  • 1. Data: 2009-04-08 19:27:37
    Temat: DVB-T z pałacu kultury?
    Od: "Netx" <u...@g...pl>

    Właśnie udało mi się dostroić kartę w komputerze do odbioru
    DVB-T - chyba z Łaz bo mam następujące programy:
    TVP1, TVP2, TVP Info, TVP Sport, TVP HD.
    Niestety nie udaje mi się złapać stacji na których mi najbardziej
    zależy czyli Polsat i TVN (chciałbym z nich nagrywac filmy - np.
    teaz mają iść wszystkie części "obcego") i w związku z tym mam
    pytanie czy te programy (Polsat, TVN) wogóle daje się *obecnie*
    odbierać w Warszawie?
    Okno mam na południe; rejon Warszawa-Ochota i tylko te wymienione
    stacje łapie. Antenka słaba i b. mała, ale jakość tego co
    odbieram jest OK. z tym że mam wrażenie że tylko jedną stację
    nadawczą łapię tzn. z Łaz (wydawało mi się że jest jeszcze
    transmisja z PKiN?). Nie wiem czy jest sens inwestować w większą
    antenę. Antena zbiorcza na dachu wydaje się być niesprawna lub
    odłączona.

    Ciekaw też jestem jakie są plany co do DVB-T w Warszawie, np.
    jakie stacje docelowo będa nadawane i czy z Łaz (które chyba
    teraz odbieram) będzie więcej kanałów?

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2009-04-08 20:01:30
    Temat: Re: DVB-T z pałacu kultury?
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Netx wrote:

> [...]
    > wszystkie części "obcego") i w związku z tym mam pytanie czy te programy
    > (Polsat, TVN) wogóle daje się *obecnie* odbierać w Warszawie?

    POT nadaje tylko z pekinu

> [...]
    > (wydawało mi się że jest jeszcze transmisja z PKiN?). Nie wiem czy jest
    > sens inwestować w większą antenę. Antena zbiorcza na dachu wydaje się

    Antena zbiorcza musiałaby mieć moduł na kanał 48. NIe przypominam sobie,
    żeby w ostatnich latach coś na tym kanale dzialało, więc nic dziwnego,
    ze go w blokowym kablu nie ma.

    M.

  • 3. Data: 2009-04-08 20:13:14
    Od: "Netx" <u...@g...pl>

    > POT nadaje tylko z pekinu

    Ale działa to obecnie? Bo trochę mnie dziwi że nie mam sygnału.
    Częstotliwość 746MHz tak?

  • 4. Data: 2009-04-08 21:54:52
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Netx" <u...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ale działa to obecnie? Bo trochę mnie dziwi że nie mam sygnału.

    Pewnie nie odbierasz dvb-t z pkin tylko z innego miejsca.

  • 5. Data: 2009-04-09 18:05:37
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Wed, 8 Apr 2009 23:54:52 +0200, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >Pewnie nie odbierasz dvb-t z pkin tylko z innego miejsca.

    Dokładnie. Jak ma okno na południe i mieszka na Ochocie to na 99% ma
    sygnał z Łaz. PKiN jest w drugą stronę. U mnie w domu (Ursynów) na
    antenie pokojowej mam sygnał i z PKiN i z Łaz. Niestety, o ile poziom
    synału mam na poziomoe 40-50% to jaego jakośc - 0%. Na pokojowej nie
    łapie nic.

    -> http://www.bazaria.pl/rejestracja.html?polec=jerzu

  • 6. Data: 2009-04-10 09:08:31
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    On 8 Apr, 21:27, "Netx" <u...@g...pl> wrote:
    > stacje łapie. Antenka słaba i b. mała, ale jakość tego co
    > odbieram jest OK. z tym że mam wrażenie że tylko jedną stację
    > nadawczą łapię tzn. z Łaz (wydawało mi się że jest jeszcze
    > transmisja z PKiN?).

    PKiN dostroiłem na chwilę, jest Polsat i trzy TVNy.
    Wróciłem więc do Raszyna. Antena musi byc w miarę precyzyjnie
    ustawiona na Pajac.

    > Ciekaw też jestem jakie są plany co do DVB-T w Warszawie, np.
    > jakie stacje docelowo będa nadawane i czy z Łaz (które chyba
    > teraz odbieram) będzie więcej kanałów?

    Poszukaj na grupie, temat ciągle wraca.

    --
    ZZ@private

  • 7. Data: 2009-04-10 18:54:19
    Od: "Netx" <u...@g...pl>

    Dziękuję za odpowiedzi. Zakupiłem dzisiaj za 30zł antenę ze
    wzmacniaczem i (po wielu eksperymentach) stwierdziłem że
    najlepszy (albo wogóle możliwy) odbiór telewizji DVB-T z PKiN mam
    kiedy antena znajduje się w "skrzynce" łóżka, przy ścianie,
    równolegle do niej. Na tym łóżku śpię i wobec tego uprzejmie
    poproszę o informację, najlepiej z jakimś uzasadnieniem czy ta
    antena może być dla mnie szkodliwa kiedy znajduje się (w czasie
    spania) kilkanaście centymetrów pode mną? Ten odbiór DVB-T z
    pałacu kultury jest dla mnie b.kuszący bo np. z Łaz odbieram bez
    problemu z byle jaką antenką na parapecie, ale z Łaz nie nadają
    Polsatu i TVN.

    Tak więc chodzi o szkodliwość anteny ze wzmacniaczem, znajdującej
    się b.blisko (kilkanaście cm) od człowieka, przez wiele godzin,
    takiej jak na tym zdjęciu:
    http://img223.imageshack.us/my.php?image=antena.jpg
    Antena jak widać ma wzmaczniacz w czarnej skrzynce pod dipolami.
    Zasilacz ma 30mA/220V, wzmocnienie anteny ~40dB, kanały 21-60 (z
    przerwami). Czy np. jakieś prądy mogą się w niej indukować i
    generować szkodliwe pole? Z drugiej strony w ścianie mam pewnie
    masę zbrojenia też metalowego (blok mieszkalny) i się tym
    naturalnie nie przejmuję, no ale tam nie ma wzmacniacza i nie
    jest to antena.

    Pozdrawiam,
    Marek