  • Data: 2009-12-23 12:44:30
    Temat: Re: DVB-T i sumator TV
    Od: "R.M." <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Konop wrote:
    > A czym się różni sygnał analogowy od cyfrowego? Tylko zawartością po
    > zdemodulowaniu, ale modulacja jest taka sama! Nośna to też sinus i

    http://pl.wikipedia.org/wiki/DVB-T

    DVB-T posiada modulacje OFDM, czyli w pasmie 8MHz przenosi wiele
    "wolnych" czestotliwosci, dzieki temu ze sa "wolne" sa mniej wrazliwe na
    zaklocenia, w analogowej jest tylko kilka

    zreszta gdzies na grupach wyczytalem, ze w DVB-T odbicia sie wzmacniaja ...

    jedyne co mnie martwi, to przedwzmacniacz LNA-101, ma okreslony poziom
    szumow, jesli z sumuje takie sygnaly, to zarowno szum jak i uzyteczny
    sygnal bedzie 2 razy wiekszy, zatem stosunek sygnal szum bedzie taki sam
    ... :( dobrze mysle?

    czyli zamiast takiego ukladu:

    antena 300ohm-przedwzmacniacz--75ohm--
    -----------------------------------------------+suma
    tor------zasilacz-odbiornik
    antena 300ohm-przedwzmacniacz--75ohm--

    musialbym zbudowac uklad z przedwzmacniaczem za sumatorem, ale czy na
    sumatorze nie strace zysku 3db?

    np
    antena 300ohm---
    ----------------------+ sumator 300ohm--wzm75ohm----zasilacz--odbiornik
    antena 300ohm---

    ale czy dostane gdzies malostratny sumator z wej. i wyj 300ohm?
    oczywiscie moge uzyc symetryzatora 300ohm->75ohm ale to by bylo juz az 3
    transformatory (2 symetr. i 1 sumator), wiec pewnie duza strata

    po za tym jak dodam 2m przewodu 75ohm to bedzie mniej niz 300ohm ...

    macie jakies pomysly jak mozna to rozwiazac?