  • 31. Data: 2008-02-21 11:39:06
    Temat: Re: DSL tp , UPLOAD 1,5mbps
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Jan Werbiński <j...@j...com> wrote:

    > Jakie są zalety łącza synchronicznego w porównaniu z asynchronicznym?

    Mniej danych do przesłania? Na łączu asynchronicznym synchronizacja
    odbywa się za pomocą bitu startu i bitu/ow stopu dołączanych do
    każdego słowa danych.

    a.

  • 32. Data: 2008-02-21 11:43:43
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Wemif" <w...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Mniej danych do przesłania? Na łączu asynchronicznym synchronizacja
    > odbywa się za pomocą bitu startu i bitu/ow stopu dołączanych do
    > każdego słowa danych.

    4Mbps oznacza 4 megabity informacji "netto" bez narzutu. Zatem jaka jest
    różnica dla użytkownika?
    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 33. Data: 2008-02-21 16:53:50
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Jan Werbiński <j...@j...com> writes:

    > 4Mbps oznacza 4 megabity informacji "netto" bez narzutu. Zatem jaka
    > jest różnica dla użytkownika?

    Informacji w jakiej warstwie, IP?

    Kto sprzedaje 4 Mb/s async?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 34. Data: 2008-02-21 19:05:57
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Jan Werbiński <j...@j...com> wrote:
    > Użytkownik "Wemif" <w...@a...pl> napisał w wiadomości

    > 4Mbps oznacza 4 megabity informacji "netto" bez narzutu.

    Często niestety nie.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 35. Data: 2008-02-21 19:25:53
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    > Jakie są zalety łącza synchronicznego w porównaniu z asynchronicznym?

    mam zacząć wyzywać od kretynów ?
    Proponuje żeby osoby nie odróżniająca łącz asymetrycznych od
    asynchronicznych
    wogólnie nie pisały na polipa.

    1. Jeżeli już, to ten SHDSL jest symetyczny
    2. Co do synchroniczności, to jeżeli nawet gdzieś jest, to klient końcowy
    nie ma do niej w tym przypadku dostępu. A między modemem i TP zapewnie leci
    ATM (Asynchronous Transfer Mode)..

    Jedyne łącza typowo synchroniczne (i do tego symetryczne) które TP zestawia
    to:
    1. FR zakończone gołym modemem gdzie klient ma port synchroniczny
    2. Trakty cyfrowe E0-E1, E3
    3. Inne z ramkowaniem SDH.

    Marcin

  • 36. Data: 2008-02-21 20:05:45
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl> napisał w wiadomości
    > mam zacząć wyzywać od kretynów ?
    > Proponuje żeby osoby nie odróżniająca łącz asymetrycznych od
    > asynchronicznych
    > wogólnie nie pisały na polipa.

    Wszystko zepsułeś!!!
    :-P

  • 37. Data: 2008-02-21 23:24:15
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl> writes:

    > Proponuje żeby osoby nie odróżniająca łącz asymetrycznych od
    > asynchronicznych
    > wogólnie nie pisały na polipa.

    To by bylo niezle :-)

    > 1. Jeżeli już, to ten SHDSL jest symetyczny
    > 2. Co do synchroniczności, to jeżeli nawet gdzieś jest, to klient końcowy
    > nie ma do niej w tym przypadku dostępu.

    Co to znaczy "miec dostep do synchronicznosci"?
    Praktycznie wszystkie DSLe pracuja synchronicznie.

    > A między modemem i TP zapewnie leci
    > ATM (Asynchronous Transfer Mode)..

    I myslisz ze oznacza to asynchroniczna transmisje?

    To tak jakbys na podstawie asynchronicznego dostepu do systemu plikow
    domniemywal, ze pewnie transmisje na szynie PCI sa asynchroniczne.

    > Jedyne łącza typowo synchroniczne (i do tego symetryczne) które TP zestawia
    > to:

    Latwiej wymienic asynchroniczne: X.25 (tylko te wolne wersje async,
    ale nie wiem czy oni daja sync X.25), komutowany PPP z modemem w
    rodzaju 2400- bps bez MNP4/5 ani V.42(/bis) w trybie sync (ostatnio
    widzialem taki w ubieglym stuleciu), polaczenia miedzy modemem i
    komputerem (tylko zewnetrzny V.24) tez moga, choc nie musza, byc
    asynchroniczne. Cos pominalem?

    Niektorzy (ale chyba nie TP) uzywaja szybkich kart async i modemow
    np. Goramo, te potrafia robic nawet ponad 2 Mb/s async (oraz sync). Po
    co, nie mam pojecia, ale moze ktos potrzebuje.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 38. Data: 2008-02-22 22:43:36
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    > Co to znaczy "miec dostep do synchronicznosci"?

    to znaczy dostęp nie tylko do TX i RX ale również do TX_CLK i RX_CLK

    > Praktycznie wszystkie DSLe pracuja synchronicznie.

    tak, zgadza się - tyle ze ta synchroniczność się kończy się pomiędzy
    chipem odpowiedzialnym za transmisje w strone miedzi a układem który
    wkłada to w to dane, najczęściej celki ATMowe.

    > I myslisz ze oznacza to asynchroniczna transmisje?

    nie myśle, mam to zakodowane.
    Asynchronicznie wkłada się dane do celek ATMowych a one są już przesyłane
    bardzo synchrocznie.
    To jest fajne żeby się podrażnić ;-)

    > Latwiej wymienic asynchroniczne: X.25 (tylko te wolne wersje async,
    > ale nie wiem czy oni daja sync X.25)

    Jak to ? X.25 może być równie dobrze zestawione na kanałach E0.

> [...]
    > widzialem taki w ubieglym stuleciu), polaczenia miedzy modemem i
    > komputerem (tylko zewnetrzny V.24) tez moga, choc nie musza, byc

    a pomiędzy modemami i tak mamy transmisje synchroniczną.
    To akurat dobrze znam, bo popełniłem swojego rodzaju 2 modemy asynchroniczne
    115200/230400 kbit/s oparte o chip ISDNowy - coś na wzór słynnych AHF-115.
    I najwięcej zabawy miałem z wkładaniem znaków asynchronicznych w
    synchroniczny strumień bitów.
    Również wyciągnięcie tego było niezłą zabawą. Pomijam już fakt tego, ze
    zegar
    w PC jest szybszy niż standardowy podzielony kwiarc.

    > Niektorzy (ale chyba nie TP) uzywaja szybkich kart async i modemow
    > np. Goramo, te potrafia robic nawet ponad 2 Mb/s async (oraz sync). Po
    > co, nie mam pojecia, ale moze ktos potrzebuje.

    Brydże goramo pociągną i 100Mbitów na serialu (te nowe) - synchronicznie
    oczywiście ;-)

    Marcin

  • 39. Data: 2008-02-22 23:09:08
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl> writes:

    > to znaczy dostęp nie tylko do TX i RX ale również do TX_CLK i RX_CLK

    W sensie czasowym?

    > tak, zgadza się - tyle ze ta synchroniczność się kończy się pomiędzy
    > chipem odpowiedzialnym za transmisje w strone miedzi a układem który
    > wkłada to w to dane, najczęściej celki ATMowe.

    Trudno wymagac chyba dostepu do zegarow w danych umieszczonych
    w pamieci? :-)

    > Jak to ? X.25 może być równie dobrze zestawione na kanałach E0.

    Tzn. TP zestawia takie E0 z X.25 do siebie? Bo w ogole oczywiscie X.25
    mozna odpalic praktycznie na czymkolwiek.
    Swoja droga, nawet nie wiedzialem ze TP w ogole sprzedaje E0.

    > Brydże goramo pociągną i 100Mbitów na serialu (te nowe) - synchronicznie
    > oczywiście ;-)

    Kwestia DCE glownie.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 40. Data: 2008-04-04 10:14:04
    Od: "adamOS" <n...@i...pl>

    Użytkownik "HaQs" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Na błekitnej lini tpbiznes informują ze tpsa gdzies od 1 marca zamierza
    > wprowadzić mozliwość podniesienia wysyłu dla DSL-i :
    > <= 2 mbps mozliwosc podniesienia do 1mb
    > dla dsli 4,8,15mb, mozliwosc zwiekszenia do 1,5mbit

    odswieze wątek... czy ktoś już ma uruchomiony nowy upload?
    jak to się sprawuje?
    cały czas walczę o włączenie, jednak przy bałaganie TP troche to trwa,
    napewno wymienią modem, ale dopiero kilka dni temu sie dowiedziałem,
    bo mają takie zamieszanie, że sami nie wiedzą co trzeba zrobić na to
    zwiększenie.
    nadal czekam, jak będzie brykać to napisze...
    ale może u kogoś już odpalili np. 1024kbit/s uploadu ?

    pozdr