  • 11. Data: 2009-10-20 09:37:06
    Temat: Re: DVB-T Karkonosze nadajnik ŻAGAŃ
    Od: " " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Ali <a...@w...pl> napisał(a):

    > To jakieś 100km. Jak mieszka tak wysoko i ma odsłoniętą północ to
    odbierze.
    > Tyle samo jest ze Śremu do Wrocławia i byli tacy co we Wrocławiu Śrem
    > odbierali.

    odbierali ale nie na normalnej antenie...tutaj też trzeba by stosować silne
    Yagi i może jakieś ekrany na zakłócenia, mapka jest pewnie przeszacowana bo
    Emitelowi zależy na wykazaniu się dużym zasięgiem a na prawde go nie ma...

  • 12. Data: 2009-10-24 14:11:24
    Od: a...@p...pl

    On Mon, 19 Oct 2009 18:26:43 +0200, "Tomy M." <t...@a...com> wrote:

    >W marcu ma ruszyć DVB-T z Śnieżnych Kotłów czyli 3 km
    >odmenie. :-) Kabel już położyli ... skrajem mojego ogrodu
    >przebiega, może lepiej do światłowodu się podłączę :-)

    a wiadomo jakiej mocy bedzie nadajnik? Bo teraz Sniezne Kotly to i do
    Zielonej Gory dolatuja (za Browarem na poludnie). A na Slezy co
    bedzie?

    --
    ThinkXtra

  • 13. Data: 2009-10-24 14:13:16
    Od: a...@p...pl

    On Mon, 19 Oct 2009 20:19:22 +0200, "sensei" <n...@n...pl>
    wrote:

    >chyba bardzo teoretyczna mapka watpie by ktokolwiek z takiej odleglosci mogl
    >bez przerw normalnie ogladac ten multipleks...

    mapki sa robione na podstawie symulacji komputerowej uwzgledniajacej
    topologie terenu. Zauwazcie, ze zawsze jest napisane, ze antena jest
    na jakiejs tam wysokosci. Wiec jak ktos ma na wiekszej, to jego szanse
    sie zwiekszaja (to tak dla uproszczenia).

    --
    ThinkXtra

  • 14. Data: 2009-10-24 17:42:25
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > na jakiejs tam wysokosci. Wiec jak ktos ma na wiekszej, to jego szanse
    > sie zwiekszaja (to tak dla uproszczenia).

    no to niech ktos z Karpacza czy Swieradowa potwierdzi odbiór, watpie ze mu
    sie uda jesli juz to pewnie przez chwile i bedzie zrywac wiec co to za
    ogladanie ?

  • 15. Data: 2009-10-25 21:05:14
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    Uzytkownik "sensei" <n...@n...pl> napisal w wiadomosci

    > no to niech ktos z Karpacza czy Swieradowa potwierdzi odbiór, watpie ze mu
    > sie uda jesli juz to pewnie przez chwile i bedzie zrywac wiec co to za
    > ogladanie ?

    Emitel zdjal mapki (jpg) ze swojej strony internetowej :-/

    --

    Tomy M. www.ansibl.com

  • 16. Data: 2009-10-30 10:33:23
    Temat: Re: DVB-T Karkonosze nadajnik ?AGA?
    Od: a...@p...pl

    On Sun, 25 Oct 2009 22:05:14 +0100, "Tomy M." <t...@a...com> wrote:

    >Uzytkownik "sensei" <n...@n...pl> napisal w wiadomosci

    >Emitel zdjal mapki (jpg) ze swojej strony internetowej :-/

    moze to protest?
    A moze nastepnym krokiem bedzie wylaczenie wszystkich nadajnikow dvb-t
    bo oficjalnie nic nie ruszylo. To moze decydenci szybciej by podjeli
    decyzje?

    A moze by tak zalaczyc w dvb-t2? W UK juz startuja, ktos tam tez juz
    wybral ten standard......Jak sie ma opozniac, to niech cos z tego
    bedzie (lepiej/nowoczesniej).

    --
    ThinkXtra

  • 17. Data: 2009-10-30 13:10:14
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    Użytkownik <a...@p...pl> napisał w wiadomości
    > A moze by tak zalaczyc w dvb-t2? W UK juz startuja, ktos tam tez juz
    > wybral ten standard......Jak sie ma opozniac, to niech cos z tego
    > bedzie (lepiej/nowoczesniej).

    powiedz dziesiatkom tysiecy ludzi ktorzy maja telewizory DVB-T MPEG4 z
    ktorych czesc juz oglada DVB-T ze nic z tego, ze nie beda mogli ogladac bo
    beda musieli dokupic sobie tuner DVB-T2 za 2tys.... W ten sposob cyfryzacja
    w Polsce zostanie zniszczona w zarodku i kazdy wtedy musialby sie szykowac
    do zakupu platformy satelitarnej bo na ziemi na pewno by nic nie bylo.
    Troche bylby wsciekly jakby snieg w zimie wylaczal mu odbior w telewizorze i
    jakby podliczyl ile musi rocznie wydac na ogladanie TV wiec moze wiecej
    ludzi zrezygnowaloby z ogladania TV w ogole. Pomysly zabica DVB-T przez
    DVB-T2 sa pomyslami szkodliwymi dla calej cyfryzacji, w ten sposob zabito
    DVB-T MPEG2 w 2005r i do dzisiaj jest problem z uruchomieniem DVB-T MPEG4.
    Szkodzmy dalej to dalej nic nie bedzie.

  • 18. Data: 2009-10-30 21:43:26
    Od: a...@p...pl

    On Fri, 30 Oct 2009 14:10:14 +0100, "sensei" <n...@n...pl>
    wrote:

> [...]
    >DVB-T MPEG2 w 2005r i do dzisiaj jest problem z uruchomieniem DVB-T MPEG4.

    i co z tego, ze byly tunery dvb-t mpeg-2 - brak woli i konkretnych
    decyzji doprowadzily, ze to nie ruszylo.

    i co z tego, ze sa tunery dvb-t mpeg-4 - brak woli i konkretnych
    decyzji doprowadzaja, ze to w najblizszym czasie nie naprawde nie
    ruszy

    w tym czasie (czekania) warunki sie zmieniaja/technologie ida do
    przodu, inne kraje wybieraja najnowsze technologie, pojawia sie nowy
    sprzet.

    Wiec jak mam czekac, to chce czekac na najnowsza technologie w tej
    dziedzinie - czyli dvb-t2. Od dawna wiadomo ze dvb-t/mpeg-4 to
    technologia przejsciowa, tak jak bylo z dvb-s/mpeg-4 - weszlo
    dvb-s2/mpeg-4.........ale caly "balast" dvb-s/mpeg-2 jeszcze przez
    wiele lat sie bedzie ciagnal.

    UK startuje z dvb-t2/mpeg-4, a my czekamy na konkretne decyzje. Nadal
    testy, wiec kupowanie sprzetu to jest lotto. Ktos powiedzial, ze NTC w
    Polsce wystartuje 30.09.2009, a mamy juz 30.10.2009 i nic. W
    Krakowie/Choragwicy wylaczaja testowy nadajnik, na Poznan/Srem cos
    kombinuja, ze sie czka. Brak jakiejkolwiek kampanii informacyjnej w
    mediach. Wiec o czym ty mowisz - to wszysto co sie teraz dzieje, to sa
    NADAL testy i tak naprawde to nic nie wiadomo. Nawet to, czy programy
    w HDTV w NTC beda nadawane w dvb-t/mpeg-4 czy dvb-t2/mpeg-4.

    Wiec jak czekamy nadal, to czekajmy na cos konkretnego/najnowszego. A
    strasze ludzi, ze tuner bedzie za 2tys - tak bedzie, ale razem z
    telewizorem, czyli mniej wiecej tyle ile teraz sie placi za tv lcd
    32/37 cali (z dolnej polki) z wbudowanym tunerem mpeg-4. (Roznica w
    cenie innej kosci demodulatora w glowicy).
    Gdyby ktos powiedzial, ze hd bedzie dvb-t/mpeg-4 a nie dvb-t2 - to
    jutro ide kupic tv. Ale nawet jakby powiedzial, to i tak mu nie
    uwierze i poczekam.

    A, ze sa nadal testy, to wszyscy kupuja na wlasne ryzyko i nikt do
    nikogo nie moze miec pretensji, ze 100tys ludzi kupilo sobie nowy
    telewizor z wbudowanym tunerem dvb-t/mpeg-4.

    --
    ThinkXtra

  • 19. Data: 2009-10-31 08:19:12
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

> [...]
    > NADAL testy i tak naprawde to nic nie wiadomo. Nawet to, czy programy
    > w HDTV w NTC beda nadawane w dvb-t/mpeg-4 czy dvb-t2/mpeg-4.

    swoje żale najlepiej jak będziesz wysyłał do stosownych urzędów ich
    obowiązkiem jest ustosunkowywanie sie do takich żali spolecznych.

    Nie widze powodu żeby HD nie mogło być w DVB-T MPEG4 pod warunkiem że w
    ogóle jakiś nadawca zechce udostepnic treści HD w bezpłatnym DVB-T.
    A jeśli mówimy o płatnym DVB-T to ani Ty ani urzędy nie będą miały nic do
    gadania w sprawie technologii - jak nadawca multipleksu płatnego zechce
    wprowadzenia DVB-T2 czy DVB-T3 to jego problem i jego obowiązkiem będzie
    dostarczenie Ci odpowiedniego tunera do domu więc nie jest to Twoje
    zmartwienie.

    Standard bezpłatnego DVB-T został ustalony i jest dostepny na oficjalnych
    stronach rządowych: http://cyfryzacja.gov.pl/2-4a8aae31a7981.html i
    http://www.mi.gov.pl/files/0/1791824/PlanDTT0710zala
    cznik1wymaganianaodbiornik.pdf
    Możesz więc bez problemu iść do sklepu i kupować telewizor bo wiesz jakie
    wymagania musi spełnić żeby odbierać bezpłatną DVB-T. A do DVB-T płatnej i
    tak telewizor nie wystarczy, będziesz musiał mieć dodatkowy tuner o który
    musi zadbać operator.

  • 20. Data: 2009-10-31 08:53:35
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "sensei" <n...@n...pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > wymagania musi spełnić żeby odbierać bezpłatną DVB-T. A do DVB-T płatnej i

    Skąd wiesz?
    Dużo telewizorów ma wejścia CI do tego celu.