    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: DVB-T w "pigułce"
    Date: Sun, 17 Jul 2011 15:22:29 +0000 (UTC)

    Pan Maciek napisał:

    > Poszukaj planów pokrycia np. na stronie UKE. Mają takie kolorowe mapki.
    > Będzie pokrycie trzema MUX-ami całego terytorium - będzie "pełne pokrcie".

    Nie o to pytałem. Tylko o to, jak wyznaczone zostały te kolorowe łatki.
    Czy na ich granicach do odbioru wystarczy scalony tuner, czy potrzebny
    będzie taki audiofilski z cewkami.

    > Ale jakie to ma znaczenie? Tylko takie, że masz dobrą pamięć.

    Moja dobra pamięć ma dla mnie duże znaczenie. I chyba nie tylko dla mnie.

    > Mi chodzi o porównanie parametrów technicznych odbioru, dopuszczalnych
    > (w dół) poziomów sygnałów itp. a Ty wyskakujesz ze swoimi teoriami.

    Chodziło mi o to, że wymagania względem odbiorników raczej rosną, a nie
    spadają. I że przemysł nadąża za nimi. Gdybyśmy zostali przy zakresach
    OIRT, to by pewnie było tam z dziesięć programów stereo. Stare odbiorniki
    by skwierczały i szumiały, ale nikt by się tym nie przejmował. Czy teraz
    też jest tak, że nowe scalone odbiorniki przewyższają normy stworzone
    dla starych drucianych? Wydaje mi się, że tak, ale pewności nie mam.
    Mapisałem postscriptum z nadzieją, że ktoś to potwierdzi (lub zaprzeczy),
    a nie żeby z czymś wyskakiwać.

    --
    Jarek