczególnie że ciezarowe
    > maja placic ...

    Dobra, jak były płatne to za ..ja nie wiedziałem, gdzie mam bilet kupić
    i na ile. Bo nie znam tych wszystkich dróg i jadę tylko. Nie wiem od
    kiedy na danej autostradzie jest odcinek płatny ani nie mam pojęcia
    którędy będę zjeżdżał. Gdzie te tutejsze frajery co chciały na podstawie
    tablicy rejestracyjnej płacić. Też nie ogarnęły? Czy to nie Ty czasem? :-)

  • 13. Data: 2023-07-07 22:26:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 7 Jul 2023 19:39:15 +0200, io wrote:

    > Ale ja jestem za bezpłatnymi drogami. Chyba po coś te podatki płacimy.

    Szczegolnie w paliwie.
    Jak "prywatne autostrady" finasują sie z biletów, to powinny miec
    prawo sprzedawac paliwo bez akcyzy :-)

    > To, że jeden z drugim frajerem chce płacić mi nie pomaga.

    No ale w czym problem? PiS wlasnie zrobił autostrady bezpłatne.
    Ale tylko dwie :-( Na początek :-)

> [...]
    > tylko mi. Może na d...e siedzisz i se lubisz analizy robić i pieprzyć
    > jak to fajnie jest. Ale jak ruszysz d..sko to się będziesz zastanawiał

    Oj tam. Jedziesz, siegasz po potfel ... a jak nie chcą na bramkach
    pieniędzy, to sie cieszysz.
    Wiekszy problem, jak to jakas elektroniczna bramka była, i teraz kara
    cię spotka :-)

> [...]
    > i na ile. Bo nie znam tych wszystkich dróg i jadę tylko. Nie wiem od
    > kiedy na danej autostradzie jest odcinek płatny ani nie mam pojęcia

    I dlatego są bramki.

    > Gdzie te tutejsze frajery co chciały na podstawie
    > tablicy rejestracyjnej płacić. Też nie ogarnęły? Czy to nie Ty czasem? :-)

    Ja raczej pisałem, ze jak niedawno na tych "panstwowych" wprowadzili
    elektroniczne płatnosci, to skąd mam wiedziec, ktorym wjazdem
    wjezdzam, a a ktorym zjezdzam. Mowie o tej drugiej autostradzie,
    ktorej nie znam :-)

    Niby mogę zainstalowac E-toll, i on to zrobi za mnie, albo inny
    program ... ale PiS problem rozwiązał :-)

    Teraz tylko nie dac sie zlapac, na jakis platny pojazd, bo inne nadal
    płacą :-)

    J.

  • 14. Data: 2023-07-07 22:30:55
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 07.07.2023 o 19:23, io pisze:

    > Odwrotnie.

    Co odwrotnie? W kamperze mieści się 17 koni?
    A ten kamper to był chociaż bez przeglądu czy okazałeś się frajerzynom?

  • 15. Data: 2023-07-10 11:11:51
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 07.07.2023 o 22:26, J.F pisze:

    > Szczegolnie w paliwie. > Jak "prywatne autostrady" finasują sie z biletów, to
    powinny miec
    > prawo sprzedawac paliwo bez akcyzy :-)

    No ale jedno to podatek a drugie opłata. Inaczej można by się o to sądzić.

    > No ale w czym problem? PiS wlasnie zrobił autostrady bezpłatne.
    > Ale tylko dwie :-( Na początek :-)

    W tym, że za ...ja nie wiem gdzie jest bezpłatnie a gdzie płatnie. A
    media takie durne są, że mapki nie pokażą przy każdym artykule tylko
    gołą informację PAP czy nie wiem kogo tam. Takie bezsensowne media.

    > Oj tam. Jedziesz, siegasz po potfel ... a jak nie chcą na bramkach
    > pieniędzy, to sie cieszysz.
    > Wiekszy problem, jak to jakas elektroniczna bramka była, i teraz kara
    > cię spotka :-)

    Sam widzisz.

    > I dlatego są bramki.

    Dlatego były. Dzisiaj to już nie wiadomo, czy tam gdzie bramka otwarta
    to należy płacić czy nie należy. A nie wiem czy nie ma takich, których
    nie widać a płacić i tak trzeba. Ja się w każdym razie nie wyznaję na
    tym. Jak miałem działające bramki to wiedziałem, gdzie mam płacić i
    wcale nie chciałem na podstawie tablicy rejestracyjnej bo na tyle rzadko
    jeździłem płatnymi, że inne rozwiązanie nie było mi do niczego
    potrzebne. A teraz to jeszcze rzadziej jadę, z duchem czasu zresztą,
    czyli krótkie trasy elektrykiem, długie pociągiem i tylko na wakacje
    pożyczam z garażu RS'a. Notabene znowu wczoraj mnie to ścierwo zatrzymało.

> [...]
    > program ... ale PiS problem rozwiązał :-)
    >
    > Teraz tylko nie dac sie zlapac, na jakis platny pojazd, bo inne nadal

    No i właśnie, ja nigdy z góry nie płaciłem. Apki to tylko kolejny
    problem "czy zadziała", "co nabroi".

  • 16. Data: 2023-07-10 11:18:51
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 07.07.2023 o 22:30, nadir pisze:

    > Co odwrotnie? W kamperze mieści się 17 koni?

    Dokładnie.

    > A ten kamper to był chociaż bez przeglądu czy okazałeś się frajerzynom?

    Kamper to jedna z koncepcji, która nie pasuje ani do małego samochodu do
    jazd lokalnych ani dużego do odległych. Mógłbyś wykazać trochę zrozumienia.

    Przeglądy okresowe samochodów osobistych szczególnie tych do jazd
    lokalnych są istotnym problemem utrzymywania takich pojazdów. Zupełnie
    nieuzasadnienie duża częstość przeglądów wobec częstości wymaganych dla
    pojazdów transportowych przejeżdżających rocznie setki tysięcy
    kilometrów. No ale przeciętny ludzik to frajer i daje się robić.