  • 41. Data: 2008-04-04 11:18:38
    Temat: Re: DSL tp , UPLOAD 1,5mbps
    Od: "morion" <m...@w...pl>

    Użytkownik "adamOS" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:ft4ve3$d8a$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    | Użytkownik "HaQs" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    | odswieze wątek... czy ktoś już ma uruchomiony nowy upload?
    | jak to się sprawuje?
    | cały czas walczę o włączenie, jednak przy bałaganie TP troche to trwa,
    | napewno wymienią modem, ale dopiero kilka dni temu sie dowiedziałem,
    | bo mają takie zamieszanie, że sami nie wiedzą co trzeba zrobić na to
    | zwiększenie.
    | nadal czekam, jak będzie brykać to napisze...
    | ale może u kogoś już odpalili np. 1024kbit/s uploadu ?

    przy tym co sie obecnie dzieje na DSLu w rejonie wielkopolskim to ja
    pierdziele uploady... lepiej sie zainteresuj przyzwoitym symetrykiem

  • 42. Data: 2008-04-04 11:46:00
    Od: "adamOS" <n...@i...pl>

    Użytkownik "morion" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > przy tym co sie obecnie dzieje na DSLu w rejonie wielkopolskim to ja
    > pierdziele uploady... lepiej sie zainteresuj przyzwoitym symetrykiem

    dzięki, symetryka też mam, ale chodzi mi konkretnie o DSLa.
    ps. pytałem o to czy ktoś ma i jak się sprawuje, a nie o własną suchą
    opinię.
    u mnie dsl chodzą przyzwoicie, dlatego nie opłaca mi się zamiana DSL na
    polpaka.
    tyle.

    pozdr

  • 43. Data: 2008-04-18 15:20:33
    Od: "adamOS" <n...@i...pl>

> [...]
    > zwiększenie.
    > nadal czekam, jak będzie brykać to napisze...
    > ale może u kogoś już odpalili np. 1024kbit/s uploadu ?

    upload odpalony, chodzi całkiem przyjemnie, w testach 130-144 kbytes/sec
    pingi bardziej stabilne jednak nie zmniejszyly sie ponizej 36ms.
    koledzy z &tp wymienili modem na nowszy i narazie bryka (nie zapeszać).

  • 44. Data: 2008-04-18 18:03:42
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    adamOS <n...@i...pl> wrote:

    > upload odpalony, chodzi ca?kiem przyjemnie, w testach 130-144 kbytes/sec
    > pingi bardziej stabilne jednak nie zmniejszyly sie ponizej 36ms.
    > koledzy z &tp wymienili modem na nowszy i narazie bryka (nie zapesza?).

    Jesli to nie problem, powiedz prosze:
    - czy byl przestoj (poza przelaczeniem modemow po stronie klienta) ?
    - jaki dali modem?
    - IP bez zmian?

    a.

  • 45. Data: 2008-04-19 09:56:57
    Od: "adamOS" <n...@i...pl>

    Użytkownik "Wemif" <w...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Jesli to nie problem, powiedz prosze:
    > - czy byl przestoj (poza przelaczeniem modemow po stronie klienta) ?
    > - jaki dali modem?
    > - IP bez zmian?
    >
    > a.

    przestoj raptem 15 min, polegalo to na tym, ze panowie &tp przyjechali z
    nowszym modemem
    jesli masz SpeedStream 4101 to nie trzeba wymieniac. technicy z bełchatowa
    dali cynk ze podnieniony jest juz modem
    superadmin podmienil maca i zeszlo sie polaczenie, potem tylko jeszcze jeden
    reset i na testach pokazalo sie 130kbytes/sec.
    Modem to wlasnie SpeedStream 4101 wczesniej mialem 4100.
    Konfiguracja dsl zostaje bez zmian. po kilku godzinach widac poprawe jesli
    chodzi o upload i stabilnosc. srednio 80kbytes/sec nie zrusza teraz deesela,
    a wczesniej juz zapchany w czorty.

  • 46. Data: 2008-04-23 01:08:11
    Od: qrak <a...@b...ccc>

    Dnia 19-04-2008 o 11:56:57 adamOS <n...@i...pl>
    napisał(a):

> [...]
    > jesli
    > chodzi o upload i stabilnosc. srednio 80kbytes/sec nie zrusza teraz

    http://www.broadbandreports.com/forum/r19988831-What
    -are-the-differences-between-the-4100-and-the-4100b
    <- tu opisane roznice miedzy 4100 a 4101 :)
    Fajne jest to, ze modem ten jest w USA/CA wart kilkanascie $ ;D

    Tanie wino jest dobre, bo jest dobre i tanie!

  • 47. Data: 2008-04-24 21:30:36
    Od: MM <s...@a...gda.pl.invalid>

    adamOS <n...@i...pl> wrote:

> [...]
    > nowszym modemem
    > jesli masz SpeedStream 4101 to nie trzeba wymieniac. technicy z be?chatowa

    Dołączam się do wątku z dodatkowymi pytaniami:
    - czy większy upload wiąże się ze zmianą trybu fast na interleaved
    (większe opóźnienia)? Aktualnie mam DSL 2000/512 i ping około 7 ms,
    przydałby się upload 1Mb/s ale małe opóźnienia też są dość istotne.
    - czy te nowe modemy obsługują SNMP? Mam 5100 który obsługuje i MRTG mi
    generuje ładne wykresy, czy po zmianie na 4101 nadal to będzie działać?
    Można sprawdzić przez "snmpwalk -v1 -c public ip_modemu" (działa tylko
    od strony LAN klienta, nie od zewnątrz).

    pozdrawiam
    Marek

  • 48. Data: 2008-05-05 08:30:43
    Od: "adamOS" <n...@i...pl>

    Użytkownik "MM" <s...@a...gda.pl.invalid> napisał w wiadomości

> [...]
    > Można sprawdzić przez "snmpwalk -v1 -c public ip_modemu" (działa tylko
    > od strony LAN klienta, nie od zewnątrz).

    Co do czasów to pewnie pójdą w góre(zależne od lokalizacji), przykład
    zmienilem opcje 4mbit na 8 pingi z ok. 26ms podniosły się na 39ms.
    SNMP działa na tym modemie.

    pozdrawiam

  • 49. Data: 2008-05-06 06:51:00
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    adamOS pisze:

    > Co do czasów to pewnie pójdą w góre(zależne od lokalizacji), przykład
    > zmienilem opcje 4mbit na 8 pingi z ok. 26ms podniosły się na 39ms.
    > SNMP działa na tym modemie.
    >

    > pozdrawiam

    ja mialem troszke inaczej im wyzszy transfer tym pingi do onet.pl
    spadaly. przechodzilem z 2 na 4. moze to tez zalezy jaka lokalizacja...

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 50. Data: 2008-09-15 09:41:23
    Od: "HaQs" <t...@p...onet.pl>

    Witam

    Przegladalem Polipa i jeszcze natrafiłem na ten wątek tak więc jak to komus
    pomoże:

    1) podwyższenie uploadu nie wiąże się ze zmianą IP
    2) wymagana zmiana modemu na SS 4101 ewentualnie SN:60R.. to też 4101 ale
    moze sie nazywac 4100 :)
    3) zwiększenie uploadu wiąże się ze spadkiem SNR o kilka db także jak ktos
    ma graniczny moze nie być warunków ewentualnie jak ma lekko ponad graniczny
    i niema wlaczonego przeplotu (interleaved) to tpsa właczy przeplot i pingi
    aktuomatycznie pojdą w góre o jakies okolo 20ms.
    4) co niedawno wyszło po uzywaniu jakies 2 miesiace wyzszego uploadu , tpsa
    przykladowo mi zle skonfigurowała port co sie im czesto zdaza :D , co
    owocowało tym ze upload niby był a go nie było ruch niby leciał kolo 1,2mb
    ale jak np sie zapusciło FTP na pustym łaczu i chciało cos wyslac to
    transfer 100kb po chwilli 50 i tak spadał nawet do 1kb . - Reklamowac, -
    naprawią , mi to wygladało jak by cos z MTU bylo nie tak ale niechcieli sie
    przyznac co zle ustawili.

    odnosnie parametrów linii , dla dsla 15MB z uploadem 1,5MB 350m przewodu
    miedzy modemem a dslamem (przekrój 0,8) to juz parametry bardzo graniczne
    snr w granicach 9db

    Wiec jak macie wiecej to raczej bedzie problem.

    Pozdrawiam HaQs