  • Data: 2009-05-25 16:34:13
    Temat: Re: DVB-T Poznań problem
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> szukaj wiadomości tego autora

    news:gvefpl$2vr$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    > wiadomości news:

    > A może spróbować dać aktywny rozgałęźnik zamiast wzmacniacza?
    > Tak na oko rezultat splitter pasywny+wzmacniacz jest podobny do
    > podłączeniu wprost do anteny, bez wzmacniacza i splittera.

    Dobrze myślisz. Wzmacniamy tyle ile potem stracimy w instalacji i w efekcie
    wychodzimy "na zero".

    Można też zastosować rozgałęźnik aktywny, tylko też o niewielkim
    wzmocnieniu.
    Jest to teoretycznie trochę gorsze rozwiązanie, ponieważ tracimy około 1-2
    dB sygnał na kablu antena-rozgałęźnik i o tyle pogarsza nam się odstęp od
    szumów. Jeśli jednak antenę zamontujesz dalej od ściany i poziom sygnału
    znacząco się poprawi, to ta różnica będzie niezauważalna - w granicach błędu
    pomiarowego.

    Najpierw jednak popraw mocowanie anteny - nic tak nie wzmacnia sygnału jak
    dobrze działająca antena. :)
    Jak poprawi się sygnał, to może nawet Twój wzmacniacz AWS-10 będzie mógł
    zostać.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba