  • 71. Data: 2011-06-15 07:09:19
    Temat: Re: Dalsze podwyzszanie poziomu edukacji w dziedzinie informatyki
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2011-06-14 19:16, Andrzej Jarzabek pisze:
    [...]
    > No ale możemy chyba równie dobrze przyjąć, że te ścieżki rozdzielają
    > się już po magisterce?

    Nie bardzo - podstawy są wspólne, ale inżynier powinien dostać trochę
    wiedzy "przemysłowej", a magister więcej "teorii" już w ramach etapu
    zakończonego tytułami inżyniera i magistra (odpowiednio).

    Jeśli "część wspólna" będzie podawana w ramach magisterki, to dochodzimy
    do sytuacji zbliżonej do zawodów prawniczych czy lekarzy. Magister prawa
    to kandydat do pracy w którymś z zawodów prawniczych - nawet nie dobry
    "technik", bo np. praktyczne obycie w procedurze sądowej ma żadne.
    Dla prawników dalsza kariera to aplikacja lub praca zawodową na
    stanowiskach "technicznych" albo dalsza kariera naukowa. W informatyce
    nie mamy aplikacji i dodatkowych egzaminów - i chwała Bogu.

    W obu przypadkach (prawo i informatyka) brakuje szkół, które
    pozwoliłyby od razu sensownie pracować na stanowiskach "technicznych".

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 72. Data: 2011-06-15 11:05:43
    Od: "R. P." <r...@w...pl>

    W dniu 2011-06-14 16:37, A.L. pisze:

    > Ale musi wiedzec co to "Paryz". Takie argumenty jak twoj obsmiewane sa
    > od lat.

    Nie zgadzam sie. Sam piszesz - _wiedziec_ co to "Paryz". To tylko
    wiedza. Nie inteligencja. Inteligencja, umiejetnosc szybkiego uczenia
    sie, umiejetnosc logicznego myslenia - to sa kompetencje, ktore sa
    potrzebne programiscie. Ja tez nie znam wielu stolic panstw na pamiec.
    Po huk mi to? Nie ma sensu ladowac wiedzy encyklopedycznej do glowy. Jak
    bede potrzebowal, znajde sobie. Tylko trzeba wiedziec gdzie szukac - po
    to jest wlasnie inteligencja.

  • 73. Data: 2011-06-15 11:25:25
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2011-06-15 13:05, R. P. pisze:

> [...]
    > Po huk mi to? Nie ma sensu ladowac wiedzy encyklopedycznej do glowy. Jak
    > bede potrzebowal, znajde sobie. Tylko trzeba wiedziec gdzie szukac - po

    Znów - skrajności szybko prowadzą do bzdur. Jakiś poziom
    "encyklopedycznej" wiedzy warto mieć opanowanej. "Paryż" dla człowieka
    jakoś wyedukowanego powinien kojarzyć się z czymś więcej niż "duże
    miasto w Europie, chyba nawet stolica jakiegoś państwa". Kojarzyć - nie
    muszę pamiętać, która dzielnica uchodzi (uchodziła?) za bardzo
    "artystyczną", ale żeby zacząć szukać tej informacji, muszę takie
    skojarzenie mieć w głowie. Bo póki nie mamy odpowiednich protez mózgu
    do równoległego przetwarzania danych z sieci, tak jest po prostu
    szybciej.

    Dalej pozostaje pytanie - jaki poziom "obycia" jest wymagany? Na jakich
    stanowiskach, w jakich zawodach? Do jakiego poziomu podciągać dzieci
    i młodzież za publiczne pieniądze, a ile tych pieniędzy poświęcić na
    rozwijanie inteligencji i umiejętności z niej skorzystania?

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 74. Data: 2011-06-15 13:00:33
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Nie mam sily czytac wszystkich wypowiedzi.;)

    Moim zdaniem nauka 'informatyki' w szkolach podstawowej, gimnazjum powinno
    sie sprowadzac do pezproblemowego uzywania komputera (kazdy wie, co mam na
    mysli, wiec nie bede wymienial).
    W ponadgimnazjalnej kontynuowac poprzednie i rozbudowac o np.
    zainstalowanie urzadzenia jak drukarka, kamerka, jak przywrocic system po
    awarii itp. Mozna byloby wprowadzic (moze tylko dla chetnych) pisanie
    prostych makr w takim Excelu.

    To tyle z mojej strony.