  • 31. Data: 2019-04-10 21:22:43
    Temat: Re: Dalej naciągają... (oszczędzacz energii)
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2019-04-10 17:03, s...@g...com wrote:
> [...]
    zmienili mi licznik na elektroniczny. Rachunki sie nie zmienily a powinny byc 6 razy
    wyzsze. Nie koleguj sie z tymi od tamtej strony. To jakies pojeby sa.

    pracuja w dzien czy w nocy. Mozna wiedziec kiedy wyjechali na wakacje albo czy
    przebywaja w domu w weekendy.

    > Tak jak Marek pisze, dzis mozna kazdego podejrzec i podsluchac jak sie chce.
    > Ale to kosztuje no i czesto jednak mozna rozpoznac ze nas ktos obserwuje.
    >
    > Inwigilacja za pomoca licznika jakos bardzo inwazyjna nie jest i trudno mi sobie
    wyobrazic scenariusz ze komus z tego powodu stala by sie krzywda ale moze jakby sie
    wysilic to dalo by sie taki wykombinowac.

    Zwłaszcza, że nie znamy zamiarów AI a w ten sposób, dostep do danych ma.

  • 32. Data: 2019-04-10 21:31:33
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2019-04-10 18:06, b...@g...com wrote:
> [...]
    niki-pradu-oszukuja-nas-i-szpieguja

> [...]
    > liczniki z przetwornikami hallotronowym pobrana energię zaniżają.
    >
    > ... domowe liczniki są obciążane nie tylko odbiornikami typu żarówki LED,
    > szczególnie w liczbie trzydzieści, stawianie tezy, że nowoczesne liczniki
    > elektroniczne obecnie instalowane w naszych mieszkaniach tak strasznie
    > zawyżają pomiar pobieranej energii, jest co najmniej mocno dyskusyjne.
    > ppm.polsl.pl/files/articles_2018/16.pdf
    >

    > cyt.
    > Błędy wskazań liczników energii elektrycznej wywołane odkształceniami
    > prądów odbiornika o THD < 50% najczęściej mieszczą się w dopuszczalnych granicach
    niepewności. Natomiast błędy wskazań elektronicznych liczników
    > energii elektrycznej wywołane odkształceniami prądów odbiornika przy małych prądach
    obciążenia (poniżej 10% prądu bazowego licznika energii) bardzo często znacząco
    przekraczają dopuszczalne wartości (licznik rejestruje zbyt
    > duże wartości pobranej energii).
    > http://ppm.polsl.pl/files/articles_2018/42.pdf

    Potem takie promocje, że nawet w 'Media_cos_tam', nie ma.

    https://allegro.pl/oferta/licznik-pradu-energii-1f-p
    odlicznik-elektroniczny-7486163774

    i schodzą jak woda a dostepnych jeszcze ponad 8 i pół tysiaca.

  • 33. Data: 2019-04-10 22:32:28
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello bytomir,

    Wednesday, April 10, 2019, 6:06:50 PM, you wrote:

> [...]
    > cewka Rogowskiego jako przetwornik prądowy zawyżają pobraną energię, a
    > liczniki z przetwornikami hallotronowym pobrana energię zaniżają.

    Co za bzdury - nikt nie stosuje w licznikach cewki Rogowskiego -
    byłoby to zupełnie bezcelowe. Stosuje się klasyczne przekładniki
    prądowe. NIE! To nie jest to samo.
    Przetwornicy hallotronowe są niestabilne i bardzo wrażliwe na
    zewnętrzne pola magnetyczne. Ze względu na przecięcie rdzenia powstaje
    miejsce wtrącenia obcego pola - z tego względu nie zaleca się
    stosowania hallotronów w licznikach energii.

    Problemy z dokładnością liczników elektronicznych wynikają przede
    wszystkim ze zbyt małej częstotliwości próbkowania wartości chwilowych
    i z błędów kwantyzacji. Do wyliczenia mocy chwilowej potrzebne jest
    kilka obliczeń, które zajmują czas. A licznik ma być tani. W związku z
    tym przetworniki A/D są niskiej jakości, oszczędza się na filtrowaniu
    szumów itd. Stąd narastanie błędów przy małych obciążeniach.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 34. Data: 2019-04-10 22:41:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Ilona,

    Wednesday, April 10, 2019, 8:55:48 PM, you wrote:

> [...]
    z zasady sa stabilizatorami napiecia i wymagaja zasilania najlepiej stabilizowanym
    pradem. Jesli ktos tego nie wie to znaczy ze wszystko co napisal moze byc bzdura. GUM
    to instytucja panstwowa. Z urzedu kazala by wycofac liczniki nie spelniajace
    przepisow. Nie slyszalem zeby wszystkie liczniki elektroniczne lub ich jakas partia
    zostala wycofana a wszystkie zalozone zdemontowane i zastapione dobrymi.
    > Oj tam, zaraz stabilizatora!
    > Wystarczy jakiś element liniowy, np: adekwatny opornik.
    > Cały ten problem z licznikami polega na tym, że te liczniki z założenia
    > przewidziane są do zliczania energi prądu sinusoidalnego.
    > Pomiary energii pobieranej impulsowo, jak wszyscy wiemy, wymagają nieco
    > innych metod. Może kiedyś będą powszechnie dostępne liczniki energii,
    > oparte o całkowanie pomiarów True RMS.

    Pomiar TrueRMS jest poprawny tylko i wyłącznie przy liniowym
    obciążeniu. Mylisz całkowicie pojęcia.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 35. Data: 2019-04-10 23:28:37
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2019-04-10 22:41, RoMan Mandziejewicz wrote:

> [...]
    >
    > Pomiar TrueRMS jest poprawny tylko i wyłącznie przy liniowym

    Ten tu mierzy w czterech ćwiartkach i dodatkowo można wybrać między RMS
    a AVG.
    http://www.radianresearch.com/manuals/RD-22.pdf

    //ten zapewne także, wystarczy tylko scałkowac po czasie.
    https://calright.com/product/reed-r5000-true-rms-wat
    t-meter-6000w/

  • 36. Data: 2019-04-10 23:43:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie ojtm tylko jak ktos popelnia powazny blad w powaznym opracowaniu to calosc robi
    sie niepowazna.

  • 37. Data: 2019-04-11 10:03:06
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Ilona,

    Wednesday, April 10, 2019, 11:28:37 PM, you wrote:

> [...]
    > a AVG.
    > http://www.radianresearch.com/manuals/RD-22.pdf
    > //ten zapewne także, wystarczy tylko scałkowac po czasie.

    Z samej zasady watomierze mierzą wartość rzeczywistą. Po prostu nie
    rozumiesz zasady. Problem TrueRMS dotyczy pomiaru napięcia lub prądu -
    nie mocy czy energii. Poprawny pomiar mocy czynnej wymaga pomiaru
    wartości chwilowych, ich mnożeniu i całkowaniu (podwójnym dla
    energii).

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 38. Data: 2019-04-11 20:20:27
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2019-04-11 10:03, RoMan Mandziejewicz wrote:

> [...]
    > nie mocy czy energii. Poprawny pomiar mocy czynnej wymaga pomiaru
    > wartości chwilowych, ich mnożeniu i całkowaniu (podwójnym dla

    Dobrze mówisz, ale to o czym mówisz dotyczy watomierzy analogowych
    elektro, czy ferro dynamicznych, choć i tu są wyjątki :)

    Popatrz tu jak elegancko watomierzem, (przewidzianym do pomiaru mocy
    czynnej), można zmierzyć moc bierną. [VAr] :)

    https://elektrotechnika.po.opole.pl/cwiczenia/uklady
    _3f/rys_17.jpg

    We współczesnych miernikach mocy można sobie dowolnie, procesorkiem za
    pare złotych, pomierzone napięcia i prądy, (niezależnie czy true, czy
    nie true), przesuwać fazowo, przemnażac przez sinusy, cosinusy a nawet
    robić rozkłady Fouriera i nastepnie składać z tego moce i inne pochodne
    wielkości.
    https://image.slidesharecdn.com/reactivepowermeasure
    ment21july-160802160308/95/reactive-power-measuremen
    t-july-2016-12-638.jpg?cb=1470154280

    Sam fakt, ze taki cyfrowy watomierz wskazuje ujemne wartości mocy
    czynnej i mierzy cosinus fi, w zakresie od -1 do 1, świadczy o tym, że
    działa* w czterech ćwiartkach. A czy wartości pradu i napięcia mierzy
    jako wielkości TrueRMS, czy nie, to jedynie kwestia metody pomiarowej.

    * - działa, oczywiście chodzi o procesorek, działający wspołbieżnie na
    zmierzonym prądzie i napięciu.
    tu na 14/40 przesuwnik fazowy o 90 [deg]
    https://www.slideshare.net/ANKITBADUKALE/reactive-po
    wer-measurement-july-2016

  • 39. Data: 2019-04-11 22:59:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 10 Apr 2019 20:55:48 +0200, Ilona napisał(a):
> [...]
    > Pomiary energii pobieranej impulsowo, jak wszyscy wiemy, wymagają nieco
    > innych metod. Może kiedyś będą powszechnie dostępne liczniki energii,

    A nie ma ? Te elektroniczne chyba tak robia, tzn calkuja chwilowe U*I,
    bo RMS nie jest do niczego potrzebny.

    > Z opisu przeprowadzonego porównania wynika, że te obecnie używane, które
    > mierzą prąd przez przekladnik, zawyżają wskazania a te z przetwornikami
    > halotronowymi, zaniżają. Zapewne wynika to ze specyfiki samej metody
    > działania przetwornika A/C, zaprojektowanego do pomiaru sinusa.
    > W tych z przekładnikiem, mierzona jest 'szpila', która musi sie pojawić
    > przy znacznie wiekszym di/dt a ten z halotornem nie nadąża z pomiarem
    > tego impulsu.

    A czemu mialby nie nadazyc ?
    Hallotron wlasciwy to tak z zasady szybki jest ...

    > Poza tym, pomiar dotyczył nie samych djódek LED, tylko gotowych
    > 'żarówek' z przetwornicami 'na pokładzie'.
    > Błędy nie sięgały 600%, tylko kilku i spadały do akceptowalnych
    > wielkości po dołączaniu równolegle obciążeń rezystancyjnych.

    ciekawe - rezystancja polepszala prace miernika, czy mierzyl tak samo
    zle ten diodowy przebieg, ale procentowo w stosunku do wartosci
    mierzonej blad spadl :-)

    > Jak by nie 'paczeć', jaja dopiero beda.

    Eee, te diodowki maja taka moc, ze nawet jak zawyza o 10% to ciagle
    niewiele rachunek wzrosnie.

    J.

  • 40. Data: 2019-04-12 00:42:46
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2019-04-11 22:59, J.F. wrote:

> [...]
    > mierzonej blad spadl :-)

    > Eee, te diodowki maja taka moc, ze nawet jak zawyza o 10% to ciagle

    Pewnie zbyt mało tych próbek chwilowych robią i może mierzą tylko
    maksimum a reszte aproksymują defaultowo do sinusa?

    Widac z tego, że do pomiaru prądu, od halotronu i przekładnika, lepszy
    jest miliwoltomierz na boczniku.

    Jakikolwiek element rzeczywisty w obwodzie, przybliża do sinusoidy i
    zapewne linearyzuje zbocza.

    Powiedz to jakiemuś wójtowi, albo burmistrzowi, który całą gmine
    obwiesił diodami a teraz rejon energetyczny przysyła mu pisma
    przedsądowe, aby zaprzestał odkształcać tą sinusoide :)