  • 31. Data: 2009-09-23 11:35:14
    Temat: Re: DVB-T
    Od: "Jan Kowalski" <c...@N...gazeta.pl>

    Adam Dybkowski <a...@4...pl> napisał(a):

    > BTW: Tu mają fajny klocek na Linuxie w obudowie czarnego nboxa:
    > https://store.adbglobal.com/product_info.php?cPath=2
    _4&products_id=1

    Comp z odpowiednimi kartami wyjdzie taniej.

  • 32. Data: 2009-09-23 11:37:12
    Od: "Jan Kowalski" <c...@N...gazeta.pl>

    PP <p...@p...onet.pl> napisał(a):

    > No to załamka dla normalnych ludzi, UFF teraz szukając dotarłem do tego NDSu
    > i szczerze mówiąc nie rozumiem wyboru, ale gdzie nie wiadomo o co chodzi to
    > pewnie chodzi o pieniądze.
    > Piotr

    Raczej o zwyczajny lobbing. NDS to nisza stosowana tylko w sporadycznych
    przypadkach. TVP używa go od lat do kodowania dosyłów więc wprowadzenie tego
    do odbiorników jest tylko konsekwencją wyboru (dość nieszczęśliwego) sprzed lat.

  • 33. Data: 2009-09-23 11:59:04
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    PP wrote:

    > No to załamka dla normalnych ludzi, UFF teraz szukając dotarłem do tego NDSu
    > i szczerze mówiąc nie rozumiem wyboru, ale gdzie nie wiadomo o co chodzi to
    > pewnie chodzi o pieniądze.

    Po prostu TVP korzysta już od dawna z NDS-a. Inwestycje w sprzęt i
    licencje na kodowanie pewnie są niższe niż zmiana systemu kodowania. Tak
    samo jak ludzi tym się zajmujących.
    A że klient zapłaci więcej za nietypowy odbiornik (z którym jest
    parowana karta), to już ich mało obchodzi.

    pozdrawiam

    majek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

  • 34. Data: 2009-09-23 14:04:11
    Od: powertech <l...@o...pl>

    Harrison Bergeron pisze:
> [...]
    > niezależnych. Więc oficjalnie najprawdopodobniej oferte płatną TVP
    > będzie można odbierać tylko w odbiornikach dedykowanych.

    Trochę już się gubię, czy to znaczy że jeżeli mam w kompie tuner DVB-S2
    (TechniSat SkyStar HD2) i moduł CI (używany do C+) to to nie będzie
    działać w tym systemie kodowania?

  • 35. Data: 2009-09-24 09:13:58
    Od: "Harrison Bergeron" <b...@s...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "bratPit[pr]" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > czy wiadomo jaki tuner należy kupić gdyby ktoś chciał oglądać darmowe
    > kanały

    Moja rada: na razie nic nie kupuj,
    dopóki nie pojawią się karty kodowe w sprzedaży.

    Ofertę FTA (nie kodowaną) można odebrać przy pomocy
    praktycznie dowolnego odbiornika DVB-S2 MPEG4
    (za wyjątkiem tych, które są przeznaczone do konkretnych platform
    bo w takich odbiornikach nie ma możliwości edycji listy programów,
    np. odbirnik enki).

    Ofertę kodowaną czyli FTV oraz płatną,
    będzie można oglądać w odbiornikach posiadających
    wbudowany moduł dekodujący NDS.
    Oczywiście będzie też konieczny zakup karty kodowej Digital TVP,
    jej przewidywana cena to ok. 50zł.
    TVP zapowiada, że karty nie będą parowane z odbiornikiem,
    gdyż TVP nie zamierza zajmować się dystrybucją i sprzedażą
    odbiorników.

    Które odbiorniki będą w pełni poprawnie działać z kartą TVP
    na razie nie można powiedzieć, bo nie ma krat i nie ma jak sprawdzić.
    Podobnie wygląda sprawa z uniwersalnymi modułami CI
    w tej chwili to loteria.

    Poza tym TVP stara się aby producenci odbiorników
    wypuścili na rynek też odbiorniki combo DVB-S2 + DVB-T
    (satelitarno-naziemne).
    I moim zdaniem te będą najbardziej interesującymi odbiornikami
    dla osób, które po raz pierwszy będą nabywać tego rodzaju sprzęt.
    Wszscy, którzy posiadają już jakieś odbiorniki, bądź to satelitarne
    lub naziemne, dla nich oferta TVP nie będzie warta skórki za wyprawkę
    (duże koszty zakupu sprzętu, a praktycznie zerowe poszerzenie oferty).

    Pozdrawiam
    H.B.

  • 36. Data: 2009-09-24 09:37:26
    Od: "Harrison Bergeron" <b...@s...poczta.onet.pl>

    > Trochę już się gubię, czy to znaczy że jeżeli mam w kompie tuner DVB-S2
    > (TechniSat SkyStar HD2) i moduł CI (używany do C+) to to nie będzie
    > działać w tym systemie kodowania?

    To zależy. Na razie nie można tego jednoznacznie stwierdzić
    na których modułach karta będzie działać. Jak tylko pojawią się
    karty kodowe w sprzedaży ta opcja zostanie przez użytkowników
    przetestowana.
    Jeśli posiadasz moduł, ten co cyfra go daje swoim abonentom,
    w nim karta Digital TVP nie będzie działać, bo to inne systemy
    kodowania - cyfra używa MediaGuard, a tvp NDS.

    Uniwersalne moduły dekodujące, czyli takie do których można
    wgrywać nowe oprogramowanie (firmware) w celu ulepszenia
    bądź zmiany, przystosowania ich do innych systemów kodowania,
    być może będą współpracować poprawnie z kartą Digital TVP.
    Albo i nie.
    Byłoby dobrze, gdyby taki firmware jednak się pojawił,
    gdyż w przeciwnym razie byłaby to bardzo zła wiadomość
    dla wszystkich, którzy już posiadają odbiorniki DVB-S2
    producentów niezależnych.

    Pozdrawiam
    H.B.

  • 37. Data: 2009-09-24 10:08:03
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > Moja rada: na razie nic nie kupuj,
    > dopóki nie pojawią się karty kodowe w sprzedaży.

    dzięki, ciekawe ile potrwa wykluwanie się z tego jajka, no nic, trzeba
    czekać,
    brat

  • 38. Data: 2009-09-24 21:49:10
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    On Fri, 18 Sep 2009, Jaroslaw Berezowski wrote:
    > http://www.youtube.com/watch?v=N5bTVTJOsGc

    Swietnie, dzieki za linka. Poprawiles mi humor.

    Nie jestem milosnikiem TV Trwam (moze dlatego ze nie ogladam),
    ale marzy mi sie, ze mnie ktos tak pokocha.
    Niestety, tylko w snach.

    A propos, czy w TV TP SA jest naprawde "obrzydliwa perwesja
    i bagno moralne". Duzo tego ???

    -=-=-=-

    No, ale nie ma litosci dla starosci:
    http://satkurier.pl/news/49511/
    od-15-grudnia-odbiorniki-tv-trwam-bez-3-kanalow-tvp.
    html

    Chce sie zmusic emerytow, zeby kupili sobie, kilka
    lat przed smiercia "kino domowe", a nie odkladali na
    pochowek.

    A jak widac, "TV TP SA" to sabotaz, perwersja i traktuja
    Polakow jak nigrów, wiec maly wybor.

    Pzdr.J.P.

  • 39. Data: 2009-09-24 22:24:58
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    Witam Serdecznie.

    On Fri, 18 Sep 2009, Jan Kowalski wrote:

    | Bujda na resorach.
    | Bez karty NDS nie ma mowy o nagrywaniu rozkodowanego strumienia. A jeśli
    | odbiornik nie wie jak gadać z kartą NDS to dupa, chyba że użyje się modułu
    | dostępu NDS+kartę. I dopiero w takich okolicznościach można mniemać że będzie
    | możliwe nagrywanie, ale goły tuner bez karty czy modułu na pewno nie nagra
    | rozkodowanego strumienia.

    Nie bardzo rozumie twoje problemy.

    "wypasiony tuner" to wg. mnie odbiornik ktory ma albo modul
    "CI+" (zalecany przez TVP - strona 445 podstrona 4 telegazety),
    albo odbiorniki emulujace skutecznie czytnik NDS Videoguard,
    np. DM8000.

    Nie wiem skad Ci wpadlo do glowy, ze tuner z dyskiem, BEZ KARTY,
    moze nagrywać rozkodowany strumien. Jest to chyba zupelnie oczywiste.

    Wiesz, czasem stosuje sie rozna sztuczki, zeby uniemozliwic
    uzytkownikowi dostep do nagranego materialu (VOD, nagrywarki),
    a czasem mozna bylo nagrywac material zakodowany i rozkodowac
    "post factum".

    Pzdr.J.P.

  • 40. Data: 2009-09-24 22:32:20
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    On Sat, 19 Sep 2009, PP wrote:

    | Powtarzam to co myślę, to jest chwyt poniżej pasa, jak się planuje dokładać
    | kodowane pakiety to wypada ogłosić wymagania sprzętowe.

    http://www.tvp.pl/o-tvp/platforma-cyfrowa/pytania-i-
    odpowiedzi

    [Co jest potrzebne do odbioru telewizji satelitarnej?]
    http://www.tvp.pl/o-tvp/platforma-cyfrowa/pytania-i-
    odpowiedzi/
    co-jest-potrzebne-do-odbioru-telewizji-satelitarnej

    "Odbiornik satelitarny zwany też dekoderem, wraz z anteną i jej mocowaniem,
    kable, oraz oczywiście, telewizor. Odbiornik musi wspierać standardy DVB-S2,
    MPEG-4 i Dolby Digital Plus. Do odbioru przyszłych emisji kodowanych będzie
    potrzebny odbiornik z systemem NDS Videoguard, jak też specjalna karta."

    Dodatkowo, np. strona 445 podstrona 4 telegazety: "odbiornik ktory
    ma modul CI+"

    NDS byl znany od poczatku.

    Pzdr.J.P.