  • Data: 2010-12-25 21:14:12
    Temat: Re: DVP3010 - 2 minuty
    Od: p <1...@4...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Abstrahując od tego, że wg niektórych transformatorówka jest 'be' bo
    > może coś wyindukować

    Ja mam uziemiony grot lutownicy transformatorowej - podłączony przewodem
    do kaloryfera. Plus opaska z cienkiej blachy (w kształcie "C") na
    nadgarstek (przez R 1M do kaloryfera).

    Muszę chyba dać jakiś rezystor (może 1k) między kaloryfer a grot bo
    jeśli urządzenie też jest uziemione to chwilowo może popłynąć prąd z
    naładowanego jeszcze kondensatora i coś uszkodzić - po dotknięciu grotem.