  • Data: 2008-02-08 09:43:25
    Temat: Re: DSL tp vs. Neostrada (priorytezacja ruchu IP)
    Od: Zbigniew Lisiecki <z...@e...org> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Kuczera wrote:

    > Czyli - kanały zestwione dla IDSL mają jakąś gwarancje pasma (nie wiem czy
    > równą max przepustowości ostatniego odcinka na miedzi)
    > a Neostrada leci bez żadnej gwarancji - jak gdzieś jest wolne miejsce to
    > pójdzie, jak nie to celki lecą w trybuny.

    Witaj Marcin,
    TP SA odmówiła mi w Warszawie zamiany jednomegowej neostrady na jednomegowy
    DSL podając jako przyczynę brak możliwości technicznych. Na tym samym
    numerze telefonicznym do zeszłej jesieni kilka lat podłączony był już
    jednomegowy DSL, lecz jak teraz przypuszczam dawna umowa podpisana została
    w czasach, kiedy nikt nie zwracał tak bacznej uwagi na jakość.
    Dokładniej DSL powstał z zamiany z SDI.
    Zwróciłem się o ponowne sprawdzenie możliwości technicznych, jednak
    wynik był po raz drugi taki sam - tylko DSL500 !
    Zastanawiam się, czy na jakość może mieć wpływ okablowanie w moim budynku,
    lub samo połączenie w mieszkaniu - płaski kabel telefoniczny z RJ45 prowadzi
    za spliterem z jednego mieszkania do drugiego. Router pokazuje następujące
    tłumienia:

    DSL Modulation Mode: MultiMode
    DSL Path Mode: Fast
    Downstream Rate: 1312 kbps
    Upstream Rate: 320 kbps
    Downstream Margin: 16 db
    Upstream Margin: 14 db
    Downstream Line Attenuation: 24 db
    Upstream Line Attenuation: 12 db
    Downstream Transmit Power: 11 db
    Upstream Transmit Power: 18 db
    Cisco Logo
    PVC Connection
    Encapsulation: RFC 2364 PPPoA
    Multiplexing: VC
    Qos: UBR
    Pcr Rate: 0
    Scr Rate: 0
    Autodetect: Disable
    VPI: 0
    VCI: 35
    Enable: Yes
    PVC Status: Up

    Zwróciłem się także do Netii, podpisując umowę, o przejęciu od TPSA
    całej linii, także telefonii. Nadal nie wiem jednak na ile Netia jedzie
    w tym przypadku na funkcjonalności dzierżawionej od TPSA.
    Przeniesienie trwa miesiące !
    Jak myślisz, czy mogę jeszcze coś zrobić, żeby uzyskać jednomegowe łacze
    ze stałym IP ?

    dzięki z góry za odpowiedź
    Zbyszek
    --