  • Data: 2009-09-17 21:51:15
    Temat: Re: DVB-T
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > gdzie masz kompletne zestawy HD po 200zł?
    Wiarygodny Janusz Sulisz:
    [Ile za odbiornik dla kanałów TVP z Astry?]
    http://blogi.satkurier.pl/49434-ile-za-odbiornik-dla
    -kanalow-tvp-z-astry.html

    wycenia:
    "najtańszy tuner HD MPEG-4 dla DVB-S2 kosztował w sierpniu 2009
    w granicach 480-499zł"

    > jakoś nikt nie mówi w jakim systemie
    Mowi sie (j.w.), drogi NDS:
    "Biorąc pod uwagę ew. problemy z produkcją dekoderów NDS, ich
    początkowa cena może być dość wysoka - minimum to....700-750zł
    (+ jeszcze 50zł za kartę startową i ew. abonament pakietu pay-tv)

    > i co kupię sobie wypasiony tuner z dyskiem do nagrywania....
    > a potem się okaże że nie ten system.
    A z tym to nie ma problemu.
    Zgrywany jest strumien rozkodowany (*.ts).

    Ale dodatkowo, na razie, sa duze problemy z sygnalem.

    Na Forum DVHK, piszę:

    ********************************
    Jest to decyzja pochopna i zupelnie nieuzasadniona technicznie.
    ------
    Cytat:
    W takiej sytuacji pospieszne podpisywanie umowy wartej 100 mln euro budzi
    wątpliwości.
    {za: [Cyfrowa TVP - czy na pewno za darmo?]
    http://wiadomosci.wp.pl/kat,1347,,,wid,11505427,wiad
    omosc.html
    }
    ------

    Sadze, ze za takie pieniadze mozna bylo zrobic cos lepszego (albo, np.
    dac kazdemu potencjalnemu odbiorcy po 10 tys. euro).

    Pomysl jest tragiczny, bo nie stac nas na satelite typu Astra 2D,
    a zastosowane rozwiazanie skazuje odbiorcow, na anteny co najmniej
    80-120cm - zeby miec stabilny odbior (a i tak beda problemy z sygnalem).

    Aktualnie w Szczecinie, z tego transpondera mam sygnal ~6dB nizszy, niz ze
    wszystkich innych transponderow Astry (moze podstroja wiazke - footprint).

    Czyli, zeby miec ta sama jakosc sygnalu jak przy antenie 60cm,
    musze postawic 120cm. FEC=5/6 dalsze 1-2dB, chmurki ~2-3dB.

    Dodatkowo zakup nowego odbiornika, ew. CAM.

    Nie jest to oferta dla ogladajacych TV TRWAM - jest to kryminal.

    Pzdr.J.P.